Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2012, 12:33
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2012, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Parempi pumppu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?
Turbon pumppu on ehdottomasti parempi. Kokonais syöttö ei oo sen isompi kun nestepääkin taitaa olla sama mutta lähtee alhaalta vääntämään paremmin ja tehostaa turbon toimintaa. Jos ahdin ja muut on leimattu ni tuskin pumppu enää vaikuttaa leimalla,toisaalta vakio pumppu voi aiheuttaa ongelmia jos sitä kovasti kiristää. Turbon pumppu ei nosta päästöjä. Jos kovasti meinaat löylyä puristaa ni sitte ahdetunkin pumppu kaipaa isompia kamppeita mut vakio ahdetun pumppu riittää johki 120-140hv asti. Jos enempi mielii ni sit parempi pumppu mut sit alkaa vaihteisto huutamaan apuva eikä mikään puol miljoonaa ajettu kone sitä kestä muutenkaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2012, 21:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Olisiko posion lähettyvillä ketään hilux harrastajaa,joka haluaisi käydä koluamassa yhden hiluxin läpi ja antaa siitä arvion että onko kuinka laho jne. Sen verran tiedän että tekniikka ääntää mutta sen kanssa tulen toimeen,ruosteen kanssa en niinkään. Tästä autosta olisi kyse http://www.nettiauto.com/toyota/hilux/5039477
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2012, 22:02
HILUX D4D HILUX D4D ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.09.12
Sijainti: Pohjois-Savo
Viestit: 5
Perusasetus

Hilux 2,5 -03 valot/pyöränlaakerit


Päivee
Semmosta aattelin kysellä, että onko muilla ollut ongelmia hiluksin sumu- ja kilvenvalojen kanssa? Polttimot vaihdoin ja osa olikin palaneita, mutta eipä tullut mitään elonmerkkejä. Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?

Toinen kysymys koskee pyörän laakereita. Kuuluuko vetoakselin heilua takana noin 2-4 mm sivusuunnassa? väljyyttä ylös alas tai eteen taakse ei ole havaittavissa. Kesän aikana perä vuoti öljyä rummun sisään ja vaihdoin tiivisteen. Eipä kestänyt pitkään, kun nyt taas on rumpu märkänä. Mikä noita stefoja oiken syö, onko laakeri oikeasti väljä vai mikä on. Autolla ajettu vasta 159000. Laakeri sarjan lähtöhinta tojolla oli 250, mutta lupasi myydä 215€. Sinne ei edes muka käy tavalliset laakerit, kun sisäkoolissa on joku kartio systeemi ja laakerin sisäkooli on normaalia leveämpi. Tämä tieto tojotalta.
PS. maanantaina viim. katsastus päivä ja takajarrukaan ei pidä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2012, 22:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Rymppi rengas..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HILUX D4D Näytä viesti
Päivee
Semmosta aattelin kysellä, että onko muilla ollut ongelmia hiluksin sumu- ja kilvenvalojen kanssa? Polttimot vaihdoin ja osa olikin palaneita, mutta eipä tullut mitään elonmerkkejä. Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?

Toinen kysymys koskee pyörän laakereita. Kuuluuko vetoakselin heilua takana noin 2-4 mm sivusuunnassa? väljyyttä ylös alas tai eteen taakse ei ole havaittavissa. Kesän aikana perä vuoti öljyä rummun sisään ja vaihdoin tiivisteen. Eipä kestänyt pitkään, kun nyt taas on rumpu märkänä. Mikä noita stefoja oiken syö, onko laakeri oikeasti väljä vai mikä on. Autolla ajettu vasta 159000. Laakeri sarjan lähtöhinta tojolla oli 250, mutta lupasi myydä 215€. Sinne ei edes muka käy tavalliset laakerit, kun sisäkoolissa on joku kartio systeemi ja laakerin sisäkooli on normaalia leveämpi. Tämä tieto tojotalta.
PS. maanantaina viim. katsastus päivä ja takajarrukaan ei pidä.
Noista lampuista en osaa sannoo mut toi laakeri juttu on aika omituinen. Öljyä rumpuun ei muualta pääse kuin stefasta joten se kai on taas rikki,ainut mikä tulee mielee et se laakerin krymppi rengas millä se on lukittu paikoilleen olis pettäny. Ja nyt laakeri kehveli liikkuu sivuttain akselilla,tulis mieleen et ei kai saatana vaan kokonaan irtoo jolloin on vaara et koko vetari tulee pihalle? Rumpuun valunut öljy on saattanut tuoda laakerin rasvat tullessaan joten saattaa vaihdattaa koko laakerin kun nyt se on luultavasti ilman rasvaa. En muista laakereista tarkemmin mut muistelisin et laakeriliikkeestä ei sopivaa löytynyt,tarvikkeena saa laakerisarjoja ainakin vanhempiin,mukana tulee se krymppi rengas joa pitää lämmittää ennen asennusta,en muista kuinka kuumaks. Joka tapauksessa joutuu avaamaan koko höskän,onko mahdollista et olis ollu esim. kolarissa ja saanu pahasti kipiää? Kovin harvinainen vika.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2012, 09:52
DAHL DAHL ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.12.10
Sijainti: vaasa,suomi
Viestit: 13
Perusasetus

tietoa ?


olisi semmosta ongelmaa kun pitäis turbo asentaa uuteen koneeseen että mistä nyt kaikista helpoin ottaa öljyn syöttö ja mihin laittaa paluu? olis yks öljypohja jossa hitsattu paska tumppi muttei viittis alkaa vaihtaa tai kajota ehjäänkään. ja onko se pumppu laturin takana joku öljyn alipainepumppu?? sitten onko ln65 mallissa missä joku lataus säädin tai vastaava koska meinaa ladata jopa 17volttia tällä hetkellä kun vaihdoin koneen.???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2012, 11:43
pete84 pete84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 128
Perusasetus

Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?


itsellä ainakin kun ollut joitain kärrejä lainassa tekee samaa,että se on luultavammin kärryn maadotuksessa ehkä vika, kuin autossa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2012, 20:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pete84 Näytä viesti
Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?


itsellä ainakin kun ollut joitain kärrejä lainassa tekee samaa,että se on luultavammin kärryn maadotuksessa ehkä vika, kuin autossa
Tää on ominaisuus, ei vika eikä kärryn vika. Meillä tekee ihan samaa eikä oo enää jaksettu välittää koko jutusta kun ei ole vikaa mistään löytynyt.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.09.2012, 22:12
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HILUX D4D Näytä viesti
Päivee
Semmosta aattelin kysellä, että onko muilla ollut ongelmia hiluksin sumu- ja kilvenvalojen kanssa? Polttimot vaihdoin ja osa olikin palaneita, mutta eipä tullut mitään elonmerkkejä. Sumuvalossa outo ilmiö kärryn kanssa, kun valokytkin on päällä (ei off asennossa) kun painan jarrua syttyy mittaristoon sumuvalon merkkivalo ja se ei edes sammu kun nostaa polkimen. Takana ei kuitenkaan vilka muut kuin jarruvalot. Tämä siis vain kun kärryn valot ovat kytkettynä. Mistä kannattasi alkaa vikaa etsimään?

Toinen kysymys koskee pyörän laakereita. Kuuluuko vetoakselin heilua takana noin 2-4 mm sivusuunnassa? väljyyttä ylös alas tai eteen taakse ei ole havaittavissa. Kesän aikana perä vuoti öljyä rummun sisään ja vaihdoin tiivisteen. Eipä kestänyt pitkään, kun nyt taas on rumpu märkänä. Mikä noita stefoja oiken syö, onko laakeri oikeasti väljä vai mikä on. Autolla ajettu vasta 159000. Laakeri sarjan lähtöhinta tojolla oli 250, mutta lupasi myydä 215€. Sinne ei edes muka käy tavalliset laakerit, kun sisäkoolissa on joku kartio systeemi ja laakerin sisäkooli on normaalia leveämpi. Tämä tieto tojotalta.
PS. maanantaina viim. katsastus päivä ja takajarrukaan ei pidä.
Ite huomasin särjettyä pistoketta ehjään vaihtaessa et pistoke oli johdotettu väärin. En muista mitä siellä oli vikana mut jotku johdot oli väärissä paikoissa.
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.09.2012, 18:31
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Käännettäessä vasemmalle kuuluu kolahduksia edestä- ratkaisu


Laittelin joskus kauan aikaa sitten kysymyksen Hiluxin etuosasta kuuluvasta kolahtelusta. Kolahtelu on loppunut ja syyllinen oli todennäköisesti pyöränripustuksessa ylhäällä oleva kumin ympäröimä laakeri, jossa on rasvanippa päällä. Sieltä laakerista oli vain rasvat loppuneet. Nyt kun se on tursutettu täyteen ihanaa rasvaa, niin kolahtelu loppui.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.09.2012, 20:20
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Mistä 2" korotuksella olevaan uudet takaiskarit? Tai siis mistä on HYVIÄ kokemuksia? Dobinsoneihin meni luotto ainakin jo edellisen auton kanssa ni niitä ei kannata ehdottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.09.2012, 12:33
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Nyt on meiningissä vähän piristää hiluxia jossa on 2L kone ja siinä on tällä hetkellä turbo+välijäähdytin sekä vakio pumppu.
Tuo vakio pumppu ei oikein anna soppaa tarpeeksi joten nestepään vaihto ja pumpun säätö olisi edessä.
Eli kannattaako laittaa 2L-T:n pumppu vai saako tuon 2L pumpun menemään katsastuksesta läpi.
Eikös nuo ole käytönnössä täysin samat pumput mutta 2L-T:ssä on ahdonalainen syötön säätö?
Jos on vakio 2l koneen imusarja niin pumput joissa on ahdonalainen syötön rajoitin, ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa kunnolla säädettyä. Itellä 2l-t lj jossa 9mm np, eli ei taida pumpun vaihot välttämättä auttaa. Mutta 2l2, 2l2t ja 2-CT->td E carinoissa 10mm np:llä pumppu. Itellä hiluxissa 2l-kone td carrinan 10np pumpulla johon vahdettu ahtamattoman pumpun kansi. Suosittelen turbollisiin 10 np:tä vaikkei älyttömiä tehoja otakkaan koska ruiskutus aika lyhenee ja savutus vähenee... Nyt ei vaan uusikaan vakiokytkin enää pidä...

Mikä turbo sulla on siinä?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.09.2012, 19:50
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Jos on vakio 2l koneen imusarja niin pumput joissa on ahdonalainen syötön rajoitin, ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa kunnolla säädettyä. Itellä 2l-t lj jossa 9mm np, eli ei taida pumpun vaihot välttämättä auttaa. Mutta 2l2, 2l2t ja 2-CT->td E carinoissa 10mm np:llä pumppu. Itellä hiluxissa 2l-kone td carrinan 10np pumpulla johon vahdettu ahtamattoman pumpun kansi. Suosittelen turbollisiin 10 np:tä vaikkei älyttömiä tehoja otakkaan koska ruiskutus aika lyhenee ja savutus vähenee... Nyt ei vaan uusikaan vakiokytkin enää pidä...

Mikä turbo sulla on siinä?
Siinä on nyt holset hx25w. Lähinnä meinasin että jos kutittelis vähän lisää voimaa irti tuosta koneesta vaihtamalla pumppuun nestepään.
Sen takiahan minä meinasin 2l-t:n pumppua kun siinä on se ahdonailainen syöttö että saa tuon vehkeen sitten savutuksesta menemään läpi.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.09.2012, 20:02
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
Siinä on nyt holset hx25w. Lähinnä meinasin että jos kutittelis vähän lisää voimaa irti tuosta koneesta vaihtamalla pumppuun nestepään.
Sen takiahan minä meinasin 2l-t:n pumppua kun siinä on se ahdonailainen syöttö että saa tuon vehkeen sitten savutuksesta menemään läpi.
Itellä menny vakiopumpulla läpi heittämällä päästöistä, jos ei mene niin syöttöruuvia pienemmälleen..
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.09.2012, 20:15
nappeli nappeli ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.06.11
Sijainti: Mäntyharju
Viestit: 10
Perusasetus

No jos tähän 2l:n pumppuun laittaisi esim 12mm nestepään niin saako sen menemään savutuksesta sitten läpi jos kiertää ruuvia pienemmälle.
Ja vaikuttaako se nestepään vaihto sitten mitenkään tyhjäkäyntiin kun nyt tuntuu olevan ongelma se että kun syöttö ruuvia on veivattu niin meinaa vähän tyhjäkäynti nousta turhan korkeaksi ja
säätö varat loppua sen suhteen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.09.2012, 20:43
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Loppuu ku loppuu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nappeli Näytä viesti
No jos tähän 2l:n pumppuun laittaisi esim 12mm nestepään niin saako sen menemään savutuksesta sitten läpi jos kiertää ruuvia pienemmälle.
Ja vaikuttaako se nestepään vaihto sitten mitenkään tyhjäkäyntiin kun nyt tuntuu olevan ongelma se että kun syöttö ruuvia on veivattu niin meinaa vähän tyhjäkäynti nousta turhan korkeaksi ja
säätö varat loppua sen suhteen.
En laittas kyllä ahtamattoman pumppuun paljo rahaa kiinni..mut kun säädöt loppuu ni loppuu,syöttöä ei voi lisätä enempää jos tyhjäkäynnin säätö ei riitä. Sekä isomman että vakio pumpun kanssa tulee vaikeuksia päästöjen kanssa mut ruuvaa vaan syöttöä pienemmälle ni silleen se. Ongelma on ahtamattoman pumpun kanssa vaan se et joutuu kiertään perussyötön niin isolle et sauhua tulee ku taikurin teltasta ja kiihdyttäessä ahdin ei oikeen tykkää herätä kun käy liian paksulla. Eli savua tulee vähemmän ja tehoa enemmän kun laittaa sen säätimellisen pumpun. Se mahtumis ongelma on sen pumpun kanssa kun ottaa imusarjaan kiinni mut se ratkeaa kun laittaa ahdetun imusarjan jonka saa 10€ hintaan vaikkapa minulta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.09.2012, 12:39
Viltsu:n Avatar
Viltsu Viltsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.06
Sijainti: Janakkala, Finland
Viestit: 274
Perusasetus

Sähkö ongelmaa...


Eli tilanne on tämä, asensin välijäähyä ja kävi pieni työtapaturma, porasin syylärin edessä olevasta palkista läpi ja siina samalla siitä johto nipusta... No laturi olikin mykkä jo ennen tätä mutta nyt mittaristossa ei pala kun latauksen merkkivalo eikä mitään muita valoja. No tää varmaan korjaantuu laturin vaihdolla, uusi jo tilattu mutta tuon poraamisen jälkeen ei enään starttaa...! voiko toi laturin hajoaminen vaikuttaa starttiin? (kaikki poikki menneet johdot on korjattu ja on oikein päin.) Kysyy epätietoinen hämeestä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).