Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 13.09.2012, 18:56
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Perusasetus

älä vaan mee laittaa mitää hissin vaijeria!!

ite ostin talvella tän omaan hojoo http://www.vinssikauppa.fi/product/2...eri-92mm-x-28m

hinta/laatu enempi ku kohallaa. toimii hienosti.

Vastaa lainaten
Vanha 13.09.2012, 19:03
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
älä vaan mee laittaa mitää hissin vaijeria!!

ite ostin talvella tän omaan hojoo http://www.vinssikauppa.fi/product/2...eri-92mm-x-28m

hinta/laatu enempi ku kohallaa. toimii hienosti.
No mix ei hissivaijeri?
Vastaa lainaten
Vanha 13.09.2012, 19:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
No mix ei hissivaijeri?
hissivaijeri ei kestä rullaamista niin tiukalle rullaamista, kuin vinssirumpu. säikeet rupee purkautumaan ja pihalle vedettäessä ei tule suoraksi, vaan jää sellaselle sykkyrälle, jollei oo pinkeänä. Sitten kun kerran vetäsee silmukalle ja silmukan taittaa kaksinkerroin, niin seuraavalla vedolla sitten katkeaakin siitä kohdasta.

Kaikista mukavinta olisi käsitellä hyvin rasvattu tojotan orkkisvaijeri, tulee suoraksi rummulta, ei sykkyröi ym. mut menee noi sähkövirveleihinkin tarkotetut varpit paremman puutteessa.

Kannattaa kysellä joltakulta joka on vastikään ostanu sähkövinssin ja vaihtanu siihen uutuuttaan narun.
Ite oon ainakin jakanu kavereille take-away-hintaan noita vaijereita.
Vastaa lainaten
Vanha 13.09.2012, 21:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
hissivaijeri ei kestä rullaamista niin tiukalle rullaamista, kuin vinssirumpu. säikeet rupee purkautumaan ja pihalle vedettäessä ei tule suoraksi, vaan jää sellaselle sykkyrälle, jollei oo pinkeänä. Sitten kun kerran vetäsee silmukalle ja silmukan taittaa kaksinkerroin, niin seuraavalla vedolla sitten katkeaakin siitä kohdasta.

Kaikista mukavinta olisi käsitellä hyvin rasvattu tojotan orkkisvaijeri, tulee suoraksi rummulta, ei sykkyröi ym. mut menee noi sähkövirveleihinkin tarkotetut varpit paremman puutteessa.

Kannattaa kysellä joltakulta joka on vastikään ostanu sähkövinssin ja vaihtanu siihen uutuuttaan narun.
Ite oon ainakin jakanu kavereille take-away-hintaan noita vaijereita.
No, minulla on ollut 10mm torninosturin vaijeria aina bj:n rummulla.
ja tuo on tosi, että on liian jäykkää, jos joutuu purkamaan rummun paljaaksi, niin pitää huolella kelata takaisin. (sama ongelma kaikilla vaijereilla?)
Ja on tuo joskus tehnyt melkoisia mutkia/taitoksia/litistymisiä, kun vinssiapina pahimmillaan päästänyt putoamaan rummulta

Ja tuo kestävyys: onhan tuota vaijeria joutunut jokusen kerran lyhentämään, mutta minusta kestänyt hyvin.
Aina on koukku tullut vinssille, jos sääli/järki ei ole armahtanut! no, joskus on pitänyt siirtää koukkua, kun vaijeri on katkennut (sokkana puolikas puikko 3 piikin puikkoa, sulana asemoituna)

Jos olisi vara valita, niin 8mm nostovaijeri olisi ehkä parempi ratkaisu, jos tarkoitus ei ole siirrellä enemmälti maata, ja taittopyorä on erittäin asiallinen hankinta.

Mulla on tuota 10mm tullut käytettyä, kun sitä parikymmentä vuotta sitten tuli ostettua romulasta 100 markalla... siis könttänä torninosturin kelalta kaikki...
taisi painaa 150 kg.....

Ja sitten vielä varoituksen sana; älä osta mitään vaijeria, mitä ei ole tarkoitettu nostoon/vinssaukseen:
Sillä jotkut "uittovaijerit" katkeaa, venymisen jälkeen, siten että kaataa jopa puita; puhumattakaan että Kääntää ihmisnahasta tuoreemman puolen päälleppäin

Esim. tuo minun nosturin vaijeri katkeaa käytännössä joustamatta, ja kun katkeaa, niin katkeaa "liukuvasti" siis varvikossa olkaa varvut pölisemään, kun säikeet pikkasen kimpoilevat, ja kun vaijeri on erispoikki, niin päät on toistensa "lähellä", ei siis auton maskissa, ja vinssiankkurin takana.

Toki, jos joku seisoo vaikkapa hajareisin vinssinvaijerin päällä, niin ääni saattaa nousta pari oktaavia, ja samalla tulee muodollinen pätevyys sheikin haaremiin eunukiksi

p.s tuo bj:n vinssi on käyttöohjekirjassa 1500kg vetovoimainen ja tuo vaijeri oli 5660(?) kg lujuinen
Siis kun joskus isännät sanoi, että vetää vaikka puuhun, niin minä olen sanonut että voi viedä mennessä niiden traktorin.....

Ja lieveilmiönä; katkenneita jousia, revenneitä korvakoita vinssiltä (oma moka/vahinko), venyneitä vinssin kiinnityspultteja, katkenneita juosen kuningaspultteja, vääntynyt runko (ei bj:n) solmulla olevia raidetankoja/rajoittimia.....
Vastaa lainaten
Vanha 14.09.2012, 13:10
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista vaan kaikille. Menee varmaan tohon vinssikaupan vaijerin hankintaan. Aika sopuhintaselta vaikuttaa. Mutta se on sitte vasta kun sais ton vinssin jollain konstilla paikalleen. Eli pitäis jonkinnäkönen peti tai upskuri sille väsätä.
Vastaa lainaten
Vanha 14.09.2012, 14:33
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Perusasetus

Mä olen kyllä aika vankkumaton vaijerin kannattaja.Onhan naru toki varmasti kivempi käsitellä ym mutta tuntuis että on hyvinkin herkkä vaurioille esim jos joutuu vetämään jonkun nyppylän yli maatamyöten.Tosin ittellä ei naruista ole kokemusta.Vaijeri on itellä ollut melko kovissakin vedoissa ja kestänyt oikeastaan virheettömänä.
Vanha 15.09.2012, 23:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Mä olen kyllä aika vankkumaton vaijerin kannattaja.
Tosin ittellä ei naruista ole kokemusta.
Siinäpä kaikki oleellinen.
Sut pitäs ottaa vinssiapinaksi jollekkin, jolla on varppi likempänä piikkisikaa, niin tietäsit.
Voit harjoitella vaikkapa puristelemalla teräsharjaa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan vinssin vaijeri Tolu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 31.07.2011 12:37
Myydään 2KPL VINSSIN VAIJERI FROM O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.09.2009 20:35
Ostettu Vinssin Vaijeri tai naru hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.01.2009 12:06
M; Vinssin vaijeri BJV-8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 18.02.2008 21:10
vinssin vaijeri Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 3 06.03.2005 22:15

Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).