![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1026
|
|||
|
|||
![]()
Pystyykö/mahtuuko siihen vakio-sarjan jatkeeksi hitsaamaan 2kpl valurautaisia 2,5"tai sinnepäin viemärikäyriä ja sen perään turbolle laipan? Tämmöisiä on tehty ainakin 2L:n pakosarjoihin, joissa ovat toimineet. Ja on halpaa.
|
#1027
|
|||
|
|||
![]()
Nyt alko muakin kiinnostamaan, kun tarkotus olis jossain vaiheessa toi oma ritsa turbottaa...
Eli kumpi kone on vm. 90 Tarossa, 2L vai 2L2? Ja minkä pakosarja siihen pitäisi sopia ilman muokkaamista, 2L-T vai joku muu? |
#1028
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos tuolla setillä toimii hyvin, niin kunnon pakosarjalla voisi toimia vielä paremmin, ison käyrän kun siihen orkkis sarjaan hitsaa niin menee kyllä virtaukset niin hitaaksi että ei turbo enää toimi niin hyvin kun voisi toimia. koska putken tilavuus yhtäkkiä suurenee niin paljon
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#1029
|
|||
|
|||
![]()
2L2.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#1030
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämäkin jo käynyt mielessä mutta tosiaan mietityttää että toimiiko se turbo tuossa sitten kunnolla. Jos joku tehnyt tällaisen patentin niin voisi valaista asiaa. Viimeksi muokannut arde : 27.07.2012 12:44 |
#1031
|
|||
|
|||
![]()
Toimii se taatusti sen verran kunnolla, että myönteisen eron vapariin huomaa.
|
#1032
|
|||
|
|||
![]()
Nonnii nyt kun kerran tämä turbotus keskustelu käynnissä niin kertokkeepa että miten te olette tuota turbon öljyn paluuta toteutelleet näihin vehkeisiin.
Paljon näistä löytyy kyllä jo juttua mutta onkos tämän foorumin pellepelottomat keksineet jotain speciaali ratkaisua tuohon. Tieten kaikkein paras se ois tempasta öljypohjaan öljyrajan yläpuolelle mutta ei kyllä ainakaan itsellä olisi niin isoa inspiraatiota alkaa tuota öljypohjaa puottamaan pois. Tuohon alipainepumpun paluulinjaan kun uskaltais sen laittaa mutta siitä varmaan vaan huonoja kokemuksia. |
#1033
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sanoi että Tojon sarja riittää ja nuo omatekemät monesti huonompia huomattavasti. Vapariin eron huomaa taatusti ihan orkkissarjalla ja orkkispuhaltimella, eikä tuo 2,4td mikään tykki muutenkaan ole. Mutta saahan sitä turhaa työtä tehdä josko niin haluaa... Pelkkä puhallin ei tee ameriikkaa, ruokaakin se kone vaatii... |
#1034
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#1035
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#1036
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#1037
|
|||
|
|||
![]()
Vassua poranterän kierteet täyteen niin kohtuudella nappaa lastut talteen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#1038
|
|||
|
|||
![]() 2L moottorin jakopään ohjainrulla
Aukaistaanko 2L moottorin jakopään ohjainrullan läpi menevä 14mm kantainen pultti normaalisti vastapäivään? Rullahan pyörii vastapäivään, mutta on siinä kuitenkin laakeri välissä, niin ei oikeen osaa arvata.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1039
|
|||
|
|||
![]() Juu.
Ihan normaalisti aukee kaikki jakopään pultit.
|
#1040
|
|||
|
|||
![]()
Se ohjainrullan pultti on kyllä nyt pinteessä ja kanta lähestyy tuhoutumispistettä. Missään ei varmaankaan myydä semmosia hylsyjä missä ei oo sitä viistettä eli kuoppaa siinä kannan reunassa? Vai pitääks yrittää leikellä jotai hylsyä? On niin helvetin matalalla kannalla toi pultti ja jostain syystä kierre varmaan ruostunut koko pituudeltaan sinne valurautaan kiinni.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 29.07.2012 12:09 |
#1041
|
||||
|
||||
![]()
Joko olet vesipumpun avannut? Ne pultit vasta piukassa on!
Nim. 6sta kolme poikki ja kone pois nokalta ![]() |
#1042
|
|||
|
|||
![]()
Vesipumpun vaihdoin, yks katkes. Saa luvan pitää 5:llä. Katotaan mitä ens viikko tuo tullessaan ton rullan kanssa. En kyllä ymmärrä miks siinä pitää olla 14mm kanta, joka on korkeintaan 5mm korkunen, kun kiristimessäkin on tyydytty korkeisiin 12mm kantoihin. Edellinen jakopään remppaaja oli rasvannut kyllä kiristimen lukituspultin, mutta ei selvästikkään noita muita.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1043
|
||||
|
||||
![]()
Nyt tarvittais viisaampien neuvoa. Omistan -99 hiluxin ja vakio putkisto väänty taka akselin yläpuolelta ihan päin sanonko mitä ja nyt olen ottanu laipasta loppu pään irti ja tuossahan ei näköjään ollut kuin yksi pönttö mutta sitäki isompi. onko minkälaista merkitystä jos jätän sen pöntön pois kokonaan ja laitan paljon pienemän tilalle ja tuon putken vasemman takarenkaan etupuolelta kyljestä ulos runkopalkin päältä?? ja että uskaltaako tuolla tällä hetkellä ajella kun siinä ole minkäänlaista pönttöä kun meinaa olla melko karkeat äänet
![]() |
#1044
|
|||
|
|||
![]()
Miksei uskaltais ajaa? Ei ainakaan teknisesti mitään haittaa, voi vähän auton pohja nokeentua, kun kaasuja ei ole suunnattu mihinkään. Jättää sen viikonlopun pillurallin väliin, niin ei noita ääniä kukaan sen kummemmin ole väijynyt. Katsastukseen vaaditaan jonkunlainen vaimennin väliin ja ulostulo niin, ettei se lämmitä puhalluksella mitään renkaita tai mitään muitakaan auton osia. Eli toi sun suunnitelma pitäis kaiketi olla ihan hyväksyttävä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#1045
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1046
|
||||
|
||||
![]()
Mistä mahtais saada vetarin päähän murroksessa sitä sokkaa, kun sattui menemään poikki purku vaiheessa? Marmoritiskillä sanottiin että ei saa erikseen. ln170 hilux siis kyseessä.
|
#1047
|
||||
|
||||
![]()
Siihen kelpaa tavallinenkin lukkorengas, saa kaikista autotarvikeliikkeistä.
|
#1048
|
||||
|
||||
![]()
Onko kanssaharrastajille käynyt monesti niin että ö-pohjasta löytyy pala mäntää juurikin männäntapin alapuolelta helmasta pudonneena?? Kyseessä jälkiahdettu 2l-moottori 1,5 bar keulacoolerilla.
Ja tuosta turbon ö-paluusta sen verran että parit ap-pumpun paluuletkun räjäyttäneenä se ainut oikea paikka paluulle on siellä ö-pohjassa ![]() Schwitzerin S1 ahtimella loppuu muuten soppa auttamatta tuosta denson ve/9f........... pumpusta. Täytynee kokeilla seuraavaksi td carinan pumppua 10mm nestepäällä.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#1049
|
|||
|
|||
![]()
tietääkö kukaa onko 2.4 bensa tarossa 4.3 vakio perä välitys? jostain luin et vois olla 4.1 kii!! tietysti avaamalla selvii
|
#1050
|
||||
|
||||
![]()
Tamgears 3.20e
__________________
Sika ajaa Possulla |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |