Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2012, 13:59
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

[QUOTE=Calmari;919709]Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2012, 14:25
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

[QUOTE=TML;919716]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???

Tässä ollaan "asian ytimessä" eli OFF ROAD on lajin tarkoitus ja niin että mahdollisimman matala kynnys alkaa harrastamaan.
tuo kilvettömyys kaikkiin luokkiin on hyvä,koska silloin ehkä jo vähän savutavalla moottorilla varustettu auto ,joka ei tieliikenteeseen mene ,niin pääsee aloittamaan harrastusta.

senhän jokainen tietää että "mopo keulii" heti kun offi kärpänen puree ja rakentelu alkaa, mutta kynnys aloittamiseen on silloin jo saavutettu.

samoin maastoja helpottamalla ja alueita vain orginaalille, niin saataisiin normi siviili kilpi pelit koittamaan lajia.

Luokkia ei tarvita lisää,koska se lisää kustannuksia ja onhan noista neljästä jo mistä valita.
ehkä kuorma-auto luokka jos maastot sen vain kestää, mutta se on jokaisen kisa järjestäjän mietittävä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2012, 14:38
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML;[SIZE=3
919716 Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???[/SIZE]
Erittäin hyvin sanottu. Tämä seikka on viime aikoina aika monelta unohtunut.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2012, 15:03
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

[QUOTE=TML;919716]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Eli se siitä laillisuuden tavoittelusta, eikös orkkis ja stanu vois olla kilvissä ja katsastuskunnossa ja loput traikuilla tai vaikka heliskupperi siirroilla ??[/QUOT

Mitäs tämä vaikuttaa siihen itse maastossa ajamiseen jos on kilvissä tai ei??? Yhtä tiukka se kisakatsastus on auton kunnon suhteen oli se kilvissä tai ei. Eikös nyt olla ajamassa OFFROAD suunnistus cuppia, ei ONROAD cuppia???
Eipä se vaikutakaan, mut eipä tuo kilpihomma luulis olevan ongelma noissa orkkiksissa tai stanuissa, joku jopa saattas haluta ihan käyttiksellä käydä harrastamassa kevyttä möyrintää mutta siihen on kyllä ennenkin tarjottu vaihtoehdoksi autosuunnistusta. Itellä ei ainakaan tuu koskaan olemaan rahaa eikä taitoa rakentaa mitään kunnon maastoautoa eli tehdastarjonnan varassa oon. Saatampa kyllä olla väärällä foorumilla ja väärässä topikissa vaan eipä olis eka kerta :-)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.09.2012, 16:45
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

[QUOTE=Calmari;919730]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Eipä se vaikutakaan, mut eipä tuo kilpihomma luulis olevan ongelma noissa orkkiksissa tai stanuissa, joku jopa saattas haluta ihan käyttiksellä käydä harrastamassa kevyttä möyrintää mutta siihen on kyllä ennenkin tarjottu vaihtoehdoksi autosuunnistusta. Itellä ei ainakaan tuu koskaan olemaan rahaa eikä taitoa rakentaa mitään kunnon maastoautoa eli tehdastarjonnan varassa oon. Saatampa kyllä olla väärällä foorumilla ja väärässä topikissa vaan eipä olis eka kerta :-)
Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä kokeilemaan lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.

Orkkiksille ja stanuille on tarkoitus ainakin meidän kisassa järjestää muutama ajoalue jossa ei ole yhtään isopyöräistä reittejä särkemässä joten ajelun pitäisi sujua ihan leppoisissa merkeissä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2012, 17:58
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti

Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä kokeilemaan lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.

Orkkiksille ja stanuille on tarkoitus ainakin meidän kisassa järjestää muutama ajoalue jossa ei ole yhtään isopyöräistä reittejä särkemässä joten ajelun pitäisi sujua ihan leppoisissa merkeissä.
Jostaki äkkiä dollyja markkinoille pikkurahalla. Trailerit nyt maksaa moninkertaisesti niihin tieliikennekelvottomiin ruostekasoihin verrattuna ja kaikilla ei varmaan sellaista ole. Moni tulee kisoihin myös kimppakyydillä, että niillä sitä ongelmaa sitten ois niiden siirtojen kans, ellei järjestäjä järjestä maksullista kyytiä eri alueiden välille.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2012, 17:59
maket3 maket3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 112
Perusasetus

KIITOS etu käteen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2012, 18:03
maket3 maket3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maket3 Näytä viesti
KIITOS etu käteen.
Tää oli Timolle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2012, 21:08
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

[QUOTE=TML;919757]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti

Ja minä kun erehdyin luulemaan että nyt saataisiin enemmän osallistujia orkkikseen ja stanuihin kun auton ei tarviin olla katsastettu. En millään jaksa uskoa että näihin luokkiin olisi tulossa jotain "ammattilaisten" tekemiä kalliita ja katsastamattomia putkihärveleitä palkintoja keräilemään. Mieluummin uskon että nyt saadaan mukaan nuoria ja uusia kavereita jotka haluavat päästä KOKEILEMAAN lajia pikkurahalla. Se ei nimittäin ole aivan halpaa pitää kilvissä autoa jota jatkuvasti hajotetaan offia ajamalla.
Jos joku haluaa tulla kokeilemaan tätä kyseistä lajia orggis tai stanuluokkaan niin eiköhän se kokeilija tule testaamaan omalla harrastusautollaan jolla ko. henkilö ajelee kerho ja muita safareita.

Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla.
Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta.

Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta.

Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti.

Saatan olla väärässäkin.

Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan.

Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2012, 21:18
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

[QUOTE=Murros;919886]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti

Jos joku haluaa tulla kokeilemaan tätä kyseistä lajia orggis tai stanuluokkaan niin eiköhän se kokeilija tule testaamaan omalla harrastusautollaan jolla ko. henkilö ajelee kerho ja muita safareita.

Ei tule heti ensimmäisenä mieleen että joku lähtee kokeilemaan lajia kilvettömällä ja katsastattomalla ko. luokkan sopivalla kulkuneuvolla.
Eiköhän ne kilvettömät ja katsastamattomat vermeet löydy sieltä modin ja proton puolelta.

Olettaisin että orggisluokkan lähte kokeileman suzuki/mitsu/uaz yms. autot mitkä on kilvissä ja kellä on yleensäkin max. 31" renkaat alla ja stanuun ne henkilöt ketkä ajelee rinkiä ja käy safareilla 33" renkailla varustetuilla autoilla.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa puhutaan nimenomaan kokeilusta, ei cup sarjan täysmittaisesta ajamisesta.

Katsoisinkin että Orggis ja stanuluokan autot on pääsääntöisesti katsastettuja autoja, ainakin tähän asti.

Saatan olla väärässäkin.

Ja mitä tulee tuohon asiaan että tässä lajissa kalusto hajoaa kokoajan.

Sehän on vanha sanonta että kaikki saa rikki kun oikein yrittää.
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2012, 21:28
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Eli luokkasäännöt pysyisivät entisellään, paitsi että Jeeppien kaaret hyväksyttäisiin ja kilvettömille sallittaisiin trailerisiirrot ja hydrauliohjaus.

Tämänkaltainen muutos lienee toteutettavissa, jos on tahtoa, eikä harrastajien panos autojensa rakentelussa mene hukkaan.

Tärkeintä olisi saada pitkän aikavälin ratkaisu asiaan.
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 25.09.2012 21:31
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.09.2012, 22:13
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Eli luokkasäännöt pysyisivät entisellään, paitsi että Jeeppien kaaret hyväksyttäisiin ja kilvettömille sallittaisiin trailerisiirrot ja hydrauliohjaus.

Tämänkaltainen muutos lienee toteutettavissa, jos on tahtoa, eikä harrastajien panos autojensa rakentelussa mene hukkaan.

Tärkeintä olisi saada pitkän aikavälin ratkaisu asiaan.
Juuri näin, elikkä luokkasäännöt pysyisi aivan entisellään. Ja ne ketkä trailerilla autoaan siirtävät antavat tasoitusta noin tunnin esim remontin sattuessa koska joutuvat siirtelemään mahdollisesti traileria ja sitomaan kilpuria siihen kiinni. Muutoinhan tämänkin ajan voisi käyttää vaikka remontin tekoon jos tarve vaatii.

Viimeksi muokannut TML : 25.09.2012 22:19
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.09.2012, 21:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

äkkiä ajatellen kilvetöntä halpaa paskaa vois polkea puihin / suohon ihan ittensä viihdyttämiseks ilman pienintäkään sääliä, vois olla ihan hauskaa ja terapeuttistakin jonkun mielestä...

muistuu vaan mieleen yks suzuki yksissä trial kisoissa ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.09.2012, 21:31
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......
Kilvellisyys vois hillitä ettei orkkisautot ole esim tämän näköisiä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113798 (31" ja vakiojouset alle ni kelpaa)
Kun jo nykyisetkin orkkikset ja stanut alkaa olemaan aika kaukana vakiomaasturista..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.09.2012, 21:33
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

miksi noi lainaukset menee päin pyllyä?

PS. Ei nää vissiin mitkään missikisat oo ollu ennenkää? Laita omasta rangesta kuva näytille
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.09.2012, 21:40
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Nyt kun kuuntele tätä vastustusta kilvettömyydestä orkkiksessa ja stanussa niin mitä haittaa siitä on? Keneltä se on pois jos siellä on joku kilvetön auto? Vai halutaanko että ko. luokat pysyy mahdollisimman pienenä ja oma voiton mahdollisuus kasvaa?? Näissä kahdessa luokassa on ollut viimeisen vuoden aikana jo aika vähissä nuo kilpailijat.

Miten ne kilvet tai niiden puute siellä metsässä vaikuttaa siihen auton etenemiseen? En ymmärrä mutta ilmeisesti olen vielä liian kokematon.......
Laita siihen sinun siviilitoitsuun 33 alle ja lähde oikeesti ajamaan kilpaa kankun tojotan kanssa suunnistuskisaan. Oletteko silloin "samalla viivalla"? Ajotaidosta ei varmasti ole menestys kiinni kummallakaan...

Ihan vaan esimerkkinä heitän...

Viimeksi muokannut Patu925 : 25.09.2012 21:42 Perustelu: pikkumuutos
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.09.2012, 21:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
PS. Ei nää vissiin mitkään missikisat oo ollu ennenkää? Laita omasta rangesta kuva näytille
Nii olishan tämä sitten kilvetön stanu, kun 33" on jo valmiiksi alla. http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=114517
Jos tämmösiä katiskoja olis enemmänkin kisoissa, se saattaa kenties vaikuttaa negatiivisesti oikeesti lähes vakioautoilla kisaamaan lähteviin.

EDIT: Tietääkö joku nyt varmasti minkälainen vakuutus kelpaa mihinkin?
Liikennevakuutuslaista pikasesti vilkaistuna osus silmään:

Lainaus:
2 §
Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä:
..
2) kun sitä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa käytetään maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen; (5.12.1974/898)
..
4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898)
Käytetään olennaisesti henkilöiden kuljettamiseen, mutta ilmeisesti kuitenkin eristetyllä alueella kilpailutarkoitukseen.

PS. Oikeesti hieno juttu tämä kilvettömyys, tänään oltiin kartturin kanssa puheissa että saattais olla taas mahdollisuus suunnistaa vanhalla kilpurilla..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
kankun tojotan
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 25.09.2012 21:56
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.09.2012, 22:01
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Laita siihen sinun siviilitoitsuun 33 alle ja lähde oikeesti ajamaan kilpaa kankun tojotan kanssa suunnistuskisaan. Oletteko silloin "samalla viivalla"? Ajotaidosta ei varmasti ole menestys kiinni kummallakaan...

Ihan vaan esimerkkinä heitän...
No en kyllä sillä kun se on vain katuajoa varten mutta jos saisin lähteä aivan tavallisella kilvissä olevalla läjällä vaikka sileä peltiselläkin niin mikä ettei:=). Taitaa nyt taas aika monella unohtua se tärkein seikka että suunnistuskisa on myös kestävyyskisa, ei tämmöistä kisaa voita kovin romurallin ajaja tai se joka rynnii ensimmäisen tunnin aikana nopeiten. Auto tulisi saada pysymään ehjänä ilman remontteja maaliin asti ja varoa tietysti myös sitä ettei sitä upota tuntikausiksi mihinkään suohon (kuten Kankku joskus Ruohosuohon:=) )

Elikkä jos kyseessä on 2 samanlaista Suzukia toinen kilvissä ja toinen ei niin mitä eroa näiden etenemisessä sitten on???? Molempien tulee kestää ehjänä maaliin asti jos meinaa voittaa, ja luulen että monesti se katsastettu auto voi olla tekniikaltaan niin paljon varmempi että sillä on suurempi mahdollisuus kestää maaliin asti ilman remontteja.

Trialia joskus vuonna kivi ja kirves ajaneena voin todeta että siellä tuo lommoisuus oli hyvästä, sai kääntää auton puunkylkeä vasten ja jos meni katolleen niin ei paljoo harmittanut mutta nyt puhutaankin kisasta jossa ajetaan ajallisesti ainakin 50 kertaa pitempään maastossa kuin trialissa.

Ja palatakseni tuohon Kankun autoon niin tuskinpa sillä nauttisi ajamisesta pimeässä ja sateisessa syysyössä jos ei ole ikkunoita eikä lämmityslaite toimi (kuten vähän epäilen ). Tämä suunnistuskisa on kuitenkin kestoltaan niin pitkä että se asettaa autolle aivan erilaiset vaatimukset kuin joku tunnin parin mittainen hehtaarin kokoisella kalliolla tapahtuva kikkailu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 Paavo Tekniikka & Jutustelu 251 23.09.2013 16:44
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td make-lj O/M/V Ajoneuvot 9 05.08.2013 01:38
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia Flash Tekniikka & Jutustelu 65 03.12.2006 20:29
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 SamppaKoti Jääkiekko 13 15.09.2005 14:06
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 reindeer Salibandy 0 24.06.2002 15:40


Sivu luotu: 23:38 (GMT +2).