Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2007, 20:09
timor timor ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Outoja ominaisuuksia Lantikassa..


Iskipä tuossa ilmoille outoja ominaisuuksia autoon eräänä iltana.
Startatessa pyöritti hetken normaalisti, mutta ennen kuin auto käynnistyi, ei enää ratas ottanut kontaktia vauhtipyörään, vaan startti jatkoipyörittämistä "vapaana".

Pari kertaa sai uudestaan avaimesta kammeta kunnes otti uudemman kerran kiinni. Tällä kertaa käynnistyi normaalisti.
Eikös tuossa startissa ole jokin bendiks-laite tahi joku joka sen rattaan siitä startin päästä paiskaa sinne vauhtipyörän kylkeen..?
Vai onko akku vaan loppu.. Tosin ei ole ollut ongelmia virran kanssa, ja jaksaa pyörittää jos vain ottaisi kiinni.

Ja toinen on ohjaustehostimen toimimattomuus kylmänä käynnistämisen jälkeen. Eli tehostin ei toimi ennen kuin auto on käynyt tovin paikallaan, tai sitten kun veivaa muutaman kerran rattia (kunnes pääsee pihalta pois).

Auto on Land Rover 90 johon laitettu Discoveryn 200Tdi, josta tuo tehostinkin lienee..
Onko jollain palstalaisella tietoa mistä moiset voisi johtua..

Timo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2007, 20:14
blenheim blenheim ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Pohja, Finland.
Viestit: 70
Perusasetus

Millos olet viimeksi kattonu ohjaustehostimen öljypinnan tai vaihtanut ohjaustehostinöljyt? Kyseinen ölppä on hygroskooppista, kuten jarrunestekin eli imee ilmasta kosteutta itseensä. Pakkasaamuina voi parhaalla säkällä laueta koko ohjaustehostimen pumppu. Aiheuttaa sen ettei toimi ohjaustehostin kun on jäässä koko neste.

Katteleppa startin solenoidin kunto, hyvällä tuurilla saatat selvitä sillä. Solenoidille menevät piuhat ja niiden virransaanti olis kans hienoa selvittää. Voi korjaantua ihan ilmaiseksi.

Tässä nyt muutama ihan helpoimman ja halvimman kautta kokeiltava keino ensihätään.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2007, 20:27
timor timor ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.07
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 4
Perusasetus

Tehostin on tökkinyt sattunaisesti jo aiemmin mutta oireet hävisivat itekseen pitemmäksi aikaa, eli pakkasella/jäätymisellä ei osuutta asiaan.
Nuot öljyt on vaihdettu samalla kun kiristin simpukan päällä olevan matoruuvin päässä olevan lukitusmutterin jonka alta tiputteli öljyä..

Timo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2007, 23:30
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Sitä vanhaa öljyä/vettä osaa jäädä uskomattoman paljon sinne simpukkaan vaikka sitä kuinka kääntelisi/pumppailisi tyhjäksi, huomasin kun pari tehostinta purin uteliaisuuttani

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outoja ääniä kiihdytettäessä? VK Vuosimallit 1984-1996 0 04.09.2002 13:39
Outoja seksilakeja SamppaFIN Jokes 0 22.07.2002 16:52
Outoja seksilakeja bono Bullshit 0 07.06.2002 10:00


Sivu luotu: 02:44 (GMT +2).