![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mitä/minkä auton iskareita ootte 410:ssa käyttäneet edessä 2" korotusjousien kanssa? Olis vaan kauheen helppo mennä motonettiin hakeen tyyliin sierran takaiskarit ja heittää ne suoraan eteen kiinni.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mulla kanssa sukisukin kanssa ongelmia saaha pyörimään kunnolla.. Sitä vikaa on etitty jo vuos.. Kaikki alko siitä ku rupes kuulumaan kolkatusta moottorista ja hävis vedot ja tyhjäkäynnillä palo öljynpaineen merkkivalo himmeesti.. Nooh me nostettiin koko kone pois ja kone seiso koko talven pajassa ja viimein keväällä vaihettiin alapäänlaakerit(kiertokangenlaakerit joista pari oli tosiväljiä) ja lyötiin kone kasaan ja paikalleen.. Aluks oli tosi vaikee saaha etes kone pyörimään,mutta viimein saatiin.. sitten vika taas palas ja merkkivalo vilkuttaa taas mutta nytte palaa iha kirkkaana tyhjäkäynnillä pyöriessä (voiskohan olla anturi paskana).. samalla tuli semmonen vika että auto lähtee tosi hyvin pyörimään mutta ku kerkeet ajaa ehkä puol minuuttia, ni auto alkaa nykimään eikä meinaa pyöriä ryypyllä eikä ilmankaan...Jonku aikaa ku siinä kehtaa leikkiä paikallaan ni sitte se taas toimii vähä matkaa... Mutta jos ajelee tyhjäkäynnillä, eli ei paina kaasua juuri ollenkaa ni auto toimii iha hyvi nii kauan ku jaksaa vaa vetää ilman kaasua... En tiiä taidan vaihtaa koko koneen johonki tojotan koneeseen... Hermot alkaa olla aika riekaleina.. Attakkee joku viisas minua...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kun perusasiat on kunnossa niin suikan kone on luotettava ja pelaa hyvin. Oireet viittaa pensapuolelle, eli vaihda ensin vanhan mekaanisen pensapumpun tilalle sähköinen, niin veikkaisin tilanteen parantuvan sillä. Toki pitää olla pensalinjat puhtaat ja suodatin kunnossa, jotta pumppu saa tankilta tavaraa. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa öljypumpun kunto, ilmeisesti ei nosta enää kunnolla painetta. Moottorissa on oletettavasti oikeat öljyt sisällä.....
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#4
|
||||
|
||||
|
miks vaihtaa sähkönen mekaanisen tilalle??? luotettavempiahan nuo mekanik pumput on.. perustuu omakohtasiin kokemuksiin toki
![]() pensa autoissa on miul aina mukana mekaanisen varalle silti hätävarana 1 kpl sähkö lutkuttimia.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Voihan sen mekaanisen pumpun kunnostaa mutta varmaan helpommalla ja halvemmalla pääsee kun tempasee sähkösen pumpun tilalle. Pääasia, että kaasarille tulee tavaraa.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Viimeksi muokannut Petetus : 25.08.2012 19:30 Perustelu: Ja Bensasuodatinki vaihettiin kokeeks... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
voisko johtua käynti jos on se virranjakajan kulutus pinta väljänä? ja yleensäkin onko kukaan sitä vaihtanu suikkaan? sorvannu kuparista uuden kulutus pinnan?
omasta suikasta pitäis jakkis käyttä auki ja kattoa mikäs siel on pielessä kun jako keppi jäi isolle 4-vedolle mutta kuitenkin on vapaalla.. ja välitys sarja siel jakkiksen sisällä on.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Älä jakista sentakia pura. Keppi vaan irti ja ronklaa ruuvarilla ne siirtäjät kohilleen ja keppi takas. Normi suikan ominaisuus tuo.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
voiko sen takia johtua et siirtäjät on liikahtaanu? siis H4 laitto takavedolle niin pitää auto liikkua jonkin verran että menee takaveto päälle.. ja se on koko ajan muuttunu että pitää olla enemmän ja enemmän vauhtia että menee päälle.. mutta pitääpä katsoa jos olis net siirtäjät liikahtanu
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=Petetus;910163 kun mittatikun reijästä ampu öljyt konepeltiin ku jonkin aikaa ajelin pellolla...[/QUOTE]
Tuo tarkottaa et on painetta mut himpun verran vaan väärässä paikassa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |