![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Maastureiden ominaisuuksiaLyötysiköhän jostain listaa tai taulukkoa eri maastureiden ominaisuuksista kuten esimerkiksi onko lukot ja millaiset, paino, moottorivaihtoehdot jne. Tämä kyseinen asia tuli mieleeni koska olen etsimässä itselleni maasturia. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkä ikä-ja hintaluokan vehjestä etsit?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Hintaa..
Hinta saisi sijoittua sinne jonnekin 5000€ tietämille voi olla vähän kalliimpikin. Vuosimalli 1995 ylöspäin. Mutta nämä on joustavia ominaisuuksia.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kaikissa Jeep:eissä automaattisesti jonkin sortin lukko ja alennusvaihde?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://www.ajovalo.net/maasturien_tekniikka.htm http://www.ajovalo.net/maasturien_mitat.htm |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin Land Roverin (Rangen ja Discon) osalta tiedot on vähän sekavat, ominaisuudet riippuu vuosimallista.
Esim. Rangessa on vanhoissa erillinen runko ja keskitasauspyörästön lukko, '90> viskolukko... II Discossa joissain on lukko, mutta puuttuu vivusto jne...tarttis kattavamman listan vuosimallien ja ominaisuuksien osalta... Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 30.09.2012 21:37 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta peli, löytyy paineilmalukot molemmilta akseleilta.
http://www.nettiauto.com/range-rover/vogue/5102032 Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin merkkejä taitaa olla käytännössä 2: Toyota ja Mersu? Löytyykö mistään muusta autosta vakiona mekaanisia lukkoja molemmista päistä (80-tai )-90luvulla? ja nyt tarkoitan topiikin aloittajalle kyseeseen tulevaa autoa. Mutta sitten tuo speksaus; hintaluokka 5000e ja 1995 ja uudempi ei kyllä täsmää, Sillä kysyntä ja tarjonta on muokannut hinnat kohdalleen Toyotan ja Mersun kohdalla..... -> Joko pitää tyytyä vanhempaan, tai sitten ei ole molemmissa perissä kytkettäviä lukkoja, tai sitten tarvike lukot? Mutta mitä eroa on esim vuoden 85 ja 96 autojen käyttökustannuksissa? Siis hyvä 85 on paljon helpompaa ja halvempaa ylläpitää, kuin joku puolet ajettu, ja huono, mihin ei tahdo löytyä osia edes rahalla? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Mites gen 2 pajero? Löytyy monesta takaperän lukko ja saa bensa/diesel koneilla. Bensa kutonen toki kuluttaa varmasti jonkinverran. 5000 eurolla pääsee jo valitsemaan. On kyllä erillisjousitettu keula mutta eipä se mitään muuta kuin on hiukan mukavampi ajettava tiellä. Sitte on eriasia jos alkaa homma karkaamaan käsistä
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muttei kannata älyttömästi ylihintaa vanhasta autosta pelkän lukon takia maksaa. Voihan siihen uudemman auton hintaan laskea sen lukkojen hinnan päälle. Esim. Toyotassa (90 sarjalainen) ja Mitsuissa oli kuitenkin lukko takana vakiona tuon ikäissä autoissa. Hyvä etulukko, jos sen välttämättä haluaa maksaisi tällöin tonnin siihen lisää. Ruostehommiahan noissa vanhemmissa on, alkaa niitä kyllä varmasti olla jo 90 luvun puolivälinkin autoissa. Varustelussa uudemmat parempia ja mukavampia, mutta vanhemmat varmasti halvempia ja yksinkertaisempia korjata. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
mitä sitä ruostekasoja edes harkittemmaan... osta Jeep! Kaikissa melkeinpä jonku sortin kitkalukot, alennusvaihteisto jäykät akselit tuossa hintaluokassa.
eikä mittää citi pajua |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Onhan ne lukot kivat olemassa, mutta normi mettä&kalahommat hoituu kyllä melkein millä tahansa vakiomaasturilla. Talvella jos vielä ketjujen kanssa viittii ährätä, niin etenemiskykyä on jo reilusti. Paikkalukuvaatimus yli 2 kallistaa valintaa todennäköisesti bensavehkeiden suuntaan. Suurin osa vanhemmista diiseleistä on deaktivoitu huoltoautoiksi. Itte olen kalareissut ja vastaavat hoitanut viimeisen 18v aluksi vakiorangella ja sitten parilla tojolla bj & hj. Ainakin toistaiseksi on lukottomalla pärjännyt, vinssillä sitten loput.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Outoja ominaisuuksia Lantikassa.. | timor | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.11.2007 23:30 |
PUTKEN OMINAISUUKSIA | bono | Bullshit | 0 | 24.11.2002 15:25 |