Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2012, 18:56
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Minä voin ottaa seuraavassa tilauksessa pari sarjaa Floflexin Rangen etujakarin akselinpään puslia hyllyyn,jos jollekin tulee tarvista.

Myyntihinta 40€/sarja + toimitus (posti?) kulut
Sisältää 23% alv

Kai Juvonen
Tmi Rabbit Garage
Hämeenkyrö
040 6729788
racingrabbit@saunalahti.fi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2012, 22:55
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta, kuluuko näissä sekasikiöprotoissa sitten tukivarsien akselipuslat vai runkopuslat nopeammin...?



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2012, 06:55
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-Andy Näytä viesti
Ihan mielenkiinnosta, kuluuko näissä sekasikiöprotoissa sitten tukivarsien akselipuslat vai runkopuslat nopeammin...?
Omassa rangealustaisessa rangessa kuluu eniten panhardin puslia ja etuakselilla akselinpuoleisia puslia. Takana rungonpuolisia alatukivarrenpuslia, vaikka puslan asentoa on korjattu tukivartta taivuttamalla.
Mitä enemmän on edessä joustoja, sitä nopeammin akselinpuoleiset puslat hajoaa. Alkuperäisvaraosa-kumipusla ilman väliholkkia vois olla se kestävin. Itse olen suosinut halpoja uretaanipuslia, ovat niin paljon helpompia vaihtaa. Takatukivarsissa menee kumipuslatkin, kun ei tarvi prässäillä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2012, 08:07
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 180
Perusasetus

Sullahan onkin sitten täysverinen...

Oletan että korotettu auto ilman kulmaa korjaavia tukivarsia syö puslia. Oletan myös että jos Rangesta/Discosta otetaan tukivarret toiseen merkkiin niin kai rungon korviin tehdä jotain jos korottaa tappiin? Jossain muistan nähneeni epäkeskopuslat jotka tulevat rungon päähän ja korjaavat "suoran" tukivarren virheen, hieman halvempi vaihtoehto jos ei halua satsata korjaaviin tukivarsiin tai muokata rungon kiinnityspisteet. Nyt pitäisi vaan muistaa mistä niitä löytää...

EDIT: Korjaan itseäni, muisti petti! Epäkeskopuslat tulevat nimenomaan akselin päähän:

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&...hlYi-IpUsP2p1A


Itsekin suosin uretaanipuslat, heti ensimmäisen Floflex-sarjan asennuksen jälkeen olin vakuuttunut, ei tarvi prässiä eikä pilliä!



Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96

Viimeksi muokannut L-Andy : 19.10.2012 08:25 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2012, 12:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Akselinpäässä ei kai kestä mitkään mutta rungonpäässä toimii kaikki. Kokemuksia on polybush sininen - joustaa parhaiten mutta kesto mitä sattuu (kuluu "poikki"), Keltainen britpart - kestää aikansa (kuluu "poikki"), vakio - ei kestä yhtä safaria pidempään (repee metalliosat ja kumiosat toisistaan), vakio kahdella holkilla - kestää kohtuullisesti muttei jousta mitään (lopulta löystyy). Varmaan osaksi hajoaa kun joustoa ei ole tarpeeksi rajoitettu. Floflexit ollut nyt alla vasta jonkin aikaa niin en osaa niistä vielä sanoa. Samoin kokeilematta polubushin punaiset eli jäykimmät. Polybush siniset on aika kauheet kun bertassa ainakin jarrutuksessa ja muutenkin ajossa akseli liikkui ihan valtoimenaan ylös alas mitä puslat antoi myötä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2012, 13:05
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Tällä toimittajalla on erilaisia puslia eri käyttötarkoituksiin,mutta yhtä hyvää "yleismallia" tuskin löytyy.

http://www.mm-4x4.com/bushes--mounts-326-c.asp

Polybushin specsejä:

http://www.polybush.co.uk/polybush-grades

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 19.10.2012 13:13
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä puslat lehtijousiin ??? Marew Tekniikka & Jutustelu 4 30.10.2011 10:03
mistä puslat tukivarsiin Jande Tekniikka & Jutustelu 5 08.01.2011 12:35
Mistä suzukiin jakis kiinnikeiden puslat? 4x4_88 Tekniikka & Jutustelu 7 08.09.2007 19:48
mistä jousien puslat savu Tekniikka & Jutustelu 4 26.03.2006 07:05
mistä puslat suzukin jousiin joojoomies Tekniikka & Jutustelu 5 14.02.2006 13:50


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).