Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2012, 20:23
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Onks siis kone sulla jotenki viritetty???

Mikä bensapumppu?

Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu?


Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2012, 20:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Hieman OT.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Onks siis kone sulla jotenki viritetty???

Mikä bensapumppu?

Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu?


Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym.
Ei ihan liity aiheeseen mut usein kohdannu ilmiön et joku rupee ensimmäisenä säätää kaasareita ku oireilee jotenki siihen suuntaan... Itellä jonkin verran kokemusta 2-tahtisten säätämisestä. Sit asiaa tutkittaessa ilmenee et tähän asti toimi ihan hyvin mut sit rupes pikku hiljaa vittuilee. Sit totean et kaasari on päin persettä ja varsinainen vika on jossain muualla. Sit ihmetyttää et jos ne kaasarit toimi hyvin ni miks piti säätää? Miten se kaasari yht äkkiä ei enää ollukkaan säädöissä ku on ollu vuosia? Millä logiikalla se vika korjaantuu säätämällä? On sit toisaalta niitäkin jotka on jo pitkään vaihtanu tulppia parin ajotunnin välein,eikä näe siinä mitään ihmeellistä. Erään kaverin pyörän säätelin hieman korvaluulolta ja sit ku kaveri ajo sillä taas ni kysy ensimmäiseks: MITÄ SÄ TEIT SILLE??!! Mutta joo, niistä Rompereista mä en ymmärrä mitään..
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2012, 20:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ja suuttimet kans osaa tukkeutua ... nuo kalvot yleensä ekaks kuntoon


onks vaimenninmännillä öljyä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2012, 20:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Puutuuko se kovilla kierroksilla heti vai hetken päästä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2012, 21:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tosi harvoin on juuttuvakurkkuisten ongelma laihat seokset, pl. ahtaminen.

E: niinmutjoo, ekana kalvot ettei tukehdu bensaan ja jos oikeasti on bensapula niin pumppu. Ja vaimenninöljyn puute, jos yleensäkään ilmenee, niin yskii kiihdytyksessä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori

Viimeksi muokannut Jappi : 04.10.2012 21:08
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2012, 21:56
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Perusasetus

Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan.
Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta.
Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä.
Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan.
Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2012, 22:47
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Onko neula tuollein lukkoruuvilla kiinni? Pientä säätövaraa luulis olevan.
Saabi oli ainakin vain laiska jos kalvo vuosi, ja tietenkin alkoi loikkimaan nopeissa kaasunkäytöissä kun vaimenninöljy loppui.

Kuva taitaa olla jostain triumpista mutta samalta näyttää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2012, 04:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vepele Näytä viesti
Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan.
Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta.
Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä.
Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan.
Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu.
Oireet viittaisi siihen ettei vaimennin toimi. Onko vaimentimissa öljyt ja onko mäntä kasattu oikein? Sehän muistaakseni oli purettavissa.

Noissa muuttuvakurkkuisissa tuo vaimennin tekee kiihdytyspumpun virkaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2012, 12:00
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Volvossa römppäses (175CD) kun laittoi männän väärinpäin paikalleen niin sai aikaan hitaasti reagoivan "pilkki" kaasun, myös liian jäykkä öljy hidasti kaasuunvastaavuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään zenith srömberg huolto&säätö ohjeet ventora O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.06.2010 20:15
Ostettu: Zenith 36IV kaasari Niko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 21.11.2007 19:34
Range Roverin Zenith-Strömberg Q&A ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 24 24.05.2007 05:46
O: Zenith-Strömppä 150 CD blazoffer O/M/V Muut 2 29.11.2005 17:30
zenith strömberg (175cd) apuva jnu Tekniikka & Jutustelu 6 23.03.2005 10:33


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).