![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kiitos, loistava vinkki !
Lainaus:
Pee, kiitos myös kommentista. Mukavaa, että kilvessä ei tartte olla valoja. Se olisikin vaatinut ihan oman projektinsa. Joistain LEDeistä olisi nysvännyt sellaiset pikkuiset valonyppylät pitkin kilpeä ja erivärisiä lamppuja ripotellut reunoille. Olisi varmaan taas tullut maailman ainoa porvoolainen takavinssin asennuksen takia synnytetty valolla varustettu kilpi ![]() Mutta kilven sijoittelu ja valaisu tällä cybress - menetelmällä on hyvä. Itse asiassa tän sivutuotteena syntyy maailman ensimmäinen porvoolainen rekisterikilven valoilla valaistu vinssin kaapelikela jos noi alkuperäiset valot jättää paikoilleen. Tulisi hyvät vinssausvalot ![]() Tästä hankkeesta ei nyt puutu enää kuin toi KE68-liitin, sähköt kiinni, vaijeri sisään kelalle ja sitten tää onkin valmis. Onneksi lomakin loppuu kohta, että pääsee pihalta istumaan konttoriin ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Nyt tää on valmis.
Ohessa pari kuvaa lopputuloksesta.
Tohon se istui ja jopa toimiikin. Kovin nopeahan tämä ei ole - kävellen olisit jo perillä- mutta sitten kun on kokonainen runko hinauksessa, niin nopeus ei ole niin olennaista. Kokonaisuus painaa vaijerin kanssa ainakin 45 kiloa, joten ihan kukkakeppiasentajille tää ratkaisu ei sovellu. Sähköratkaisusta olen jopa hiukka ylpeä. 2 kpl Ensto KE62. Pienempi kuin trukkiliitin, edullisempikin ja toimii aivan varmasti kun on tehty UL-hyväksyttynä. Laatutavaraa. Kenties maailman ainoa porvoolainen kunnollista liitostekniikkaa käyttävä vinssisähköliitos. In 230 A jatkuvaa, Un 600 V. Vinssin kiinnitykseen ja irrotukseen tarvitaan 5 mm kuusio ja 17 mm lenkki. Aikaa menee ehkä 5 minuuttia. Kilven siirto on kyllä tarpeen ja siitä avautuu ehkä uusi projekti tai sitten mä vaan teen sen salaa ![]() Kiitos kaikille hankkeessa avustaneille.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos tämä projekti nieli valtakunnanmarkkoja kaiken kaikkiaan, jos itse vinssi jätetään pois laskuista?
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Akku 70e Kytkin 20e Peti 65e rautaa 20e Kaapelit oli itellä ennestään, en osaa sanoa, mutta oisko ehkä 80 e kun oli sen verran paksu touvia. Sitten vielä jotain pientä, nippusiteitä, suojaputkea, rosterilappuja pari, ruuveja, muttereita, prikkoja yms. oisko 20 e ei tää sitten tullu maksamaan kuin 215 e + kauhea määrä työtä, joka oli halpaa kun ei ollut ammattimies vaan tällainen metsuri turaamassa. En tiiä oliks tää kallis vai tuliks tästä vaan hyvä. Mä sitten jo kuitenkin aloitin sen kilven siirron kielloista huolimatta ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hintaa kyselin lähinnä sen takia kun suunnittelen kans tuota takavinssiä, lähinnä mua kiinnosti noiden sähköjuttujen hinnat. No tiedän että saisin ne selville ihan kaupastakin ja jotain käryä niistä onkin, mutta oli niin sopiva paikka kysyä
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#7
|
|||
|
|||
![]()
kiitos,
Ittelle kun tekee niin saa just sellaisen kun sattuu tulemaan, on joku aikaisemmin osuvasti kuvannut täällä. Tästä tuli just tollainen ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() koekäyttötuloksia
kävin tänään Hilman kanssa pöllimettässä, ohessa 2 hilmallista, liekö joku 2 mottia noissa perinteisemmissä mittayksiköissä. Vinssin käyttö on parhaimmillqan suoraan kitaa kohti vedettäessä. Jos on sivussa niin kertyy vaijeripullistuma laitaan. Ei hyvä. Helposti tulevat rungot jos ei pää tökkää kantoon. Kokeilin hiukka tollasta kantojumirunkoa vetää, mutta en sitten viittinyt rasittaa enempää kun ei ollut tosipaikka. Parkkeerasin Hilman puoliksi ojaan ja siiitä tulikin sitten sellainen mikromutajumi, josta noustiin ihan takaveto-LSDllä. Hauskaa oli.
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
Luokat |
hilux, lava, taka, vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Metsurille vinssi Toyotaan | Porvoon Hilma | Chit-Chat | 7 | 14.05.2012 21:26 |
XJ Cherokeehen takavinssi. | 454SS | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.06.2009 23:33 |
Takavinssi turauksia | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.03.2008 21:55 |
Takavinssi | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 08.08.2005 18:43 |
hj 60 takavinssi ??? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2005 22:23 |