![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Rele on bilteman 4-napainen 40a tuplarele. eli kaksi yhden kuorissa. Kaikki johdot oikein. Kokeilin jo vaihdella ohjaus ja plussan johtopaikkoja mutta edelleen sulake paukkuu. Nyt on homma edennyt siihen että enää ei sulake mene heti kun virtajohto kytketään akkuun vaan vasta kun painetaan virtakatkaisijaa. Katkaisijoita olen nyt käyttänyt kolmea erillaista paikoillaan kaikilla sama tulos. 4-napaisia releitä olen kokeillut noin 5 eri relettä ja kaikilla sulake palaa. Kaikki johdot uusia ja liitokset kunnolla tehty ja suojattu. Kuuluuko releen naksua kun siinä on pelkkä maa ja ohjausvirta kiinni? Sitten kokeilin yleismittarin piipparilla releet läpi ja toi uusi bilteman tuplarele piippaa napojen 30 ja 87 läpi nyt eli mennyt vissiin paskaks kokeiluilla. Mutta edelleen kummastuttaa se että miksi hehkutulpan virtapuolelta kiertää maa runkoon? Siis kun tulppa on ruuvattu kanteen kiinni? Edit. Luin tuolta kylähullut sivuilta että linjaautoissa on solenoidilla hoidettu toi hehkutus. Solenoidit on vissiin noi alkuperäiset pajeron hehkureleetkin? Oisko tuo vaan hommattava tommonen solenoidi vaikka kerralla 150a että kestää...
Viimeksi muokannut Jan13 : 03.09.2012 16:01 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hehkut mallia 6V ja 15-20A eli sellaset 120 amppeeria menee normaalilla hehkulla lämpimänä, mutta kun kärki on kylmä niin heippatirallaa 150A alkaa olemaan "kestoraja".... Eli rele palanut heti ekassa "kokeilussa". Käsi taskuun ja menet kiltisti ostamaan sellaisen OIKEAN hehkun releen... Niin ja hehkuhan on sama kuin starttimoottori, eli oikosululla toimiva!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
70A tehorele motonetistä ja 50A sulake, pelaa ainakin berun 12v hehkuilla. Eikä oo amerikantemppu asentaa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mullaki toi 70A 11euron hintainen rele, toimii ![]() Viimeksi muokannut _Jape_ : 04.09.2012 09:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sama viritys täällä ja hyvin pelaa,asennukseen menee joku 15min ja hyvin pelaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla noi releet asennettu niin että molemmille releille akulta plussa omalla johdolla ja 40a sulakkeella. Ja kaikki muutkin johdot on omat molemmille releille. 6 neliöstä johtoa.
Ajattelin nyt hakee pari kappaletta noita motonetin tehoreleitä ja isommat sulakkeet. Hehkut kuitenkin toimii ja se yks pimeenä olevakin on nyt vaihdettu. Oon noin viikon hehkuttanu tota laitetta akkubuusterilla suoraan siitä kiskosta että saa käyntiin eli väärin ne hehkut ei luultavammin toimi, virta ei vaan piisaa noilla mun virityksillä. Auto on 87 2.5d pätkäpajero |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-Hehku Tulpan maadoitus tapahtuu siitä hehkutulpan rungosta, siis käytännössä siitä kiertreosasta millä tulee kanteen kiinni. - Hehkutettaessa hehkutusvirta tuodaan siihen tulpan päässä olevaan noin 4-5mm halkaisijaiseen kierteeseen: tämä virtakiskon kierre on siis eristetty siitä noin 12mm kuusiokannalla olevasta kierreosasta. Ja tuo rele mikä "piippaa", eli on oikosulussa 30 ja 87 navan välillä, on palanut -> siis paska Mitä tarkoitat että rele napsuu kun siihen tuodaan ohjausjännite? Siis kun 85 ja 86 napoihin tuodaan 12v, niin rele naksahta, kun se kytkee 30 ja 87 navat yhteen. Jos naksuu, niin silloin ongelma, joko jännite tippuu niin alas että rele päästää (alle 5-6v??) tai sitten rele on joku muu rele, esim. vilkkurele. Ja sitten tuohon testaukseen: ota hehkuille menevä/menevät piuhat irti, ja pistä menemään vaikka apupitkille: pitäs toimia napista kuin äänimerkki? Ja sitten yleisellä tasolla releiden ja sulakkeiden rinnankytkennästä: kun 4 hehkutulppaa kytketään kahdella releellä, niin minä tekisin kytkennän seuraavasti: Akun +navalta 4-10mm2 johto 4o A sulakkeen kautta releelle, joka hehkuttaa 1. ja 2. sylinterin hehkut; ja toinen vastaava; Akun +navalta..... 3. ja 4. sylinterin hehkut p.s Mikä tuo sinun mitsu on? ja mikä vuosimalli? Ja jos nuo 4 (3:n, sillä yksi palanut) hehkun virrat jakaantuu edes suurin piirtein tasan niin nuo 2 kpl 40A sulaketta ei pala "samantien" Jos tuo painonappi hehku toimii noilla halogeeneillä, niin tuo virtakisko on oikosulussa (tarkista vielä kerran), tai jopa joku hehku? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Riittää.
Hehkutulpat vie n.10-20A per tulppa,tojotissa oli alle 10A ja 40A rele estää hyvin. Kuten tossa aikasemmin sanottiinkin tulpassa on kaksi napaa -ja+ miinus on sen tulpan rungossa eli saa maita kiinnityskierteensä kautta ja siinä toisessa päässä on plus joka siis tulee releen 87 navalta. Katoppas piruuttaan minkä kokonen sulake siel on alunperin hehkuille.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jeep "HIGH BOY chief 2d " 3 hklö "paku diesel" | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 28.02.2012 00:28 |
Myyty GR Partollin napalukot ja navat ""UUDET"" | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.01.2012 13:29 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |