![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
En tiedä sitten onko nää jenkkimallit erilaisia kuin euroversiot, tällasenkin tarinan bongasin FJ-palstalta tosin toiseen asiaan liittyen: "Vehicles in the US went to a "returnless" fuel system for gasoline engines, to cut down on evaporative emissions". Mutta kyllä tässä paluulinja on, ja äkkiseltään samankaltainen kuin LC120:ssä. Bensapumppu on tosin eri osanumerolla, joten toimintatavassa saattaa olla jotain eroa. Kertoisko tää kuva jollekkin "alan miehelle" onko normaalin tapainen pumppu/imu/paluu: ![]() Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin?
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:01 Perustelu: kuva oli kadonnut |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tutkin itsekkin tuota FJ:iin PA-systeemiä ja sellainen hämärä muistikuva että paluuletkun päässä olisi vastaventtiili. En kyllä saanut varmistettua äkkiä... Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?
Viimeksi muokannut Nosferatu : 14.10.2012 16:38 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pitänee tehdä tankkiin oma otto. Mut mites tän kanssa siis on? Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:04 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän se takaperin tule paluulinjaa. Aika usein tuo imupuoli halutaan pitää mahdollisimman lyhyenä pumppujärjestelmissä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tilanne varmaan seuraavanlainen: paluupuolen päässä takaiskuventtiili, ei anna takaperin nousta mitään (syynä Kalifornia-päästömääräykset). Korjauksena joko oma linja suoraan tankkiin hyvin tiivistäen tai sitten bensapumppu pöydälle ja tuo takaiskuventtiili hevon kuikkaan toivoen ettei sytytä mitään bensahuurujen talteenottoon liittyvää vikakoodia. Onko parempia ehdotuksia/ajatuksia asiasta? Edit: Ei mut hei, onko tuossa nyt mitään venttiiliä päässä? Eikö tuo paluulinja olla möllötä aika vapaasti tuossa? ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 21:26 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oma tankki lämmittimelle.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No voisko sitä enää epäkäytännöllisemmin toteuttaa.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 5 kw webasto | jame80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.07.2010 21:23 |
Ostetaan Webasto tms. | rhm | O/M/V Muut | 3 | 18.11.2008 21:43 |
Webasto | nana | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 13.10.2008 17:05 |
Abt 10000 12V vinssi edelleen mykkänä"TOIMII TAAS" | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.05.2007 10:37 |
webasto | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 05.01.2005 14:04 |