Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2012, 15:54
KarstaMasa:n Avatar
KarstaMasa KarstaMasa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.07.12
Sijainti: Tornio, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Kävin tänään konttorilla papereiden kans. Auton saa omiin nimiin vasta rekisteröinnin yhteydessä. Ei siinä mitään, mutta sitten se toinen kysymys...
Saako katon korotuksen poistaa ja rekisteröidä esim huoltoautoksi?
No ei saa! Kuulemma aikoinaan poikkeusluvalla pakettiautoksi rekisteröityjä autoja ei saa muuttaa, koska siitä on saatu veroetua. Eli sillä on voitu kiertää jopa yli kymppitonnin verot. Jos auton muuttais niin ne kierretyt verot saattais mätkähtää kerralla maksettavaksi!
Eikä katsastusmies muuttanut kantaansa vaikka selitin että eihän sitä oo uutena muutettu pakuksi vaan vasta vuonna -94. Onhan tästä uutena autovero maksettu!
Noh, käyn pyytämässä lausunnon vielä jostain muualta tai soitan trafille suoraan...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2012, 16:28
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarstaMasa Näytä viesti
Kävin tänään konttorilla papereiden kans. Auton saa omiin nimiin vasta rekisteröinnin yhteydessä. Ei siinä mitään, mutta sitten se toinen kysymys...
Saako katon korotuksen poistaa ja rekisteröidä esim huoltoautoksi?
No ei saa! Kuulemma aikoinaan poikkeusluvalla pakettiautoksi rekisteröityjä autoja ei saa muuttaa, koska siitä on saatu veroetua. Eli sillä on voitu kiertää jopa yli kymppitonnin verot. Jos auton muuttais niin ne kierretyt verot saattais mätkähtää kerralla maksettavaksi!
Eikä katsastusmies muuttanut kantaansa vaikka selitin että eihän sitä oo uutena muutettu pakuksi vaan vasta vuonna -94. Onhan tästä uutena autovero maksettu!
Noh, käyn pyytämässä lausunnon vielä jostain muualta tai soitan trafille suoraan...
Bullshit, pyydäppä kirjallisena, tuon voi lisäksi laittaa ihan 6 hengen maasturiksikin ilman veroja jos ulosotto löytyy kun on noin vanha.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2012, 17:21
Otto Otto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Länsi-Siperia
Viestit: 168
Perusasetus

Jos on jälkikäteen pakuksi muutettu ja verot suomeen rekisteröitäessä täysmääräisinä maksettu, niin saa muuttaa vaikka ja miksi ilman veroseuraamuksia. Sensijaan jos on rekisteröity uutena pakettiautoksi ja saatu sillä veroihin alennusta, niin ne verot tulevat kyllä tänä päivänäkin täysmääräisinä maksuun mikäli ajoneuvon tyyppi vaihtuu sellaiseksi mistä olisi aikanaan pitänyt verot maksaa.

Nimim. pihalla hapantumassa 26 vuotta vanha audi josta saisi ottaa suksiboksin pois katolta mikäli maksaisi veroja vähän reilut 40 tuhatta euroa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2012, 18:42
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Eikös maastoautoja ole jollain aikavälillä tuotu kevennetyllä autoverolla suomeen?
Ja tuosta johtuen taitaa suurimmassa osassa 80-lukulaisista ainakin olla voimanulosotto, joka osaltaan vaikuttanut veroihin, näin olen ymmärtänyt. Ja kevennetynveron auton jos on aikanaan muuttanut henkilöautosta pakuksi tai huoltoautoksi, pitäis maksaa loppu vero täysimääräisenä jotta voi muuttaa takas. Jos taas on aikanaan maksettu täydet verot, ei pitäis olla ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2012, 19:29
KarstaMasa:n Avatar
KarstaMasa KarstaMasa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.07.12
Sijainti: Tornio, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Niin no, onhan tässä ulosotto, joten varmaan tää on tullu kevennetyllä verolla suomeen. Ensimmäisen kilven mukaan rekisteröity uutena Lappiin, ei hajuakaan onko ollu ensin yksityisellä vai firmalla, kenties valtiollakin omistuksessa. Onkohan valtion autoista maksettu veroa samalla lailla kuin muistakin?

Mutta tosiaan ei uutena vielä pakettiauto, vaan vasta vuodesta -94. Tällä perusteella toivon että ei tarvis veroja maksaa. Mutta huomenna selvitän lisää...

Auton historiasta selvisi taas uutta tietoa. Vuonna -91 silloinen omistaja oli tulossa keskellä yötä jostain pohjoislapista kalareissulta ja perässä oli iso vene trailerilla. Jossain äkäslompolon kohdalla tiessä oli iso heitto ja traileri kevitti keulaa niin paljon että jeeppi suistui oikealle puolen ojaan.
Se selittää tuon etumaskin erilaisen oikean päädyn. Muut vauriot on kuitenkin korjattu kunnolla, ei näy lommoja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2012, 20:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, maasturithan on tuotu aikanaan suomeen autoverovapaina. Edellytyksenä on ollu neliveto ja ulosotto.
Vuonna -94 se on sitten muutettu pakettiautoksi pienemmän dieselveron toivossa. Vaatimuksena on ollu 3m³ yhtenäistä tavaratilaa ja 1,3m korkeus.

Maasturin voi muuttaa pakusta takaisin maastohenkilöautoksi ilman veroseuraamuksia jos se on vanhempi ku 5/-82 tai sinnepäin.
Kannattaa tarkistaa tarkemmat päivät/vuodet.

Vanhasta autosta huoltoautoa tehtäessä on myös verovapaus, eli kolmepaikkasen huoltoauton siitä voi tehdä pakun dieselverolla ja matallalla katolla. Tarvitaan vaan se yli 1800kg omamassa ja huoltovarustus.
Mutta, kerran huoltoautoksi muutettua ei sitten muuteta enää miksikään muuksi, vaan se on loppuelämänsä ajan huoltoauto!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2012, 05:42
KarstaMasa:n Avatar
KarstaMasa KarstaMasa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.07.12
Sijainti: Tornio, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Joo, maasturithan on tuotu aikanaan suomeen autoverovapaina. Edellytyksenä on ollu neliveto ja ulosotto.
Vuonna -94 se on sitten muutettu pakettiautoksi pienemmän dieselveron toivossa. Vaatimuksena on ollu 3m³ yhtenäistä tavaratilaa ja 1,3m korkeus.

Maasturin voi muuttaa pakusta takaisin maastohenkilöautoksi ilman veroseuraamuksia jos se on vanhempi ku 5/-82 tai sinnepäin.
Kannattaa tarkistaa tarkemmat päivät/vuodet.

Vanhasta autosta huoltoautoa tehtäessä on myös verovapaus, eli kolmepaikkasen huoltoauton siitä voi tehdä pakun dieselverolla ja matallalla katolla. Tarvitaan vaan se yli 1800kg omamassa ja huoltovarustus.
Mutta, kerran huoltoautoksi muutettua ei sitten muuteta enää miksikään muuksi, vaan se on loppuelämänsä ajan huoltoauto!
Nyt kuulostaa hyvältä! Tämän kun sais vielä viralliselle paperille!
Jep, rekisteriotteessa lukee juurikin tuo 3 kuutiota ja 1,3 metriä. Tarkoitushan mulla ei oo muuttaa maastohenkilöautoksi, koska silloinhan tulis kallis dieselvero ja toisaalta mulla ei oo ees takapenkkejä ja turvavöitä tuohon, enkä tarvi, älkää tarjotko. Eli huoltoautoksi pitäis saada. Tänään soittelen ja kyselen taas, mutta nyt unta kuulaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2012, 15:34
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mutta, kerran huoltoautoksi muutettua ei sitten muuteta enää miksikään muuksi, vaan se on loppuelämänsä ajan huoltoauto!
Eiks nuo vanhat pitäs mennä ku ovatten nollaverolla ??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
valmet 411b + Jeep young n dum Tekniikka & Jutustelu 34 04.09.2010 20:55
jeep valmet/wagoneer savu Maasturiprojektit 49 14.11.2008 09:09
jeep valmet Tekniikka & Jutustelu 19 17.10.2004 20:51
M: Jeep Wagoneer -75 O/M/V Muut 2 28.09.2004 09:40


Sivu luotu: 10:32 (GMT +2).