Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.10.2012, 13:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Tämäkin asennetaan varmaan lämppärin kennon putken väliin? Onko lämppärinkennon hana täysin auki?
Onko mekaaninen vai alipainetoiminen (sulkeeko kierron kun ei alipainetta saatavissa) ja sitten kuumuu?

Bensan saannissa.. miten täysi on tankki, joissakin autoissa paluuputki ei mene pohjalle saakka... tuo pumppu jos samanlainen kun diesel... pitäis toimia takaiskuna itekseen....

Dieselissä tuo on yllättävän hyvä ilmautumaan. ainakin vanhemmat mallit mitä oon laitellu.
Unohdetaan vesikierto, se on ookoo. Letkut ja ite laite on samanlämpönen sammuessaan, eli ei sammu ylikuumenemisen vuoksi. Kyllä se tää bensansaanti on ite ongelma.

En tiedä sitten onko nää jenkkimallit erilaisia kuin euroversiot, tällasenkin tarinan bongasin FJ-palstalta tosin toiseen asiaan liittyen: "Vehicles in the US went to a "returnless" fuel system for gasoline engines, to cut down on evaporative emissions". Mutta kyllä tässä paluulinja on, ja äkkiseltään samankaltainen kuin LC120:ssä. Bensapumppu on tosin eri osanumerolla, joten toimintatavassa saattaa olla jotain eroa.

Kertoisko tää kuva jollekkin "alan miehelle" onko normaalin tapainen pumppu/imu/paluu:


Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin?


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:01 Perustelu: kuva oli kadonnut
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.10.2012, 16:36
Nosferatu Nosferatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tampere
Viestit: 31
Perusasetus

Tutkin itsekkin tuota FJ:iin PA-systeemiä ja sellainen hämärä muistikuva että paluuletkun päässä olisi vastaventtiili. En kyllä saanut varmistettua äkkiä... Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?

Viimeksi muokannut Nosferatu : 14.10.2012 16:38
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2012, 19:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nosferatu Näytä viesti
Toimiiko systeemi paremmin jos laitat bensaa lasiin ja syötät siitä suoraan webaston bensapumpulle?
En oo kokeillu, mutta varmastikin toimii. Homma toimii niin kauan kunnes paluupuolen linja tyhjenee. Suhahtaa oikein kun ottaa letkuliitoksen irti, eli sieltä ei vaan saa imettyä sitten. Alkaa siis tulemaan pelkkää ilmaa, bensaa vaan "kuplina" seassa kun imupuolen pa-putkea katsoo, siis Webaston putkea ennen pumppua.

Pitänee tehdä tankkiin oma otto.

Mut mites tän kanssa siis on?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja ihan jos vielä perusasioita kerrataan niin onko tarkoitus että bensa tulee tankista päin takaperin vai sitten moottorista päin ryystettynä pyörimättömän bensapumpun läpi ja bensasuuttimien tukkien kautta takaisin?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 20:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2012, 20:22
Nosferatu Nosferatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.09.12
Sijainti: Tampere
Viestit: 31
Perusasetus

Eiköhän se takaperin tule paluulinjaa. Aika usein tuo imupuoli halutaan pitää mahdollisimman lyhyenä pumppujärjestelmissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2012, 21:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nosferatu Näytä viesti
Eiköhän se takaperin tule paluulinjaa. Aika usein tuo imupuoli halutaan pitää mahdollisimman lyhyenä pumppujärjestelmissä.
Joo, niin mäkin nyt järkeilin. Alkuun ajattelin vaan toisinpäin, syystä että paluulinjan päässähän ei varmasti voi olla mitään suodatinta eli bensa imetään ilman suotimia Webastolle asti.

Eli tilanne varmaan seuraavanlainen: paluupuolen päässä takaiskuventtiili, ei anna takaperin nousta mitään (syynä Kalifornia-päästömääräykset). Korjauksena joko oma linja suoraan tankkiin hyvin tiivistäen tai sitten bensapumppu pöydälle ja tuo takaiskuventtiili hevon kuikkaan toivoen ettei sytytä mitään bensahuurujen talteenottoon liittyvää vikakoodia.

Onko parempia ehdotuksia/ajatuksia asiasta?

Edit: Ei mut hei, onko tuossa nyt mitään venttiiliä päässä? Eikö tuo paluulinja olla möllötä aika vapaasti tuossa?

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2012 21:26
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2012, 21:26
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Oma tankki lämmittimelle.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2012, 21:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Oma tankki lämmittimelle.
No voisko sitä enää epäkäytännöllisemmin toteuttaa. Eli ei tule kuuloonkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 5 kw webasto jame80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.07.2010 21:23
Ostetaan Webasto tms. rhm O/M/V Muut 3 18.11.2008 21:43
Webasto nana Tekniikka & Jutustelu 9 13.10.2008 17:05
Abt 10000 12V vinssi edelleen mykkänä"TOIMII TAAS" korbimotors Tekniikka & Jutustelu 11 31.05.2007 10:37
webasto Tekniikka & Jutustelu 9 05.01.2005 14:04


Sivu luotu: 12:30 (GMT +2).