Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2012, 09:41
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Asiasta kukkaruukkuun. Saiko SJ413:n millään ilveellä laillisesti muutoskatsastettua 31" tai jopa 33". Jotenkin jäänyt mieleen, että jollain olisi jossain ollu paperi jolla se onnistuis? Pikaisesti koitin haulla mutta ei tärpännyt heti.

__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2012, 10:54
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.277
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CaliberSXT Näytä viesti
Asiasta kukkaruukkuun. Saiko SJ413:n millään ilveellä laillisesti muutoskatsastettua 31" tai jopa 33". Jotenkin jäänyt mieleen, että jollain olisi jossain ollu paperi jolla se onnistuis? Pikaisesti koitin haulla mutta ei tärpännyt heti.
Lain mukaan ei, mutta tuurilla ehkä saattaa kolmeykköset saada jollain asiasta tietämättömällä konttorilla. 33" jää kyllä ainakin haaveeksi.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2012, 13:07
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CaliberSXT Näytä viesti
Asiasta kukkaruukkuun. Saiko SJ413:n millään ilveellä laillisesti muutoskatsastettua 31" tai jopa 33". Jotenkin jäänyt mieleen, että jollain olisi jossain ollu paperi jolla se onnistuis? Pikaisesti koitin haulla mutta ei tärpännyt heti.
Palex tuossa asiaa jo valotti niin suurin sallittu rengaskoko on 237-75/15 (eli 29"). Osa pinnoitetuista renkaista on aika paljon suurempia kuin kokomerkintä antaa ymmärtää. Eli sopivasti valitsemalla saa liki 31" halkaisijaltaan olevat renkaat laillisesti alle
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2012, 20:47
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 287
Perusasetus

nonniin siilllälailla... jurinaa jurinaa muutama pieni pauke perästä ja öljy alkoi haiseen, kuskin taka renkaan tai siis rummun sisältä öljyt norona ulos... huoh.. pitänee hommailla uuet takapyörän laakerit kummallekki puolelle sekä stefat ja irroittais vaikka huohottimen murikasta ja puhistaa sen ja sitten miettiä että minkälaisella letkulla huohotuksen nostais ylös päin? kannattaako se letku olla semmoinen tosi timmi siihen huohottimeen vaiko vähän löysästi siinä? auttakee vähänsen ainiin, kaveri osti insa turbo saharat 215/80tai75/15 vakio vanteilla multa ja sain siinä sitten levemmät vanteet, vissiin 10,5? kumet niissä oli jotkut hercules a/m terrain trac.. eli vissin allterrainit 235/75/15, yllätyin kuiten miten niilläki pääsee mudassa :O ps. maasturini on suzuki sj410

EDIT: pitäis vissiin kaasariin suutin vaihtaa isompaa että toimis hätä hetkellä oikein.. minkähän kokoisia nuissa on vakio suuttimet?
onko kukaan ruuvaillu toyota camry turbo dieselin ohjaustehostimen sj410? jos on niin onkos pahakin homma laittaa? kattoo kun löytyis kokonainen camryn josta tekniikka lähtee dexi corollaan ja tehostin jäis ylimääräiseksi :P
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI

Viimeksi muokannut pahtis : 10.08.2012 21:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2012, 20:34
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Mitä/minkä auton iskareita ootte 410:ssa käyttäneet edessä 2" korotusjousien kanssa?

Olis vaan kauheen helppo mennä motonettiin hakeen tyyliin sierran takaiskarit ja heittää ne suoraan eteen kiinni.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2012, 14:19
Petetus Petetus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sukeva, Suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Mulla kanssa sukisukin kanssa ongelmia saaha pyörimään kunnolla.. Sitä vikaa on etitty jo vuos.. Kaikki alko siitä ku rupes kuulumaan kolkatusta moottorista ja hävis vedot ja tyhjäkäynnillä palo öljynpaineen merkkivalo himmeesti.. Nooh me nostettiin koko kone pois ja kone seiso koko talven pajassa ja viimein keväällä vaihettiin alapäänlaakerit(kiertokangenlaakerit joista pari oli tosiväljiä) ja lyötiin kone kasaan ja paikalleen.. Aluks oli tosi vaikee saaha etes kone pyörimään,mutta viimein saatiin.. sitten vika taas palas ja merkkivalo vilkuttaa taas mutta nytte palaa iha kirkkaana tyhjäkäynnillä pyöriessä (voiskohan olla anturi paskana).. samalla tuli semmonen vika että auto lähtee tosi hyvin pyörimään mutta ku kerkeet ajaa ehkä puol minuuttia, ni auto alkaa nykimään eikä meinaa pyöriä ryypyllä eikä ilmankaan...Jonku aikaa ku siinä kehtaa leikkiä paikallaan ni sitte se taas toimii vähä matkaa... Mutta jos ajelee tyhjäkäynnillä, eli ei paina kaasua juuri ollenkaa ni auto toimii iha hyvi nii kauan ku jaksaa vaa vetää ilman kaasua... En tiiä taidan vaihtaa koko koneen johonki tojotan koneeseen... Hermot alkaa olla aika riekaleina.. Attakkee joku viisas minua...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2012, 16:56
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kun perusasiat on kunnossa niin suikan kone on luotettava ja pelaa hyvin. Oireet viittaa pensapuolelle, eli vaihda ensin vanhan mekaanisen pensapumpun tilalle sähköinen, niin veikkaisin tilanteen parantuvan sillä. Toki pitää olla pensalinjat puhtaat ja suodatin kunnossa, jotta pumppu saa tankilta tavaraa. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa öljypumpun kunto, ilmeisesti ei nosta enää kunnolla painetta. Moottorissa on oletettavasti oikeat öljyt sisällä.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2012, 18:29
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

miks vaihtaa sähkönen mekaanisen tilalle??? luotettavempiahan nuo mekanik pumput on.. perustuu omakohtasiin kokemuksiin toki

pensa autoissa on miul aina mukana mekaanisen varalle silti hätävarana 1 kpl sähkö lutkuttimia.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.08.2012, 19:29
Petetus Petetus ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sukeva, Suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kun perusasiat on kunnossa niin suikan kone on luotettava ja pelaa hyvin. Oireet viittaa pensapuolelle, eli vaihda ensin vanhan mekaanisen pensapumpun tilalle sähköinen, niin veikkaisin tilanteen parantuvan sillä. Toki pitää olla pensalinjat puhtaat ja suodatin kunnossa, jotta pumppu saa tankilta tavaraa. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa öljypumpun kunto, ilmeisesti ei nosta enää kunnolla painetta. Moottorissa on oletettavasti oikeat öljyt sisällä.....
Minun suikassa on jo sähköinen motonetista ostettu Bensapumppu ja se pumppaa kyllä hyvin kun laittaa virrat päälle ja on testattu et bensaa tulee kaasuttimelle asti, mutta sitähän ei taas tiedä toimiiko se sitte kun tulee vastapainetta.... Kärkiväli kun mitattiin heti rempan jälkeen, ni käret ei auennu, mutta säädettiin ne kohillen mutta ei ruennu toimimaan sen paremmin...

Viimeksi muokannut Petetus : 25.08.2012 19:30 Perustelu: Ja Bensasuodatinki vaihettiin kokeeks...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).