Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2012, 10:14
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

K-Jetti jostain 6mukisesta mersusta ?

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2012, 13:36
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

K-jetillä ei ainakaan kulutus laske. Mikään auto ei nimittäin kuluta niin paljon bensaa kuin tommonen 70 -luvun alun ruisku volvo, kyl kannattaa laittaa nekin kolikot ihan oikeaan nykyaikaiseen systeemiin, joka toimii oikeasti...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2012, 18:50
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Mulla on tarkoituksena askarrella Römppäsiin TBI, tästä ollut aiemminkin juttua. Suutinrungot, ja tais suuttimetkin olla hankittuna mutta toteutus jäänyt vielä vaiheeseen. Alunperin oli plaani harjoitella Mega, mutta mutkien kautta sain ton GM:n piuhasetit ja pari ECUakin tais olla samassa kasassa. Noista pitäis sitten joskus askarrella simppeli ruisku koppiauton moottoria ruokkimaan.

Autossa kyllä vähän muutakin tekemistä...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2012, 19:19
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Rangessa on nyt Ms2 hukkakipinäsytkällä. Otin protopartsilta valmiin purkin antureilla, johtosarjalla ja triggeripyörällä. Aika painiminen on silti ollu mut olen tyytyväinen vaikka jotai juttuja on säätämisestä on vieläkin hämärän peitossa. Milloinkaan ennen eo o minkäänlaisten ruiskujen kanssa pelannu ja sain tänkin rokkaamaan kavereitten avulla tosin.
Vaati melkopaljon keskustelupalstojen ja manuaalien lukemista. Pääkielenä englanti. Suomeksikin löytyy jotain.

Tässä mahdoton temppu suoritettavaksi Lucasin kärjellisellä jakajalla.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=CBCOPhxbwOg
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2012, 22:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

164 volvon ruisku?


siis onko tuo se mekaaninen ruisku, missä ilmamäärän mittarin lautanen säätää bensan painetta jokaiselle suuttimelle?
Jos on tuo, niin ainut hyväpuoli siinä on se, että kestää ydinsodan!

(jos -80 luvulla nuo ruiskut/suihkut oli niin loppu, että yritettiin tehdä samallalailla toimiva sarja muutamasta sarjasta, sinänsä helppoa: otetaan tuo määrän jakaja, ja bensapumppu, ja letkutetaan ruiskut esim. limpparipulloon, ja nostetaan lautanen tyhjäkäyntitasolle ja odotetaan 30 minuuttia, ja mitataan rullamitalla bensan määrä.
Limpparipullot tyhjennetään, ja sama "puolikaasulla" ja noin 10 minuuttia, ja uudestaan sama täyskaasulla n.2 minuuttia, ja sitten valitaan sopivimmat k.o tarkoitukseen, ruotsista sai muuten noita saabin/volvon suuttimia huomattavan halvalla)

Mutta asiaan: Jos minä alkaisin k.o tee-se-itse ruiskuprojektiin, niin varaisin option (siis paikka imusarjassa tms, että saisi jonkun vararengaskaasuttimen paikoilleen varttitunnissa) ja tuo letukan TBI on niin halpa/yleinen/sopiva, että siitä ja mekaruutasta olisi helppo aloittaa?

Ja jos nälkä kasvaa syödessä, niin tuossa mekaruutassa riittää soveltamista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2012, 10:43
<Antsa>:n Avatar
<Antsa> <Antsa> ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 76
Perusasetus

164:sen b30e koneessa on d-jetronic, siinä taitaa olla imusarjassa paineanturi jonka mukaan se säätää ruiskutusta. En tiedä liekkö tuolla ruiskulla millainen ero kulutuksessa ja toimimisessa römperiin verrattuna.
Lainaus:
bj45lava K-jetillä ei ainakaan kulutus laske. Mikään auto ei nimittäin kuluta niin paljon bensaa kuin tommonen 70 -luvun alun ruisku volvo, kyl kannattaa laittaa nekin kolikot ihan oikeaan nykyaikaiseen systeemiin, joka toimii oikeasti...
Kun vertaa kulutusta niihin tehoihin. Minäkään en sotkeutuisi k-jetroniciin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.08.2012, 11:11
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

ruutta


mulla tulossa just toi b30e ruiskumoottori mäyrkiseen.

se on samalla alakerralla kuin römppäset,ja säilyy toi volvoisuus.

varmaan suurin syy tuohon vaihtoon on alavääntö ja toimivuus.
tehoa tulee joitain kymmeniä lisää.
bensa on kuitenkin pienin kulu näissä rojekteissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
moottori mäyrikseen JV73 Tekniikka & Jutustelu 67 13.05.2011 21:39
mäyrikseen renkaat HaKu Tekniikka & Jutustelu 13 23.10.2010 20:19
Ostetaan Mäyrikseen ovi misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.03.2010 11:32
Ostetaan Mäyrikseen ovia? misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.12.2009 22:19
Ostetaan Mäyrikseen kahluusarja! misku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2009 20:27


Sivu luotu: 15:36 (GMT +2).