Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 13:50
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Asiasta on katsastusmiehen kanssa keskusteltu vuoden 52 mallin avo mallisen nuffieldin pohjalta kertoi ettei silloin ollut mitään säännöksiä jousitus olisi silloin ollut lähinnä iso + eikä sen asentamista missään ole kielletty ja moni on aikoinaan tehnyt hyttejä päälle muovista pellistä/puusta jopa nostettu kupla volkkarin ohjaamokin päälle


Lähinnä tarkoitus olisi ottaa jo kilvissä olevasta runkopalkillisesta traktorista runko johon volvon akselit ja suzukin tekniikka


tässä on ainut asia johon voi homma kariutua on jos poliisi liikenteessä tämän pysäyttää se voi vaatia traktorin muutos katsastusta jolloin periaatteessa pelkäävä katsastus mies voi jättää katsastuksen tekemättä/hyväksymättä mutta aikoinaan on vaihdettu traktoreihin 4-veto akseleita yms 6-sylinterisiä moottoreita 4-sylinterisen tilalle ja ei ole tarvinut muutoskatsastaa koska nopeus ei saa ylittää 40km/h:ta ei voida vaatia tehokkaampia jarruja ja vanhoihin traktoreihin aikoinaa ei ole vaadittu kuin 40km/h nopeus ja nostolaite/vetokoukku

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2012, 14:32
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
Asiasta on katsastusmiehen kanssa keskusteltu vuoden 52 mallin avo mallisen nuffieldin pohjalta kertoi ettei silloin ollut mitään säännöksiä jousitus olisi silloin ollut lähinnä iso + eikä sen asentamista missään ole kielletty ja moni on aikoinaan tehnyt hyttejä päälle muovista pellistä/puusta jopa nostettu kupla volkkarin ohjaamokin päälle


Lähinnä tarkoitus olisi ottaa jo kilvissä olevasta runkopalkillisesta traktorista runko johon volvon akselit ja suzukin tekniikka


tässä on ainut asia johon voi homma kariutua on jos poliisi liikenteessä tämän pysäyttää se voi vaatia traktorin muutos katsastusta jolloin periaatteessa pelkäävä katsastus mies voi jättää katsastuksen tekemättä/hyväksymättä mutta aikoinaan on vaihdettu traktoreihin 4-veto akseleita yms 6-sylinterisiä moottoreita 4-sylinterisen tilalle ja ei ole tarvinut muutoskatsastaa koska nopeus ei saa ylittää 40km/h:ta ei voida vaatia tehokkaampia jarruja ja vanhoihin traktoreihin aikoinaa ei ole vaadittu kuin 40km/h nopeus ja nostolaite/vetokoukku
mulla oli tollanen nuffiedi-57 ,kulki 60km/h tai siis niin kovaa kun tie riitti.
mutta ei siinä runkoa ollut muutakuin edessä 60cm palkit missä etupainojen paikka.

eli tuollaisesta tyyppikilpi ja kilpi ja 40km/h varoituskolmio taakse? ja runkopalkkia pätkä ,mikä nyt voi olla mitä rautapalkkia tahansa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2012, 15:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
mulla oli tollanen nuffiedi-57 ,kulki 60km/h tai siis niin kovaa kun tie riitti.
mutta ei siinä runkoa ollut muutakuin edessä 60cm palkit missä etupainojen paikka.

eli tuollaisesta tyyppikilpi ja kilpi ja 40km/h varoituskolmio taakse? ja runkopalkkia pätkä ,mikä nyt voi olla mitä rautapalkkia tahansa.
Onhan siinä takanakin runko. Sen muodostaa taka-akseli-vaihdelaatikko valurauta möykky.

Sen kun joku säilyttää offi-auto/traktorissaan, niin painava tulee.

Työkoneeksi rekisteröity unimog/proto/yms kuulostaa helpommalta ratkaisulta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2012, 17:07
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

traktoreitakin on aika monenlaisia ettei ehkä kannata alkaa valitsemaan rungoltaan hankalaa voi tulla aika painava muuten


Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 17:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2012, 14:34
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Mitenkä se traktori muuttuu maastoautoksi


Eikö ne suunnistuscupin säännöt puhu jotakin maastoautoista. Minusta siellä ei traktoreita mainita vai olisko mahdollista metsäkoneella (Ponsse tms) kisata???Saattais aika hyvä etenijä olemaan nykyisiin suunnistuskisoihin Millä perusteella siitä traktorista tulee maastoauto jos siihen lisätään maasturin akselit ja kori?? Onko tarkoitus, että Offisuunnistukseen tehdään oma traktoriluokka?? (mönkkärit toki eri juttu) Ja taidetaan siellä trafin papereissa jotakin sanoa noista traktorimönkijänkin tieliikennekelpoisuudesta. Jarrut niissä varmaankin tarvitaan jos tiellä ajellaan. Jos riittävästi osia vaihtelee niin siitä tulee yllättäen omavalmisteauto josta verottaja muistaa autoverolla
Eri asiahan on jos pelkkänä mettä-/peltopelinä laitetta käyttää, silloinhan on aivan sama minkälainen rakennelma on.

Kannattais ehkä pohtia pikemminkin sitä että suunnistuskisat olis suljetuilla alueilla jolloin ei tarvitse siirtymiä ajella yleisillä teillä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2012, 15:07
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

no tuo traktoreilla kilpaileminen voidaan sääntöihin muttaa aika helposti sellaiseksi että paino raja 3tonnia kaikki renkaat pitää olla yhtä korkeat ei linkku ohjausta(jo säännöissä) niin karsii todelliset traktorit pois kisasta


Lähinnähän tässä on tämä siirto ongelma ei se pelasta ketään oli valkoset tai punakilvet tai koe kilvet jos onnettumuus sattuu siellä oikeus salissa on sen auton katsastaja todistamassa että nuo 35" boggerit joissa ei ole hyväksyntää ei katsastus hetkellä ollut auton alla eli silloin auton omistaja maksaa kaikki vahingot. tiedän yhden jolla on omakohtaista kokemusta asiasta ilman E-merkintää olevista renkaista onnettumuudessa



Mutta jos ajoneuvo on paperien mukaan -50 luvun traktori ei renkaissa tarvi olla mitään merkintää ja koko saa olla niin iso kuin on tarve kunhan ajoneuvon leveys on alle 2.5m
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 15:12
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Niin byrocrat traktorin ja maasto auton ero on että traktorin max nopeus 40km/h nykyään oma autoni kulkee 57km/h ja olisin mielelläni pudottamassa nopeuden 40km/h jos sillä selviäis. ja sillä ponssella ei pääsis kuin kuin alotus rasteille monissa kisoissa niin tiheää metsää ja harvennus on kiellettyä. traktorista ei voi tulla autoa jos nopeus pidetään rajoitettuna 40km/h ja jos alkuperäisestä traktorista rungosta on alkuperäistä yli 50%

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 15:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2012, 15:31
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Eikö tuo 50% ole kaikista osista eikä pelkästään rungosta?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2012, 15:37
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

autoissa tuo 50% osuus!! saamieni tietojen mukaan traktorissa puhutaan rungosta 50% ja mistään ei löydy traktoriin soveltuvaa %-taulukkoa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2012, 17:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
autoissa tuo 50% osuus!! saamieni tietojen mukaan traktorissa puhutaan rungosta 50% ja mistään ei löydy traktoriin soveltuvaa %-taulukkoa
Ajokki kuin ajokki niin identiteetti on menetetty jos yli puolet on jotain muuta. Eri asia miten ne ns. jyvitellään...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n koppa HJ:n rungolle lepoantti Tekniikka & Jutustelu 21 21.08.2010 20:54
Myyty offi auto Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 26.09.2009 19:12
o: offi auto O/M/V Ajoneuvot 8 06.11.2007 13:23
ostetaan offi auto O/M/V Ajoneuvot 5 21.09.2007 15:53
Tehdasvalmisteinen OFFI auto -juhani- Linkit 11 10.07.2005 11:14


Sivu luotu: 15:41 (GMT +2).