Upitellaas vanhaa kun tämmöiset asiat aina aika ajoin mielessä pyörii!
Joskus aikoinaan kun näin youtubessa videon ruotsalaisvalmisteisesta R1:sen koneella varustetusta 126 fiudesta, niin siitä asti on moinen projekti välillä mielessä pyörinyt...
Pärrän kone nyt on sinänsä suhteellisen helppo tuohon kopperoon soveltaa, mutta millä keinolla siihen saisi vielä leimankin?

Millaisella virityksellä pitäisi toteuttaa pakki? Onko jossain takamoottorisessa vehkeessä sellaista laatikkoa joka olisi fyysisesti sovitettavissa pikkuiseen fiudeen, ja joka samalla kestäisi 100-150 kaakkia tehoa? Fiuden laatikko tuskin kestää tuplaantunutta vääntöä, ja kuusinkertaista tehoa...

Sähköllä toimiva pakki olisi helpoin, mutta onko laillinen? Entäs jos olisi sellainen kone minkä saisi lyötyä väärin päin käyntiin? Ja jostain luin myös että joka vaihteelta pitäisi pystyä laittamaan vapaalle, joten onko tällä väitteellä mitään perää?
Ja suzuki miehenä autoon pitäisi kyllä mieluusti saada tietysti 750 gixerin kone.

Ellei sitten vertailuautona voisi käyttää 126 abarthia, jossa on 900 kone, joka taas mahdollistaisi litraisen pannun soveltamisen...