Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1026  
Vanha 24.07.2012, 17:24
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Eli selvennetään. Olen siis laittamassa turboa tuohon uudempaan vm89-> olevaan 2l2 koneeseen. Siihen tarvitsisin sen sarjan. Eli ei passaa 2LT tai 2L sarjat. Eli ilmeisesti se pitää olla tuo 2LT2 sarja.
Pystyykö/mahtuuko siihen vakio-sarjan jatkeeksi hitsaamaan 2kpl valurautaisia 2,5"tai sinnepäin viemärikäyriä ja sen perään turbolle laipan? Tämmöisiä on tehty ainakin 2L:n pakosarjoihin, joissa ovat toimineet. Ja on halpaa.
Vastaa lainaten
  #1027  
Vanha 24.07.2012, 18:34
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Nyt alko muakin kiinnostamaan, kun tarkotus olis jossain vaiheessa toi oma ritsa turbottaa...
Eli kumpi kone on vm. 90 Tarossa, 2L vai 2L2? Ja minkä pakosarja siihen pitäisi sopia ilman muokkaamista, 2L-T vai joku muu?
Vastaa lainaten
  #1028  
Vanha 24.07.2012, 18:40
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSE Näytä viesti
Pystyykö/mahtuuko siihen vakio-sarjan jatkeeksi hitsaamaan 2kpl valurautaisia 2,5"tai sinnepäin viemärikäyriä ja sen perään turbolle laipan? Tämmöisiä on tehty ainakin 2L:n pakosarjoihin, joissa ovat toimineet. Ja on halpaa.
Ja jos tuolla setillä toimii hyvin, niin kunnon pakosarjalla voisi toimia vielä paremmin, ison käyrän kun siihen orkkis sarjaan hitsaa niin menee kyllä virtaukset niin hitaaksi että ei turbo enää toimi niin hyvin kun voisi toimia. koska putken tilavuus yhtäkkiä suurenee niin paljon
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #1029  
Vanha 24.07.2012, 20:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Nyt alko muakin kiinnostamaan, kun tarkotus olis jossain vaiheessa toi oma ritsa turbottaa...
Eli kumpi kone on vm. 90 Tarossa, 2L vai 2L2?
2L2.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1030  
Vanha 25.07.2012, 09:08
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSE Näytä viesti
Pystyykö/mahtuuko siihen vakio-sarjan jatkeeksi hitsaamaan 2kpl valurautaisia 2,5"tai sinnepäin viemärikäyriä ja sen perään turbolle laipan? Tämmöisiä on tehty ainakin 2L:n pakosarjoihin, joissa ovat toimineet. Ja on halpaa.

Tämäkin jo käynyt mielessä mutta tosiaan mietityttää että toimiiko se turbo tuossa sitten kunnolla. Jos joku tehnyt tällaisen patentin niin voisi valaista asiaa.

Viimeksi muokannut arde : 27.07.2012 12:44
Vastaa lainaten
  #1031  
Vanha 25.07.2012, 18:09
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Tätämäkin jo käynyt mielessä mutta tosiaan mietityttää että toimiiko se turbo tuossa sitten kunnolla. Jos joku tehnyt tällaisen patentin niin voisi valaista asiaa.
Toimii se taatusti sen verran kunnolla, että myönteisen eron vapariin huomaa.
Vastaa lainaten
  #1032  
Vanha 25.07.2012, 19:41
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Nonnii nyt kun kerran tämä turbotus keskustelu käynnissä niin kertokkeepa että miten te olette tuota turbon öljyn paluuta toteutelleet näihin vehkeisiin.
Paljon näistä löytyy kyllä jo juttua mutta onkos tämän foorumin pellepelottomat keksineet jotain speciaali ratkaisua tuohon.
Tieten kaikkein paras se ois tempasta öljypohjaan öljyrajan yläpuolelle mutta ei kyllä ainakaan itsellä olisi niin isoa inspiraatiota alkaa tuota öljypohjaa puottamaan pois.
Tuohon alipainepumpun paluulinjaan kun uskaltais sen laittaa mutta siitä varmaan vaan huonoja kokemuksia.
Vastaa lainaten
  #1033  
Vanha 25.07.2012, 20:50
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSE Näytä viesti
Toimii se taatusti sen verran kunnolla, että myönteisen eron vapariin huomaa.
Joskus kyselin noilta turbopajoilta kun vaihtelin puhallinta orkkissarjasta.
Sanoi että Tojon sarja riittää ja nuo omatekemät monesti huonompia huomattavasti.
Vapariin eron huomaa taatusti ihan orkkissarjalla ja orkkispuhaltimella, eikä tuo 2,4td mikään tykki muutenkaan ole.
Mutta saahan sitä turhaa työtä tehdä josko niin haluaa...
Pelkkä puhallin ei tee ameriikkaa, ruokaakin se kone vaatii...
Vastaa lainaten
  #1034  
Vanha 25.07.2012, 21:06
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Nonnii nyt kun kerran tämä turbotus keskustelu käynnissä niin kertokkeepa että miten te olette tuota turbon öljyn paluuta toteutelleet näihin vehkeisiin.
Paljon näistä löytyy kyllä jo juttua mutta onkos tämän foorumin pellepelottomat keksineet jotain speciaali ratkaisua tuohon.
Tieten kaikkein paras se ois tempasta öljypohjaan öljyrajan yläpuolelle mutta ei kyllä ainakaan itsellä olisi niin isoa inspiraatiota alkaa tuota öljypohjaa puottamaan pois.
Tuohon alipainepumpun paluulinjaan kun uskaltais sen laittaa mutta siitä varmaan vaan huonoja kokemuksia.
kyllä se varmin tapa taitaa olla tuo et ö-pohjaan laittaa meneen tuon paluun. kaveri kokeili a-pumpun paluuseen turbon paluu ölppää nii ei onnistunu. joutu laittaan ö-pohjaan suoraan. eihän tuo nyt nii hirvee homma tuohon jäykällä etusella olevaan ollu tuo öpohjan irrotus.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #1035  
Vanha 26.07.2012, 21:03
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuuPeri Näytä viesti
kyllä se varmin tapa taitaa olla tuo et ö-pohjaan laittaa meneen tuon paluun. kaveri kokeili a-pumpun paluuseen turbon paluu ölppää nii ei onnistunu. joutu laittaan ö-pohjaan suoraan. eihän tuo nyt nii hirvee homma tuohon jäykällä etusella olevaan ollu tuo öpohjan irrotus.
No juu. Tuossa risukeulaisessa se on melko savotta ruveta käyttää öljypohja irti. Nyt illalla väsäilin tuon muuten valmiiksi mutta tuo öljyn paluu on vielä mietinnän alla.
Vastaa lainaten
  #1036  
Vanha 26.07.2012, 22:20
JSE JSE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuuPeri Näytä viesti
kyllä se varmin tapa taitaa olla tuo et ö-pohjaan laittaa meneen tuon paluun. kaveri kokeili a-pumpun paluuseen turbon paluu ölppää nii ei onnistunu. joutu laittaan ö-pohjaan suoraan. eihän tuo nyt nii hirvee homma tuohon jäykällä etusella olevaan ollu tuo öpohjan irrotus.
Ite tein laiskuuttani omaan jäykkä-akseliseen öljynpaluun pohjan ollessa paikallaan ja öljyt sisällä. Hyvin on muutaman vuoden jo toiminut.
Vastaa lainaten
  #1037  
Vanha 26.07.2012, 22:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Vassua poranterän kierteet täyteen niin kohtuudella nappaa lastut talteen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #1038  
Vanha 28.07.2012, 21:14
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

2L moottorin jakopään ohjainrulla


Aukaistaanko 2L moottorin jakopään ohjainrullan läpi menevä 14mm kantainen pultti normaalisti vastapäivään? Rullahan pyörii vastapäivään, mutta on siinä kuitenkin laakeri välissä, niin ei oikeen osaa arvata.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #1039  
Vanha 28.07.2012, 21:28
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Juu.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Aukaistaanko 2L moottorin jakopään ohjainrullan läpi menevä 14mm kantainen pultti normaalisti vastapäivään? Rullahan pyörii vastapäivään, mutta on siinä kuitenkin laakeri välissä, niin ei oikeen osaa arvata.
Ihan normaalisti aukee kaikki jakopään pultit.
Vastaa lainaten
  #1040  
Vanha 29.07.2012, 12:06
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ihan normaalisti aukee kaikki jakopään pultit.
Se ohjainrullan pultti on kyllä nyt pinteessä ja kanta lähestyy tuhoutumispistettä. Missään ei varmaankaan myydä semmosia hylsyjä missä ei oo sitä viistettä eli kuoppaa siinä kannan reunassa? Vai pitääks yrittää leikellä jotai hylsyä? On niin helvetin matalalla kannalla toi pultti ja jostain syystä kierre varmaan ruostunut koko pituudeltaan sinne valurautaan kiinni.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 29.07.2012 12:09
Vastaa lainaten
  #1041  
Vanha 29.07.2012, 16:35
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Joko olet vesipumpun avannut? Ne pultit vasta piukassa on!

Nim. 6sta kolme poikki ja kone pois nokalta
Vastaa lainaten
  #1042  
Vanha 29.07.2012, 20:44
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Joko olet vesipumpun avannut? Ne pultit vasta piukassa on!

Nim. 6sta kolme poikki ja kone pois nokalta
Vesipumpun vaihdoin, yks katkes. Saa luvan pitää 5:llä. Katotaan mitä ens viikko tuo tullessaan ton rullan kanssa. En kyllä ymmärrä miks siinä pitää olla 14mm kanta, joka on korkeintaan 5mm korkunen, kun kiristimessäkin on tyydytty korkeisiin 12mm kantoihin. Edellinen jakopään remppaaja oli rasvannut kyllä kiristimen lukituspultin, mutta ei selvästikkään noita muita.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #1043  
Vanha 30.07.2012, 02:09
H4lkku:n Avatar
H4lkku H4lkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.12
Sijainti: 99600
Viestit: 33
Perusasetus

Nyt tarvittais viisaampien neuvoa. Omistan -99 hiluxin ja vakio putkisto väänty taka akselin yläpuolelta ihan päin sanonko mitä ja nyt olen ottanu laipasta loppu pään irti ja tuossahan ei näköjään ollut kuin yksi pönttö mutta sitäki isompi. onko minkälaista merkitystä jos jätän sen pöntön pois kokonaan ja laitan paljon pienemän tilalle ja tuon putken vasemman takarenkaan etupuolelta kyljestä ulos runkopalkin päältä?? ja että uskaltaako tuolla tällä hetkellä ajella kun siinä ole minkäänlaista pönttöä kun meinaa olla melko karkeat äänet
Vastaa lainaten
  #1044  
Vanha 30.07.2012, 13:15
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H4lkku Näytä viesti
uskaltaako tuolla tällä hetkellä ajella kun siinä ole minkäänlaista pönttöä kun meinaa olla melko karkeat äänet
Miksei uskaltais ajaa? Ei ainakaan teknisesti mitään haittaa, voi vähän auton pohja nokeentua, kun kaasuja ei ole suunnattu mihinkään. Jättää sen viikonlopun pillurallin väliin, niin ei noita ääniä kukaan sen kummemmin ole väijynyt. Katsastukseen vaaditaan jonkunlainen vaimennin väliin ja ulostulo niin, ettei se lämmitä puhalluksella mitään renkaita tai mitään muitakaan auton osia. Eli toi sun suunnitelma pitäis kaiketi olla ihan hyväksyttävä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #1045  
Vanha 31.07.2012, 15:34
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ni meinaat varmaa et se apparin puolen vetoakselin ja perän välistä vuotaa? Jos niin ni vetoakseli irti,ekaks ne kuus pulttia siit laipasta perän kyljestä,sit napalukko auki ja sokka pois ja vetoakselin saa keploteltua pois. Sit se piparin näkönen laippa lähtee vaan vetämällä irti perän kyljestä,voi olla tiukahko mut voimaa vaan. Sen alla on stefa,vaihda ens hätään se,varmaan Toyotan punatiskitavaraa mut orkkis on ainaki laatua,vaik laatuu se on huonoki laatu.
Juurikin sieltä tiputtelee öljyä. Ja kiitos näistä tiedoista
Vastaa lainaten
  #1046  
Vanha 31.07.2012, 16:38
kokkare:n Avatar
kokkare kokkare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.10
Sijainti: Köyliö
Viestit: 117
Question

Mistä mahtais saada vetarin päähän murroksessa sitä sokkaa, kun sattui menemään poikki purku vaiheessa? Marmoritiskillä sanottiin että ei saa erikseen. ln170 hilux siis kyseessä.
Vastaa lainaten
  #1047  
Vanha 31.07.2012, 16:47
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Siihen kelpaa tavallinenkin lukkorengas, saa kaikista autotarvikeliikkeistä.
Vastaa lainaten
  #1048  
Vanha 31.07.2012, 23:40
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Onko kanssaharrastajille käynyt monesti niin että ö-pohjasta löytyy pala mäntää juurikin männäntapin alapuolelta helmasta pudonneena?? Kyseessä jälkiahdettu 2l-moottori 1,5 bar keulacoolerilla.

Ja tuosta turbon ö-paluusta sen verran että parit ap-pumpun paluuletkun räjäyttäneenä se ainut oikea paikka paluulle on siellä ö-pohjassa

Schwitzerin S1 ahtimella loppuu muuten soppa auttamatta tuosta denson ve/9f........... pumpusta. Täytynee kokeilla seuraavaksi td carinan pumppua 10mm nestepäällä.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #1049  
Vanha 02.08.2012, 16:51
pantse81 pantse81 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.02.12
Sijainti: vantaa
Viestit: 56
Perusasetus

tietääkö kukaa onko 2.4 bensa tarossa 4.3 vakio perä välitys? jostain luin et vois olla 4.1 kii!! tietysti avaamalla selvii
Vastaa lainaten
  #1050  
Vanha 02.08.2012, 23:48
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkare Näytä viesti
Mistä mahtais saada vetarin päähän murroksessa sitä sokkaa, kun sattui menemään poikki purku vaiheessa? Marmoritiskillä sanottiin että ei saa erikseen. ln170 hilux siis kyseessä.
Tamgears 3.20e
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 05:36 (GMT +2).