![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Johan näistä on palstalla kirjoitettu kuukausitolkulla, ja viime TuraOffin kilpailijakokouksessakin siitä puhuttiin. Eli jos tuli yllätyksenä niin sitten ei ole seurattu mediaa.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Eli mistä autoista on kyse?
__________________
Harbor Cruisers |
|
#3
|
||||
|
||||
|
kyl teil on vaikeeta!
varmaa joitai iha vituttaa?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Noo, tänään oli poijjaat vähä sillee "eihän nyt saatana" mut eipä kummempia.
Huomenna varmaan laulaa patrolli safarilla viimeisiä kertojaan, ennenkun se pilkotaan elimenluovuttajaksi uuteen, kilvelliseen projektiin. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
säännöt muuttuu - sen mukaan mennään... hiukan kyllä tuli äkkiä, mutta nyt on helppo ymmärtää miks tiettyjen henkilöiden protokilpurit on pantu myyntiin tässä ihan lähiaikoina... melko mautonta sisäpiirin hyväkskäyttöä jos niin on[/QUOTE]
Säännöt muuttuu, aika muuttuu, tämä on varmaan ollut odotettavissa... Lintutornin myynti-ilmoitus johtui pelkästään suunnattomasta vitutuksesta kun mikään ei tuntunut onnistuvan kun autoa värkättiin seuraavaan kisaan (lintutornista tulee elinten luovuttaja karhunpesälle ). Itse siirtokilvillä ajaneena on mukava ruveta rakentamaan kilvellistä autoa, koska auton käyttö monipuolistuu safarit jne. (mukava poliisille selitellä vain renkaista eikä koko autosta ja vääryydellä hankituista siirtokilvistä) ja kustannukset tässä vaiheessa kun on akselit ja alusta eivät kiipeä mahdottomiin. Itsekin järjestyspuolella olleena on mukava että autot ovat katsastettuja, siinä vastuu ei jää yksin järjestäjälle kun kumminkin kaikki tietävät ettei siirtolupaa kilpailua varten laillisesti saa. Luulen että sarja tasoittuu ja tullaan näkemään fiksummin rakennettuja ns. tiekelpoisia autoja. Ja antaahan tämä julkisuuteen parempaa kuvaa cupista kun edes yritetään edetä lakien mukaan. Isoille renkaille löytyy kuitenkin paremmin ymmärrystä kuin putkihärpättimille ![]() Pekka Alatalo
__________________
Keltalan Kahlaajat Ry |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
paskaa valuu ja alaspäin valonnopeudella![]() ja fiksummin rakennettuja... mitäs tuo tarkotti? ns: tie kelposia eli täysin lain vastasia? ja sitäpaitsi joku pyköraattiha imee kaiken tiedon täält ja ulostaa sen offailun vastaseks pitki trafia
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Eiköhän ihmiset ole laskenut 1+1 kun trafin ohjeistus tuli Ekan kerran kun kuulin trafin ohjeistuksesta konttoreille niin ite ainakin olisin laittanut het Auton myyntiin jos olisi oma ollut pelkästään punakilpi auto.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Jaa että Trafi tekee nykyään suunnistuskisojen säännöt ???? Ja Trafihan voi ohjeistaa konttoreita vaikka kieltämään kaikki amerikkalaiset renkaat mutta eipä sillä mitään laillista pohjaa olis
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
|
#10
|
||||
|
||||
|
LJ:n akseli laipasta laippaan n.1450mm vs. volvo n.1700mm laipasta laippaan. Silloinhan akselia on kavennettava 150mm, jos mennään pykälien mukaan. Eli vanteita olisi tuotava melko reilusti ulospäin, että 39,5 rengas sopii kääntymään riittävästi ottamatta kiinni runkoon tai tukivarteen.
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
No mietippä pyörän laakeroinnille tulevaa rasitusta, kun vannetta tuodaan ulospäin esim. 75mm/puoli, kun alunperinkin vanteen kiinnityspinta on useita kymmeniä millejä ulomman pyöränlaakerin ulkopuolella. Ja kun vertaat tätä esimerkiksi Toyotan etunapaan, jossa vanteen kiinnityspinta on samanverran ulomman laakerin sisäpuolella, niin ymmärrät varmasti mistä on kysymys. Pyöränlaakerit on kuitenkin samaa kokoluokkaa ja porttaalinavassa tietysti vielä lisäksi tulee rattailta kuormitus samoille laakereille. Täh??
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
07 menin raajärvelle ajamaan kisaa, ja piti silloinkin siirtolupaa kikkailla.. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4x4cup suunnistus / säännöt 2011 | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 06.03.2011 22:58 |
| Suunnistus cupin Säännöt* edit.kaudelle 2009* | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 770 | 18.04.2010 22:20 |
| Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
| Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
| Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |