![]() |
zenith-stromberg 175 cd
Rankussa on tollattiset laatu muuttuvakurkkuset kaasarit,onkelmana on tällä hetkellä,et soppa ei riitä kovilla kierroksilla.
Kaasareiden pohjassa oleva säätö kierretty aivan aukiasentoon,ja se jelppas hiukan. Onks kellään tietoo/kokemusta kui nuo säädettäis et soppa riittäis? Tai ehkees jotain neuvoo,mitä tartteis tehdä. Vaihtoehtoina eioo kaasari merkin vaihto,eikä viell tässvaihees ruiskuks muuttaminen. |
Neulan nostolla saa lisää ainetta.
|
Turbokikkailujen aikana tuli tutkittua asiaa, Neulaventtiilit pystyy poraamaan isommiksi tai ostamaan valmiit isommat (muistaakseni aika hintavat)
Myös ohentamalla ja lyhentämällä kohon neulaa saa rikkaammalle täyskaasulla. Eli melkein kuin virittäisi 2-tahtista :D Tuolla noita ohjeita: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249 |
Pitää yrittää noit neuloja nostella,mut noiss on tosiaankin neulansäätö pohjassa(vanhemmat mallit) eiviittis arvio peliltä alkaa hiomaan/lyhenteleen noit neuloja viell.
Onks noiss uudemmissa ja vanhemmissa malleissa samanlaiset kalvot? |
Onks siis kone sulla jotenki viritetty???
Mikä bensapumppu? Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu? Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym. |
Hieman OT.
Lainaus:
|
ja suuttimet kans osaa tukkeutua ... nuo kalvot yleensä ekaks kuntoon
onks vaimenninmännillä öljyä ? |
Puutuuko se kovilla kierroksilla heti vai hetken päästä?
|
Tosi harvoin on juuttuvakurkkuisten ongelma laihat seokset, pl. ahtaminen.
E: niinmutjoo, ekana kalvot ettei tukehdu bensaan ja jos oikeasti on bensapula niin pumppu. Ja vaimenninöljyn puute, jos yleensäkään ilmenee, niin yskii kiihdytyksessä. |
Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan. Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta. Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä. Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan. Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu. |
Onko neula tuollein lukkoruuvilla kiinni? Pientä säätövaraa luulis olevan.
Saabi oli ainakin vain laiska jos kalvo vuosi, ja tietenkin alkoi loikkimaan nopeissa kaasunkäytöissä kun vaimenninöljy loppui. Kuva taitaa olla jostain triumpista mutta samalta näyttää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115086 |
Lainaus:
Noissa muuttuvakurkkuisissa tuo vaimennin tekee kiihdytyspumpun virkaa. |
Volvossa römppäses (175CD) kun laittoi männän väärinpäin paikalleen niin sai aikaan hitaasti reagoivan "pilkki" kaasun, myös liian jäykkä öljy hidasti kaasuunvastaavuutta.
|
Nyt on kalvot vaihdettu ja säädelty tasapainoja ja putsailtu lisää.
EIOO RANKKU KOSKAAN PELANT NIINHYVIN KU NYT. Offroad pajan sivuilt löytys hitinhyvät säätö ohjeet.Kiitos Antille!!!!! KIITOKSET Myös kaikille ohjeiden antajille!!!!!!!! |
Mites hyvin/huonosti noi rangen kaasarit toimii kallistuksissa ja muuten maastojumituksissa? Kaasarimodilla sais säästettyä helvetissi aikaa mein projektissa ja sähköallergiakin vähenisi :)
PS. Volvo kokemuksesta, motti heräsi henkiin kun heitin römperkit helvettii ja panin dellorton mouruamaan tilalle... |
Lainaus:
|
JUU toimii kyljellään, nokka ylös tai alas! parhaat kaasarit maastoon! kunhan sinne vaan tulee bensaa tankilta.
|
No hemmetti, pitääkö tässä nyt tehdä suunitelmiin muutos :eek:
|
Lainaus:
Rompanen on siittä kiva kaasari ettei sitä saa niin hyviin säätöihin millään ennen kun uudet hilut kuluu jo horoiks, että kannattas edes yrittää, mut silti ne vaan toimii vaikka kyljellään. -Lämpötila kompensaattorit poijjes ja tyhjään reikään g1/4 jenga ja 6mm letkukara joista letkut ilmanputsariin eli hullu tyhjäkäynti virtaus ja sit vaan neulat niin ylös kun varaa riittää. Hyvä tulee ainakin volvosta! :D |
Mitä öljyä tuo vaimenninöljy on?Ja sivukysymys:paljonko B30a menee moottoriöljyä?
|
Lainaus:
|
saas nähdä toimiiko nää vielä joskus volvon pentassa B20 eli AQ130
kauan on seissy mutta en muista aikaisempia kaasareita putsatessa et missään kohokammioissa ois ollu noin "purua" http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177920 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177921 Hetken sai kyllä putsailla http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177923 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177924 |
Varmaan toimii kun noin hyvin on putsattu.
|
Sivu luotu: 06:14 (GMT +2). |