Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   zenith-stromberg 175 cd (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102229)

vepele 04.10.2012 13:07

zenith-stromberg 175 cd
 
Rankussa on tollattiset laatu muuttuvakurkkuset kaasarit,onkelmana on tällä hetkellä,et soppa ei riitä kovilla kierroksilla.
Kaasareiden pohjassa oleva säätö kierretty aivan aukiasentoon,ja se jelppas hiukan.
Onks kellään tietoo/kokemusta kui nuo säädettäis et soppa riittäis?
Tai ehkees jotain neuvoo,mitä tartteis tehdä.
Vaihtoehtoina eioo kaasari merkin vaihto,eikä viell tässvaihees ruiskuks muuttaminen.

Toytdi 04.10.2012 13:43

Neulan nostolla saa lisää ainetta.

Jeeper 04.10.2012 13:53

Turbokikkailujen aikana tuli tutkittua asiaa, Neulaventtiilit pystyy poraamaan isommiksi tai ostamaan valmiit isommat (muistaakseni aika hintavat)
Myös ohentamalla ja lyhentämällä kohon neulaa saa rikkaammalle täyskaasulla.
Eli melkein kuin virittäisi 2-tahtista :D

Tuolla noita ohjeita:

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=6249

vepele 04.10.2012 18:34

Pitää yrittää noit neuloja nostella,mut noiss on tosiaankin neulansäätö pohjassa(vanhemmat mallit) eiviittis arvio peliltä alkaa hiomaan/lyhenteleen noit neuloja viell.
Onks noiss uudemmissa ja vanhemmissa malleissa samanlaiset kalvot?

Jare 04.10.2012 20:23

Onks siis kone sulla jotenki viritetty???

Mikä bensapumppu?

Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu?


Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym.

RIPAX 04.10.2012 20:37

Hieman OT.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 922858)
Onks siis kone sulla jotenki viritetty???

Mikä bensapumppu?

Onko tää bensapula milloin alkanu ilmeneen? Eli onko se toiminu aiemmin hyvin? Ja nyt pikkuhiljaa huonontunu?


Ihan vaan sitä haen, että ei se vika välttämättä ole siellä kaasareissa, jos konetta ei ole muutettu ja ennen on toiminu ihan jees. Lähtisin bensapulaa hakeen pumpulta ja tulopuolen suodattimilta ja imuputken tukkoisuus, kumiletku jossain rutussa ym ym.

Ei ihan liity aiheeseen mut usein kohdannu ilmiön et joku rupee ensimmäisenä säätää kaasareita ku oireilee jotenki siihen suuntaan... Itellä jonkin verran kokemusta 2-tahtisten säätämisestä. Sit asiaa tutkittaessa ilmenee et tähän asti toimi ihan hyvin mut sit rupes pikku hiljaa vittuilee. Sit totean et kaasari on päin persettä ja varsinainen vika on jossain muualla. Sit ihmetyttää et jos ne kaasarit toimi hyvin ni miks piti säätää? Miten se kaasari yht äkkiä ei enää ollukkaan säädöissä ku on ollu vuosia? Millä logiikalla se vika korjaantuu säätämällä? On sit toisaalta niitäkin jotka on jo pitkään vaihtanu tulppia parin ajotunnin välein,eikä näe siinä mitään ihmeellistä. Erään kaverin pyörän säätelin hieman korvaluulolta ja sit ku kaveri ajo sillä taas ni kysy ensimmäiseks: MITÄ SÄ TEIT SILLE??!! Mutta joo, niistä Rompereista mä en ymmärrä mitään..:)

pee 04.10.2012 20:38

ja suuttimet kans osaa tukkeutua ... nuo kalvot yleensä ekaks kuntoon


onks vaimenninmännillä öljyä ?

baxxter 04.10.2012 20:46

Puutuuko se kovilla kierroksilla heti vai hetken päästä?

Jappi 04.10.2012 21:05

Tosi harvoin on juuttuvakurkkuisten ongelma laihat seokset, pl. ahtaminen.

E: niinmutjoo, ekana kalvot ettei tukehdu bensaan ja jos oikeasti on bensapula niin pumppu. Ja vaimenninöljyn puute, jos yleensäkään ilmenee, niin yskii kiihdytyksessä.

vepele 04.10.2012 21:56

Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan.
Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta.
Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä.
Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan.
Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu.

-Jarkko- 04.10.2012 22:47

Onko neula tuollein lukkoruuvilla kiinni? Pientä säätövaraa luulis olevan.
Saabi oli ainakin vain laiska jos kalvo vuosi, ja tietenkin alkoi loikkimaan nopeissa kaasunkäytöissä kun vaimenninöljy loppui.

Kuva taitaa olla jostain triumpista mutta samalta näyttää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115086

Jappi 05.10.2012 04:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vepele (Viesti 922908)
Rankku on erillisellä sähkösellä bensapumpulla,uusi eli sieltä soppa riittää.
Kaasarit vaihdoin,koska entisissä neulan säätö eitoiminut lainkaan.
Tarttee nuo kalvot viell vaihtaa ja sit alkaa tota neulajumppaa,jos ei muu auta.
Eli autohan röpää täyskaasu kiihdytyksessä ja narraamalla saa vauhtia hiukka paranneltuu,eli pikkuhiljaa kaasua lisäämällä.
Oireet väheni kun käänsin kaasareiden alta neulojen säädöt ihan auki,eli mielestäni viittaisi bensa pulaan.
Kaasarit on myös putsattu joten tukoksia eipitäisi olla samoin bensasuodatin vaihdettu.

Oireet viittaisi siihen ettei vaimennin toimi. Onko vaimentimissa öljyt ja onko mäntä kasattu oikein? Sehän muistaakseni oli purettavissa.

Noissa muuttuvakurkkuisissa tuo vaimennin tekee kiihdytyspumpun virkaa.

estate 05.10.2012 12:00

Volvossa römppäses (175CD) kun laittoi männän väärinpäin paikalleen niin sai aikaan hitaasti reagoivan "pilkki" kaasun, myös liian jäykkä öljy hidasti kaasuunvastaavuutta.

vepele 05.10.2012 17:59

Nyt on kalvot vaihdettu ja säädelty tasapainoja ja putsailtu lisää.
EIOO RANKKU KOSKAAN PELANT NIINHYVIN KU NYT.
Offroad pajan sivuilt löytys hitinhyvät säätö ohjeet.Kiitos Antille!!!!!

KIITOKSET Myös kaikille ohjeiden antajille!!!!!!!!

Arska-tehtaalta 06.10.2012 19:51

Mites hyvin/huonosti noi rangen kaasarit toimii kallistuksissa ja muuten maastojumituksissa? Kaasarimodilla sais säästettyä helvetissi aikaa mein projektissa ja sähköallergiakin vähenisi :)

PS. Volvo kokemuksesta, motti heräsi henkiin kun heitin römperkit helvettii ja panin dellorton mouruamaan tilalle...

Jare 06.10.2012 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 923548)
Mites hyvin/huonosti noi rangen kaasarit toimii kallistuksissa ja muuten maastojumituksissa? Kaasarimodilla sais säästettyä helvetissi aikaa mein projektissa ja sähköallergiakin vähenisi :)

PS. Volvo kokemuksesta, motti heräsi henkiin kun heitin römperkit helvettii ja panin dellorton mouruamaan tilalle...

Aikoinaan vinssailin rangen sen verran kyljelleen, etttä öljynpaineen merkkivalo paloi kirkkaasti, mutta silti kone kävi nätisti. Eikä kyl aikoinaan kiusaillu GAZ Specialissakaan noi kaasarit kallisteluissa tai mäissä trial kisoissa. Eli ainaki ite olen ollu pirun tyytyväinen Rangen kaasareihin, kunhan ne on vaan oikeissa säädöissä.

Teemu 06.10.2012 21:07

JUU toimii kyljellään, nokka ylös tai alas! parhaat kaasarit maastoon! kunhan sinne vaan tulee bensaa tankilta.

Arska-tehtaalta 06.10.2012 21:19

No hemmetti, pitääkö tässä nyt tehdä suunitelmiin muutos :eek:

hpotteri 08.10.2012 16:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 923548)
Mites hyvin/huonosti noi rangen kaasarit toimii kallistuksissa ja muuten maastojumituksissa? Kaasarimodilla sais säästettyä helvetissi aikaa mein projektissa ja sähköallergiakin vähenisi :)

PS. Volvo kokemuksesta, motti heräsi henkiin kun heitin römperkit helvettii ja panin dellorton mouruamaan tilalle...


Rompanen on siittä kiva kaasari ettei sitä saa niin hyviin säätöihin millään ennen kun uudet hilut kuluu jo horoiks, että kannattas edes yrittää, mut silti ne vaan toimii vaikka kyljellään.

-Lämpötila kompensaattorit poijjes ja tyhjään reikään g1/4 jenga ja 6mm letkukara joista letkut ilmanputsariin eli hullu tyhjäkäynti virtaus ja sit vaan neulat niin ylös kun varaa riittää. Hyvä tulee ainakin volvosta! :D

Eris 08.10.2012 18:59

Mitä öljyä tuo vaimenninöljy on?Ja sivukysymys:paljonko B30a menee moottoriöljyä?

vepele 08.10.2012 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eris (Viesti 924255)
Mitä öljyä tuo vaimenninöljy on?Ja sivukysymys:paljonko B30a menee moottoriöljyä?

Automaatti vaihteisto ölppää minä laitoin (ATF)

tare 30.06.2015 08:22

saas nähdä toimiiko nää vielä joskus volvon pentassa B20 eli AQ130

kauan on seissy mutta en muista aikaisempia kaasareita putsatessa et missään kohokammioissa ois ollu noin "purua"

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177920

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177921


Hetken sai kyllä putsailla
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177923

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177924

Jappi 30.06.2015 22:32

Varmaan toimii kun noin hyvin on putsattu.


Sivu luotu: 06:14 (GMT +2).