Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2012, 15:39
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ-Heikki Näytä viesti
Onkos kukaan lyhentänyt vetoakselia ja millai ?? Mun pitäs kaventaa Transiitin perää ja siksi vetoakseleita pitää lyhentää....... Ajattelin että jos sorvais akselin 20-22mm halkaisiaan ja siihen päälle ulkohalkaisialtaan 35mm "holkin" jonka sisäreikä olis muutaman satkun pienempi kuin sisälle tulevan akselin , lämmittämällä tietysti akselit sisäkkäin...........niin ja "holkki" olis 250-300mm pitkä.................

Onko tuhoon tuomittu vai ? Parempia ehdotuksia ????
mimmones se renkaan puoleinen pää on? jos sieltä laippa irti, pätkä pois ja laippa takas?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2012, 17:32
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

noihin ralli ekkereihin kun ovat laittaneet hiacen periä ja kaventaneet niin on riittänyt sisäpään boorissa mitta lyhentää ihan vaan katkasemalla sieltä pätkä pois
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2012, 18:39
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

noihin ralli ekkereihin kun ovat laittaneet hiacen periä ja kaventaneet niin on riittänyt sisäpään boorissa mitta lyhentää ihan vaan katkasemalla sieltä pätkä pois


pitäs lyhentää 20cm / akseli , eli 40 cm kokonais leveydestä pois , ei riitä boorit................
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2012, 17:46
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mimmones se renkaan puoleinen pää on? jos sieltä laippa irti, pätkä pois ja laippa takas?
Jep, Mielummin laippa irti ja takas kiinni vetariin krymppisovituksella + hitsaus laipan ulkopäähän. Sisäpuolelle ei kannata saumaa hitsailla...... katkeaa siitä.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2012, 18:43
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Jep, Mielummin laippa irti ja takas kiinni vetariin krymppisovituksella + hitsaus laipan ulkopäähän. Sisäpuolelle ei kannata saumaa hitsailla...... katkeaa siitä.

Ajattelin että krymppaa ton holkin niin ettei tarvis ollenkaan hitsata ( akseli keskeltä poikki versiossa) , mitä mieltä tästä ??
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2012, 18:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.327
Perusasetus

Ei taida krymppiholkiin pitokyky riittää.

Minkämoisella moottorilla sitä meinaat pyörittää? Jos kyseessä on Briggs & Stratton, niin sitten varmaan kestää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2012, 19:04
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei taida krymppiholkiin pitokyky riittää.

Minkämoisella moottorilla sitä meinaat pyörittää? Jos kyseessä on Briggs & Stratton, niin sitten varmaan kestää.
Joku 100hp moottori tulee.......... Meinasin noi mitat aikaslailla ristiin , sisempi akseli nestemäiseen typpeen ja ulompi tietysti lämpöön...............
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2012, 22:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minun mielipide ja kysymys


Siis Mihin tuo kavennettu akseli tulee?

Siis: paljonko vääntöä; ja onko aina sama suunta; pitää kestää? ja jos pettää, niin onko nurtsin leikkaus loppu, vai 300 kg katsomossa 200 km/h nopeudella???

Toki tuo nestetyppi kylpy aksulalle , ja varmaan oranssin värinen holkki, kun ne paritetaan, niin kuskaa TEHOA varmaan noin 0,001-1000 kertaa tuo.
(rakennusmaailmassa oli 18,5 metriä halkaisijaltaan olevalle pyörivälle alustalle rakennettu noin 180m2? mökki, ja sitä pyörittää o,75 kw moottori......

Ja noita "tran shitt in" akseleita on myös montaa erillaista; minulla on yhdet takanavat, ja niissä vetoakseli pitää pyörän pystyssä.

Siis ennen tuota nestetyppijuttua olin navan poraamisen kannalla...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2012, 16:26
HJ-Heikki HJ-Heikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.07
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 53
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis Mihin tuo kavennettu akseli tulee?

Siis: paljonko vääntöä; ja onko aina sama suunta; pitää kestää? ja jos pettää, niin onko nurtsin leikkaus loppu, vai 300 kg katsomossa 200 km/h nopeudella???

Toki tuo nestetyppi kylpy aksulalle , ja varmaan oranssin värinen holkki, kun ne paritetaan, niin kuskaa TEHOA varmaan noin 0,001-1000 kertaa tuo.
(rakennusmaailmassa oli 18,5 metriä halkaisijaltaan olevalle pyörivälle alustalle rakennettu noin 180m2? mökki, ja sitä pyörittää o,75 kw moottori......

Ja noita "tran shitt in" akseleita on myös montaa erillaista; minulla on yhdet takanavat, ja niissä vetoakseli pitää pyörän pystyssä.

Siis ennen tuota nestetyppijuttua olin navan poraamisen kannalla...



Telahärveliä olen rakentamassa , ( taas ) edellinen oli hyd.vetoinen ja nyt meinaan mekaanista vetoa , tuppaa vaan tuleen liian levee jos ei kavenna akseleita............


Täällähän on tietoa niin kuin Esson baarissa ja aika samanlaistakin............
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
oho hj-61 lyhennys maket3 Tekniikka & Jutustelu 11 30.12.2011 18:49
hj:n lyhennys vexi4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 18.01.2011 19:01
Vetoakselin lyhennys ja pooritus Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 6 11.01.2007 17:13
hoijakan lyhennys.. Tekniikka & Jutustelu 3 06.02.2006 19:17
cruiserin lyhennys ttapio Tekniikka & Jutustelu 11 02.01.2005 14:47


Sivu luotu: 04:54 (GMT +2).