![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
heleppo homma, kellokortti ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
käyttökelpoiselta, jos tosiaan halutaan varmistaa 100% (lue: mahdollisimman suuri) turvallisuus yleisillä teillä. Joka alueen traileriparkkiin vaan kellokalle joka laittaa kilpailijakorttiin ajan kun auto menee rastialueelle, ja toinen aika kun tulee sieltä pois. Sama heppu sit varmistaa että traikulla (tai kuorkin lavala jne.) oleva kilpuri on sitten varppina hyvin liinattu, ennenkuin yhdistelmä saa poistua parkkipaikalta yleiselle tielle. Miinuksena tietysti se yx "ylimääräinen" heppu per alue, ja lievä lisälaskenta niistä aikaleimoista. -Paavo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuullostaa ihan järjettömältä perustaa uusi cuppi ja erilliset kisat.
Lisää luokkia vaan jo olemassa olevaan cuppiin.... Toki mää mistään mitää älyä kun ei oo kilpuriakaan enää...toistaiseksi...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
että ajellaan nyt kausi 2013,ja katellaan sitte... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vieläkin mietin niitä traileriparkkeja joka kisan jokaisella (?) ajoalueella...
Jos ei oo mahdollisuutta tehdä varmasti kaikille riittävän isoa parkkipaikkaa, niin 1) jokaiselle (?) ajoalueelle on "traikkurajoitus", eli ko. ajoalueella saa olla korkeintaan X kappaletta trailereita (kuorma-autoja jne. kuljetuskalustoa), jolloin trailerilla autoaan kuskaavat joutuvat odottamaan tai etsiytymään muille ajoalueille. 2) kilpuri pitää purkaa pois sillä parkkipaikalla, ja siirtää traileri isomalle alueelle pois ajoalueen vierestä; edellyttää siis sopivalla kortilla (pikku-e, C, C1E/D1E tai E kaluston laadusta riippuen) varustettua huoltomistä. melko hankala vaihtoehto sellaisille tiimeille joilla ei ole huoltoa. Ja kun kilpuri on tulossa pois rastialueelta traikku tulee sitä noutamaan (max odotusaika X minsaa tai joutuu tarvittaessa antamaan paikkansa muille alueelle tulijoille). Kakkosta voisi lieventää sillä että huollottamalla autokunnalla on etuottooikeis niihin traileriparkkipaikkoihin ajoalueiden vieressä, mun onko tää sit hyvä/tasa-arvoinen kaikille en tiedä. Jos yleiselle tielle ei pääse kuin rekisteriotteen renkain niin tailerikuljetusta tarvitsevia kilpureita on PALJON, joku vois ehkä tietääkin jääkö yhtään autoa edes orkkikseen jotka on kisakunnossa 100% ja täysin katsastuskunnossa (renkaat, levikkeet, ihan kaikki). Ykköstä vois lieventää reaaliaikaisella parkkipaikkatilanteen seurannalla, esim. joka hetki ajan tasalla oleva nettisivu, missä näkyy minkä verran kunkin ajo-alueen parkkiksella on tilaa. Ja ne kilpailijat joilla ei (muka) oo nettiyhteyttä kisan aikana vois sit soitella kisatoimistoon. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 24.09.2012 21:00 Perustelu: typoja |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Järjetöntä mielestäni alkaa kilpailevaa cuppi sarjaa tuottamaan. Eiköhän yhteisymmärrystä olisi vielä mahdollista saavuttaa vanhan ja uuden sarjan välillä. Jotain ratkasuja voisi olla että protoluokka pois ja sen tilalle tää traileriluokka. Heti paljon vähemmän ongelmia järjestää parkkeerausta ajoalueiden läheisyydessä, tosin ei hyvin mutkatonta sekään. Alueita voisi vaikka rajata ettei protojen tarttisi joka alueella päästä käymään jos sinne ei ole mahdollista järjestää kunnon parkkitiloja. Tai joillekin alueille olisi omia sisääntulo rasteja, (kenties helpompia reittejä, mutta huonompien parkkiyhteyksien äärellä.) muille luokille. Pähkinänkuoressa: kisat kuten nytkin ja sinne minne on mahdollista järkevästi toteuttaa trailerisiirrot niin ottais ne käyttöön. Jossain kisoissa voinee esim rajoittaa protojen määrän. Tämmöisiä ajatuksia muutaman vuoden kisoja harvakseltaan kiertäneeltä tiimin nörtiltä.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Aikaseurantaan liittyen..
Olisko emittien käyttö isokin kustannus erä? Startissa leimaus, alueelle tullessa leimaus, ulos lähtiessä leimaus.. sama jos tulee huoltoon.. ja maaliin tullessa leimaus. Pystyy laskemaan siirtymä ajat helposti. Alueajat myöskin. Voi vaikka rajoittaa/määritellä aluekohtaisia ajoaikoja. Antaa kiinteitä starttiaikoja määrätyille alueille, jos et ole oikeaan aikaan paikalla, sakko minuutteja...
__________________
-kari- FS Motorsport ry |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Teknisiä sääntöjä kalustolle ei hirveesti edes tarvittaisi lisää. Luokat olisi nykyiset ja lisäksi kilvettömille sallittu: hytikkaohjaus, lokasuojattomuus, valottomuus jne.
Osallistujamäärien mukaan ehkä yhdistää kilpipelien modi ja proto yhteen luokkaan. Ainakin traileri-original/standard ajatuksena hieman turha, kun koitetaan lähellä vakioautoa olla. Lisää sääntöjä/tilanteita pohdittavaksi: -Trailerin vetoauton kokorajoitukset, kun kaikkiin paikkoihin ei varmaan mahdu linja-autolla pyörimään. Mutta mahtuuko pienellä kuorma-autolla purkamaan? -Jos/kun traileri tarvitsee siirtää purkualueelta pois, tulee vastaan ajokorttiongelma. Esimerkiksi meidän tiimin viime kisan miehistöllä: viidellä on ajokortti, mutta vain kilpa-auton kuljettajalla CE jonka ducato+traileri vaatii. -Kilvettömiltä autoilta voi karsia karkeasti puolet alueista pois? Ne joilla on lähinnä helpohkoja ajettavia lenkkejä muutamalla vaikeammalla pistolla. -Kellokortin tilalla vois olla aloitus/lopetusrasti, joka kuvataan aina kun tullaan/mennään ja tätä kuvan aikaa käytetään kilpailuajan laskemiseen. Kisan jälkeen julkaistavat ajat ja rastikuvat pitävät huolen että huijarit saavat kilpailukieltoa ja julkista nöyryytystä? -Kellokortin tilalle EMIT ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: Järjestäjille tarjottavaksi lisäpalveluna trailerisiirtoa trailerittomille, kympin per suunta siirto alueelta toiselle ![]()
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 24.09.2012 21:32 |
#10
|
||||
|
||||
![]() TRAILERQUEEN-luokka
Rastialueet voisi jyvittää eri luokille vaikeusasteen mukaan, jäisi porttaali mörökölleiltä hupiajelut pois ja toisaalta suora-akselisilta turhat tuntikausien vinssailut porttaalispooreissa (Ruohosuo
![]() Ja traileriruuhkan välttämiseksi määrätyt aloitusrasti alueet, lisäksi mobiilipalveluna ruuhkatiedotus (lähes reaaliaikainen tiedotus on toiminut tähänkin asti palstalla) Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.09.2012 21:45 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
niin täältä kun lukee näitä tekstejä tuntuu ja saa sellasen kuvan että 50kpl trailereita suuntaa samaan alueeseen jos kisaan tulee niin kuin normaalisti 50autoa on niistä 25-rekisterissä eli trailereita on 25 josta puolet voi vetää puomilla eli kymmenen traileri yhistelmää pari linja autoa pari kuorma-autoa sitten jos laitetetaan sellaset normi 8-aluetta niin ei pitäs kauheita ruuhkia syntyä ja jos asiaa on mietitty kun alueita on valittu
Nortti selvittää asiaa lähipäivinä voisko hän toteuttaa sellaisen ohjeman eli alotus rastissa on puhelin numero johon kuljettaja soittaa pari hälyytystä tietokone lähettää vastausviestin takasi "aloitus ok" sitten lopetus rastissa toinen numero johon soitto ja vastaus viesti tulee "ajo aika esim 2h 30min" kuljettaja pitää itse yläällä montako ajotuntia on ajanut. Ja parasta tietokone pysyy realiajassa jokaisen tiimin ajoajasta ja sehän voidaan linkittää nettii jolloin pystyy jokainen tiimi seuraamaan omaa ajoaikaa eikä näin tarvi laskea sitä itse. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 251 | 23.09.2013 16:44 |
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 05.08.2013 01:38 |
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia | Flash | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 03.12.2006 20:29 |
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 | SamppaKoti | Jääkiekko | 13 | 15.09.2005 14:06 |
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 | reindeer | Salibandy | 0 | 24.06.2002 15:40 |