Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2012, 21:31
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Itte muutaman kuukauden Lontoon nurkilla vaikutin ja siellä oikeesti kaipasi tätä suomen fiksua ja tasahintaista taksisysteemiä.

AINA piti kysyä hinta minne oli menossa tai suoraan vaatia mittari päälle. Muuten 100% kusetushinta.

Kerran piti hypätä melkein lennosta kun oli sopimuskyyti 20 puntaa ja parin mailin jälkeen äijä tuumasi, että per naama....

Vonlekan aiemmista edesottamuksista palstalla en ole vähääkään ihmeissään jos ei saa ministeritason kohtelua edes jokapaikassa

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.07.2012, 15:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Itte muutaman kuukauden Lontoon nurkilla vaikutin ja siellä oikeesti kaipasi tätä suomen fiksua ja tasahintaista taksisysteemiä.

AINA piti kysyä hinta minne oli menossa tai suoraan vaatia mittari päälle. Muuten 100% kusetushinta.

Kerran piti hypätä melkein lennosta kun oli sopimuskyyti 20 puntaa ja parin mailin jälkeen äijä tuumasi, että per naama....

Vonlekan aiemmista edesottamuksista palstalla en ole vähääkään ihmeissään jos ei saa ministeritason kohtelua edes jokapaikassa
Samaa mieltä. Maailmalla alkaa hyvin nopeasti kaipaamaan Suomen taksisysteemiä. Ja niinhän se on joka asiassa, sitä saa mitä tilaa. Ei mulla ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa Suomen takseista tai kuskeista, oikeastaan päinvastoin. Tai no, oli kerran yksi hullu kaahari kuskina mutta ehkä sillä oli vaan huono päivä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2012, 16:50
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...93758_uu.shtml
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.07.2012, 16:51
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

ihan vaan kysymys


miksi taksiautoilun pitää olla säänneltyä? Osaako joku sanoa miksi? Mihin terveyteen, turvallisuuteen tai muuhun yleistä vaaraa aiheuttavaan seikkaa tuo sääntely perustuu ? Mulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia takseista, mutta kilpailu ei kai haittaisi ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.07.2012, 17:09
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 624
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
miksi taksiautoilun pitää olla säänneltyä? Osaako joku sanoa miksi? Mihin terveyteen, turvallisuuteen tai muuhun yleistä vaaraa aiheuttavaan seikkaa tuo sääntely perustuu ? Mulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia takseista, mutta kilpailu ei kai haittaisi ?
Reilu kilpailu saattaisi tuoda alennusta kuluttajalle, joten eihän sellaista voi sallia.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.07.2012, 18:12
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Reilu kilpailu saattaisi tuoda alennusta kuluttajalle, joten eihän sellaista voi sallia.
Laitappa käsi sydämmelle ja kysy itseltäsi uskotko itsekkään tuohon mitä kirjoitit?

Laitappa taksisuorat jalkaan ja asetu kuskin/yrittäjän asemaan.

Oletetaan että kilpailu on vapaata ja hinnoitella saat miten haluat.
Paljonko sinä haluaisit omasta työstäsi palkkaa, nyt voit hinnoitella itsesi kuten haluat.

- kyytiin tulee baarista heppu jolla ruokalista rinnuksilla, räkä valuu poskella ja etumuskin höyryää märkänä talvipakkasessa. Päissään kuin ankka.
Heppu istuu kyytiin ja vieno kusen ja oksennuksen haju täyttää kabiinin. Matkaa on 65 km,


la yönä klo 02.55. Paljonko kyyti maksaa?

- toinen esimerkki

Tehtaanjohtaja tilaa auton ke 08.15, ja matkaa 280 km, perillä 3h odotusta ja paluu. Paljonko maksaa kyyti vapaassa kilpailussa. Iske vaan hinta eteen niin katsotaan.

vielä yksi ja nyt tulee spesiaali.
- kiireetön potilas siirto paikallisesta sairaalasta vaikka TAYS:iin. Asiakas on kirjoilla sairaalassa.
Matkaa 250 km, asiakas paareilla ja mukana saattaja. Perillä asiakkaan huolehtiminen osastolle saattajan apuna, aikaa menee 1h 40 min jonka ajan mittari käy. Asiakas jää TAYS:iin ja saattaja palaa mukanasi kotipaikkakunnalle. Kyseessä kyyti joka kuuluu perusturvalaskutukseen, ei KELA-korvattava kyyti. Paljonko maksaa?

Ota tässä vaiheessa huomioon että yrittäjänä joudut laskemaan mitä ruletn pyörittäminen maksaa eli
- YEL
- mahd. TyEl maksut
- verot
- vakuutukset
- polttoaineet, huollot, renkaat yms:ät
- auton lyhennykset
- puhelin yms. kulut
- muutamat muut erinäiset kulut mitä niitä onkaan... ja niitä on.

Muutaman kerran (joka viikonloppu todellisuudessa) kyydissä on näitä vapaan kilpailun haaveilijoita jotka uskottelevat itselleen että vapaa kilpailu pudottaa hintoja.
Eräskin ihan oikeasti sattunut esimerkki tähän, itse ajoin.
Lasti päälle baarin edestä ja hirvaskankaalle, siellä jonkin aikaa odotusta ja paluu kylälle.
Lähtö oli la yöllä 00.24, matkaa 2 taksalla 16,2 km, odotusta 57 min, kassana 11,8km ajettu kyytimatka yhteensä siis 28 km.
Kyyti teki kuitin mukaan tasan 75 euroa, siinä on jonnin verran jo mittari kiinni odottelua ja tasaraha pyöristystä. Kyydissä oli 5 hlö porukka.

Siinä mennessä keskustelu ihan yllättäen meni taksahintoihin ja siihen miten kallista kyyti on.
Kovasti haikailivat miten olisi halpaa ajaa taksilla jos olisi vapaa kilpailu ja hinnoittelu.

Nappasin syöttiin kiinni ja tuumasin että totta, mullekkin se sopisi ihan mainiosti, tämäkin kyyti ajettaisiin silloin vain 1-taksalla ja mittari vain kävisi.

Voi että porukka hihkui riemusta, kyllä olin vitun hyvä kuski ja ok tyyppi.
Totesin perään että vapaassa kilpailussa ja hinnoittelussa kyytihän on se minkä mittari näyttä.
Juu totta, kyllä se olisi hiennoa
Niin olisi, se ihan oikeasti totta vie olisi.
4 hlö kyytiin ja mittari 1-taksalla ja jokainen kyydissä olija maksaa sen mitä mittari näyttäisi. Kyllä, se se olisi hienoa kun hinnoittelu ja kilpailu olisi vapaata.

Keskustelu päättyi siihen.

Ja juu, se sama porukka soitti auton luuriin tänäkin viikonloppuna, mentiin vähän pidemmälle kuin hirpparille, mutta ei ihailtu vapaata kilpailua ja hinnoittelua, oltoiin erittäin tyytyväisiä kun 4 hlö pääsi mittarihinnalla eikä mittari ilmoittanut hintaa jonka jokainen maksaa.

Että se siitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.07.2012, 18:24
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Eipä ole mitään valitettavaa takseista, hyviä tyyppejä olleet kaikki kuskit joiden kyydissä olen ollut, eikä taksat todellakaan päätä huimaa. Jos miettii työaikoja millä taksarit ajelee, niin hinta on vähintäänkin ansaittu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.07.2012, 18:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yrittämisen vapaus?


Siis jos tuo taksibisnes pyörisi aivan vapaasti, ja vapaalla hinnoittelulla, niin aivan varmaan tapahtuisi yölilyöntejä, kuten nyt ruotsissa ja virossa, mutta ainakin virossa on mahdollista valita tarjonnasta, jos haluat istua uuden, ison saksalaisen penkillä ja olet valmis siitä maksamaan niin sekin onnistuu.
Ja jos haluat tehdä saman matkan kolmanneksella hintaa, niin joutuu tyytymään vanhempaan/pienempään pirssiin.
NS. paremmassa luokassa, esim Tallink takso, hinnat taitavat olla jonkin verran suomen hintoja alhaisempia.
Ja noita meno-paluukyytejä koskevista rajoista en tiedä viron suhteen yhtään mitään, toki suomessakin taitaa olla osalla kuskeista olla tuo pikkusen epäselvää (muutaman kerran ajanut kotoa keskustassa mutkin/päinvastoin, ja käytäntö aika kirjavaa, ainakin kerran kuski ajoi mittari päällä molempiin suuntiin, ja kun asiallisesti asiasta kysyin, että missä nuo paluukyytirajat sijaitsee, niin nappasi mittarin kassalle, ja totesi että unohtui.... sain tuon muutaman kilometrin kilometritaksan takaisin varmaan 1.5 kertaisena, joten sillä sovittu...

Mutta olisko siinä mahdollista olla jotain kultaista keskitietä?

Siis vaikkapa hinnoittelu kuten nyt, mutta vänkärin takasivuikkunaan tarra missä lukisi esim. 25% ale? ja se tulisi sitten kaikesta noista kartellihinnoista?
toki hinta voisi olla 150%

Ja sitten tuo taksiyrityksen osto? siis alkaa yrttäjäksi, ja tuo ostaminenhan on ainut tapa alkaa, koska taksiyrityksillehän ei saa lupaa (siis pakko ostaa)

Ja sitten se hinta: en tiedä paljonko nyt maksaa joku hesan taksi, mutta taannoin muistaakseni oli joku maksanut tuosta paperista 2 uuden taksin verran; siis siitä osuudesta tuohon järjestelmään.

Ja sitten se, että jos yrittäminen olisi vapaampaa, niin olisi myös enemmän autoja ruuhkahuippuihin, joten se jonossa notkuminen vähenisi.
Ja ne jotka haluaisivat, voisivat ajaa noilla 150% hinnoilla, kun taas ne jotka haluaisivat säästää jonottaisivat halvempaa...

Ja tuon tarjonnan varmistaminen, mitä tunnutaan käytettävän paljon perusteluna nykyjärjestelmälle:

Samalla laillahan voitaisiin perustella esim. ravintoloiden määrän rajoittamista 50 luvun tasalle; homman pitää olla niin kannattavaa, että ruuat ja juomat voi tehdä viimmeisen tapin takaa....

Mutta selvyyden nimissä täytyy todeta: Vaikka tuo Taksin ajaminen olisi nykyistä helpompaa, niin tuskin minä alkaisin ajamaan On tuossa hommassa sen verran noita yllätysmomentteja, että minua sopivampia varmaan löytyy siihen hommaan....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.07.2012, 07:52
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 624
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Laitappa käsi sydämmelle ja kysy itseltäsi uskotko itsekkään tuohon mitä kirjoitit?

Laitappa taksisuorat jalkaan ja asetu kuskin/yrittäjän asemaan.
Muilla aloilla kilpailu koituu yleensä kuluttajan eduksi ja ehkä yrittäjänkin, siksi halusinkin nähdä miten perustellaan tiukka lupapolitiikka.

Ei kiitos, minun hermoilla ei sitä hommaa tehdä, ainakaan aamuyön tunteina

Minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia suomalaisista taksikuskeista, mamun kyytiin en mene.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2012, 01:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Muilla aloilla kilpailu koituu yleensä kuluttajan eduksi ja ehkä yrittäjänkin, siksi halusinkin nähdä miten perustellaan tiukka lupapolitiikka.
Millä alalla on ns. vapaa kilpailu koitunut yrittäjän eduksi? En muuten tiedä yhtään, toki pyörin itse hommissa jossa suurasiakkaat sanovat hinnat...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.07.2012, 17:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
miksi taksiautoilun pitää olla säänneltyä? Osaako joku sanoa miksi? Mihin terveyteen, turvallisuuteen tai muuhun yleistä vaaraa aiheuttavaan seikkaa tuo sääntely perustuu ? Mulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia takseista, mutta kilpailu ei kai haittaisi ?

tällä turvataan muunmuassa se, kun tilaat Jouluaattoyönä pirssin kotiovelles huomaten ettet sitä tarvitsekaan, selviät rapialla 8 €urolla

samoin pikkujouluaikaan räntäsateessa pääset kotios samaan hintaan kuin hiljaisena kesäyönä = aina sama hinta

vapaalla kilpailulla näitä vois vain muistella

pelkästään Helsingissä pyörii noin 1400 taksia, joita ajelee noin 4000 henkilöä, kansalaisuuksia ja synnyinpaikkoja on satoja.
Pk-seudulla lisäksi Espoon ja Vantaan autot muodostavat lisää niin, että kalustoa on yli 2000 autoa.
Kaikki tähdet ei asetu aurassa aina ihan optimaalisimpaan asentoon, kuten ei missään muussakaan hommassa, mutta vuosittaiseen yli 10 miljoonaan asiakaskontaktiin mahtuu monenlaista, matkustajaa ja ammattihenkilöä.

tarjontaa on 24/7 vuoden jokaisena päivänä, kalusto ja henkilökunta käytettävissä n. 1,5 € km hinnalla tai seisotettavissa mäkkärin pihalla reilulla 40 € llä / h.

vilpittömästi suosittelen alaa jokaiselle, joka viihtyy jurristen, kusihousuisten, avohoidokkien, sosiaalituellisten ja narkkarien täyttämässä stadissa, hommahan on mitä mukavinta ja opettavaisinta elämän tositeeveetä, ja lisäksi siitä saa myös muodollisen korvauksen, tuntiliksat kuljettajilla pyörii 0 - 20 € haarukassa. kortiksi riittää ihan perus hetero-B, ajokokemusta / taitoa ei tarvii todistella, (Suomen) kielitaitovaatimus on.

samoin taksiyrittäjäksi on tasavertaiset mahdollisuudet ihan jokaisella, eli oman valinnan mukaan joko keräämällä kuljettajakokemusta tai ostamalla taksiyhtiö rahalla, ehdottomasti tätäkin voin suositella - avautuu mahdollisuus tutustua pk yrittäjyyteen, työnantajanahan voi kouluttaa henkilökuntansa omien vaatimustensa mukaan, ja nautiskella yrittäjän vapaudesta, edullisista vakuutusmaksuista ja autovero-edusta, puhumattakaan automaahantuojien lahjoittamista mainostuotteista ja kateellisten kanssaihmisten harhakuvista alaa kohtaan...

lisää tietoa kuljettajaksi haluaville vaikkapa: www.taksihelsinki.fi/opisto

nimim. been there - done that
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 29.07.2012 17:24
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.07.2012, 17:34
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Omat kokemukset takseista

Sitä saa mitä tilaa, eli jos olet kusipää ja käyttäydyt kuin keskenkasvuinen nulikka. Niin varmasti jäät kakkoseksi pään aukomisessa.
Toisinsanoen, aina ollut palvelu odotettavaa Pääasiallisesti huippupalvelua
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.07.2012, 18:25
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

loistava kuvaus :) kiitos


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
tällä turvataan muunmuassa se, kun tilaat Jouluaattoyönä pirssin kotiovelles huomaten ettet sitä tarvitsekaan, selviät rapialla 8 €urolla

samoin pikkujouluaikaan räntäsateessa pääset kotios samaan hintaan kuin hiljaisena kesäyönä = aina sama hinta

vapaalla kilpailulla näitä vois vain muistella

pelkästään Helsingissä pyörii noin 1400 taksia, joita ajelee noin 4000 henkilöä, kansalaisuuksia ja synnyinpaikkoja on satoja.
Pk-seudulla lisäksi Espoon ja Vantaan autot muodostavat lisää niin, että kalustoa on yli 2000 autoa.
Kaikki tähdet ei asetu aurassa aina ihan optimaalisimpaan asentoon, kuten ei missään muussakaan hommassa, mutta vuosittaiseen yli 10 miljoonaan asiakaskontaktiin mahtuu monenlaista, matkustajaa ja ammattihenkilöä.

tarjontaa on 24/7 vuoden jokaisena päivänä, kalusto ja henkilökunta käytettävissä n. 1,5 € km hinnalla tai seisotettavissa mäkkärin pihalla reilulla 40 € llä / h.

vilpittömästi suosittelen alaa jokaiselle, joka viihtyy jurristen, kusihousuisten, avohoidokkien, sosiaalituellisten ja narkkarien täyttämässä stadissa, hommahan on mitä mukavinta ja opettavaisinta elämän tositeeveetä, ja lisäksi siitä saa myös muodollisen korvauksen, tuntiliksat kuljettajilla pyörii 0 - 20 € haarukassa. kortiksi riittää ihan perus hetero-B, ajokokemusta / taitoa ei tarvii todistella, (Suomen) kielitaitovaatimus on.

samoin taksiyrittäjäksi on tasavertaiset mahdollisuudet ihan jokaisella, eli oman valinnan mukaan joko keräämällä kuljettajakokemusta tai ostamalla taksiyhtiö rahalla, ehdottomasti tätäkin voin suositella - avautuu mahdollisuus tutustua pk yrittäjyyteen, työnantajanahan voi kouluttaa henkilökuntansa omien vaatimustensa mukaan, ja nautiskella yrittäjän vapaudesta, edullisista vakuutusmaksuista ja autovero-edusta, puhumattakaan automaahantuojien lahjoittamista mainostuotteista ja kateellisten kanssaihmisten harhakuvista alaa kohtaan...

lisää tietoa kuljettajaksi haluaville vaikkapa: www.taksihelsinki.fi/opisto

nimim. been there - done that
juu, noita mainitsemiasi taksiautoilun juttuja ei asiakkaat välttämättä nää eikä niihin tule kiinnittäneeksi huomioita kun istuu valmiissa kyydissÄ. Kysymystä asettaessani ajattelin vaan, että yleensä yhteiskunta sääntelee vaarallisia tms. Juttuja, esim alkoholi ja tupakka. alalle ilmeisesti pääsee vapaasti, muuta oliko noiden taksilupien määrä jotenkin rajattu ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.07.2012, 19:09
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
juu, noita mainitsemiasi taksiautoilun juttuja ei asiakkaat välttämättä nää eikä niihin tule kiinnittäneeksi huomioita kun istuu valmiissa kyydissÄ. Kysymystä asettaessani ajattelin vaan, että yleensä yhteiskunta sääntelee vaarallisia tms. Juttuja, esim alkoholi ja tupakka. alalle ilmeisesti pääsee vapaasti, muuta oliko noiden taksilupien määrä jotenkin rajattu ?
On rajattu, ihan ELY-KEskusten sivuilta selviää kuntakohtaiset taksikiintiöt, eli montako taksilupaa (1 lupa = 1 auto) ja minkälainen lupa on.

Henkilöauto lupa = normaali sedan/frmarikorinen henkilöauto. On myös mahdollista ottaa tilataksi/Invataksi tai esteetön ajoneuvo mikäli yrittäjä näkee tarpeelliseksi sen että kalusto on jokin muu kuin henkilöauto

Esteetön lupa = ajoneuvo joka täyttää lain määritelmän esteettömästä ajoneuvosta.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090723

Invataksilupa = ajoneuvo joka on rekisteröity inva-taksiksi. Verovapaa, kuoleentumisaika 48 kk verolla. Lisäksi oltava 2 pyörätuolipaikkaa, koneellinen nostin, vapaat mitat 80 cm leveyttä, 145 sisäkorkeus.

Alalle pääsee jos ei ole isoja rikoksia niskassa.
Tuossa mitä laki vaatii
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090825

Lyhyesti
- B-kortti 2.vaihe suoritettuna
- ei huume-, pahoinpitely-, talousrikos-, väkivalta tuomioita yms niskassa.
- omaa terveen järjen ja pitkän pinnan
- ei pelkää työtä ja mahdollisesti pitkiään työpäiviä

Työtä se tämäkin vaan on.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.07.2012, 19:31
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Kesäravintolasta pilkun jälkeen etsimään kyytiä isolta kirkolta aamu yön tunteina kohti maaseutua.

Nousimpa tutun pirssin kyytiin silloin oli Audi Q7 hänellä taksina. 240km/h tuntui kulkevan taksamittari päällä joten 30km taksimatka ei kovin kauaa kestänyt .
Palvelu pelasi ja toiminnan tehottomuudesta ei voinut ainakaan valittaa .

NM:Aina ollut taksipalveluihin tyytyväinen paikkaa ja aikaa ja terveydentilaa katsomatta..
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.07.2012, 19:40
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Hyviä pointteja BJ-40/76:llä muutamissa kohdin.

Mutta mutta... mitäpä luulet olisiko isännän auto ajossa jos ei olisi päivystysvelvoitetta tai yrittäminen olisi täysin vapaata. Olistko kylällä notkumassa muutaman kyydin toivossa vaikka vkl-yöt jos olisit tehnyt "tilin" jo viikolla ja autolle ei olisi kuskia viikonlopuksi.
Vastaappa ihan rehellisesti viitsitkö lähteä jos/kun pakko ei olisi.

Tuo että taksiyrityksen voisi "ostaa" antaa väärän kuvan. Toki yrityksen kaluston voi ostaa, mutta itse taksilupa on paperi jota ei voi ostaa eikä sitä voi vastikkeellisesti luovuttaa kenellekkään. Kyllä minultakin voi ostaa tuon volkkarin pihasta, mutta lupa ei kuulu hintaan. joten ostajalla on taksi mutta ei oikeutta sen kuljettamiseen taksitoiminnassa.
Lupaa ei voi myydä, sen kieltää laki.

Hintaveertailuja tehdessä pitää hinnat aina muistaa suhteuttaa sen maan elintasoon ja sitten vasta verrata kotimaan hintoihin.

Tarjonnan varmistaminen, tätä ei porukka vapaassa kilpailussa tunnu tajuavan.

Ei minuakaan kiinnostanut lähteä viime jouluna yövuoroon klo 22.00 ja olla siellä seur aamuun 08 saakka, mutta kun oli vuorolista niin oli pakko. Jos ei olisi ollut pakko niin kotona olisin ollut ja . Kävin katsomassa vuororapsan ja 24.12.2011 jouluaaton kassa oli 141.60 alv 0%, vuoron kesto 9h 57 min. Laske siitä mitä jäi palkaksi kun 2/3 osaa menee kuluihin ja veroihin. Olisitko lähtenyt joulun viettoon tolpalle?

Nyt mittarikäsitteitä
kassa = mittari ei raksuta, matka mitataan.
taksa = mittari raksuttaa ja mittaa matkaa
odotus = mittari mittaa aikaa ja laskuttaa odotustaksan mukaan

En tiedä miten helsingissä/muissa isoissa kaupungeissa menee aluerajat mutta normisti menee siten että tolpalta n. 2,5 km ympyrä on alue jonka sisältä asiakas noudetaan kassana, eli mittari päälle vasta kun ollaan asiakkaan luona ja siitä eteenpäin mittarilla. Jos asiakas noudetaan rajan ulkopuolelta niin rajalla mittari päälle ja asiakkaan luo, mikäli palataan samaa reittä takaisin niin tullaan kassana (matka mitataan mutta taksa ei pyöri), rajalla mittari päälle normaalisti.
Toimialueen sisällä (siis alue tolpalta sen n. 2,5 km ympyrä) ajetaan koko ajan mittari päällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mogin akselit kyselkää taksi 24 :lta finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 27.05.2006 19:58


Sivu luotu: 07:32 (GMT +2).