![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() bj40 kyseessä... täytyypi kokeilla, tai sitten tehdään etuperän suunnitelmat aikaisemmin ku aattelin suosiolla... ![]()
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm,
Jotain on tainnu jäädä huomaamatta... Perä kunnossa, mutta sen sijaan yhet jarrut hirttänyt kiinni. Sylkystä kumi puhki joten vuotanut nesteet pihalle... voisko olla siitä? tuktittua sitä hieman niin repes vielä enemmän... ->kusee kunnolla paineen (poljinta painamalla) alla... ei kai ainoastaan kumitötsä pitää paineet sylyn sisällä?
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo, jarruissa mäntä joka tiivistetään kumirenkaalla ja sylinterin suojana kumihattu.
TODENNÄKÖISESTI mäntä on ruostunu jumiin ja sylinteri ruostunut pilalle, sen takia vuotaa painaessa??? Mutta onko jokin pyöristä kulunut PALJONKIN enemmän kuin muut renkaat (juuri tämä vuotava jarru?) koska jarruttaessa ei ole ollut voimaa ja silloin pyörä ei ole lukkiutunut ja perä on joutunut "luistamaan" tasauspyörästön kautta joka jarrutuksessa, tai jos on ollut jumissa, niin koko ajan ajaessa on ollut voimaeroa ja sen takia perä on kuumentunut (ja saattanut pinjonin laakeri leikata kiinni!!) jolloin kardaani on ollut sulake ja mennyt kierteelle. Ko. tapauksia ollut mulla töissä, jossa perän välykset ollu kuormittamattomana ok, mutta veto päällä onkin lähteny "löysät pois" ja laakerit onkin ollu aivan totaali kaput!!! --> tällöin ollu yleensä myös perän öljyt hiukan mustaa ja palaneen hajuiset. Ja pyöränlaakeritkin on saanut osansa lämmöstä... Eli näkee jarruista jos ruosteet levyssä/rummussa on punaruskeat, eikä normaalia mustan ruskeaa kökköä. Kengät ja palat on myös jauhaantuneet pikku murtumille lämmön takia. Mutta sen verran raskaan kaluston puolella tuli noita "portin kierretankoja" nähtyä, jotta niinkin pieni asia kuin kiveniskemä (lommo) putkessa ja kuorma päällä liikkeelle lähdössä ja kartaani kierteelle...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Renkaat tasaisesti kulunut ja jarrut otti tasaisesti ennen onkelmaa(sylkyt liikkuivat vapaasti kun avasin) Ei ruostetta rummussa, mutta huomaa että on ottanut kiinni...
Pitää kattoa tota vuotoa tarkemmin ensiks
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Välityksen muutoksen vaikutus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2009 09:35 |
2lt syöttöpumpun ajoituksen vaikutus | Hharri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.12.2007 19:27 |
Renkaiden vaikutus ajoon? | yama43 | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 12.11.2006 17:44 |
Rengaskoon vaikutus matkamittariin?? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 26.05.2005 11:10 |
Mailien vaikutus | Jonnny | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 28.02.2004 15:19 |