Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 05.07.2012, 09:42
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noilla lyhkäsillä tukivarsilla ei tuu kun vihaiseksi..
Näiden korotusosien hintapolitiikka on ihan mielenkiintoinen. Kolmen tuuman korotusosien hinta on n. 600€, 4,5":lla hinta tuplaantuu ja long-arm-kitillä tuplaantuu vielä siitä. Sikäli voisin olla taipuvainen tekemään kahden tuuman budjettikorotuksen, kun se puolestaan on neljäsosa kolmen tuuman korotuksesta. Voishan sitä valtavirran vastaisesti rakentaa hot-off-rodinkin (vai mikä se termi nyt lieneekään), mutta katsotaan nyt.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 05.07.2012, 11:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Rough Countryn Long arm- upgrade kitti (jokseenkin kaikki tarvittava lukuunottamatta vietereitä ja etu- sekä takapanhardia) on 999$, Jerkulta 4x4parts:ista voinee kysyä paljonko on hintaa täällä. Sen verran painava paketti että lentorahdit voi olla aika kiitettävät jos itse tilaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.07.2012, 15:44
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

No eikös se pidä olla koko satsi, jossa on kaikki tarvittavat hilppeet 4,5" nostoon, eikä vain jotain upgradea? Minusta näkemäni 4,5"-sarja näytti ihan OK:lta, vaikkei siinä ollut pitkiä varsia ja hinta Jerkulla jotain 1200€. Etualatukivarret oli "käyrät" - toisin kun XJ:ssä ne on suorat - jos sillä nyt on merkitystä. Mutta tästä varsien "oikeasta" pituudestahan me jo taidettiin vääntää juttua XJ:nkin osalta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 05.07.2012, 16:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

On siitä väännetty, ja monetkin ajaa lyhkäsillä varsilla 4-6 tuuman korotuksilla. Se vaan tahtoo olla niin että varsien kulma menee niin jyrkäksi että se ihan oikeasti haittaa sekä katu-että maantieominaisuuksia. Ne mutkat varsissa ei auta geometriaan mitenkään, varsi ymmärtää vain kiinnityspisteiden välisen kulman vaikka olisi mitä kurveja välissä

Sitä eroa ajomukavuudessa ja toisaalta toimintaa metsässä ei vain käsitä ennenkuin pääsee itse kokeilemaan. Sen jälkeen kun on xj:ssä pitkät varret ollu, niin en korottaisi xj:tä, zj:tä tai tj:tä yli kolmea tuumaa ilman long armeja.. on rahansa arvoinen upgrade ihan oikeasti

Tuossa RC:n upgrade kitissä ja muissa vastaavissa on se loistava puoli, että et ole sidottu juuri tiettyihin jousiin, islareihin tai panhardeihin. Niissä kun on aika paljon eroja, niin voi valita mieleisensä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.07.2012, 19:44
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Niin pitkältihän on kyse siitä, mitä haluaa ja paljonko on valmis uhraamaan aikaa ja rahaa. Toisin kuin XJ:tä edeltävänä aikana nyt on tietoa, osaamista ja vehkeitä ihan eri tavalla ja siten lopputuloskin syntyy varmasti vähemmällä sähläämisellä ja miettimisellä. Tai sitten ei.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 07.07.2012, 17:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Juotettu poppikoneen kaikki piuhat kiinni ja samalla lähti järkyttävän kokoinen riviliitin pois. Nyt mahtui DIN-liitin (kylläkin hirveän puristuksen jälkeen) mankan ja takaseinän väliin. Vaati pientä salapoliisityötä selvittää ZJ:n piirikaaviosta oikeat kytkennät ja verrata niitä DIN-liitinten vastaavaan, jotta varmasti sai liitettyä kaikki mankan piuhat oikeaan auton piuhaan. Nyt kärsii jopa laittaa low-loudnessin päälle, kun aiemmin basarit vain särki. Vaikken mikään tuning-hifi-puristi olekaan, niin on tässä jo aika mukavat soundit!

Seuraavaksi takavaimennin lähti vaihtoon, kun paikkamössöllä ei näköjään päässyt paljoa katsastusta pidemmälle. Kunhan tuo helkkarin huomiselle luvattu sade lakkaisi, niin pääsisi ruuvaamaan uuden paikalleen. Nyt tulee pöntön jälkeen vain pieni (XJ:n vanhasta rosteri(!)putkesta katkaistu) 45° mutka alaspäin. Ulostulo on sopivasti taka-akselin etupuolella, joten siinäpä joku tökkii pakokaasujen mitta-anturia paikalleen sopivan epäergonomisessa työasennossa. Samalla joutaa pari vanhaa ja ehjää loppuputkenpätkää varaosiksi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 08.07.2012, 20:53
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sateen lakattua vaihdoin takapöntön ja muuta sitten ei vaihdettukaan. Vanha takaputki asettui vielä kohdilleen vaimentimeen, vaikkei ihan yhtä pitkälle kuin entiseen sen lyhennyttyä irroituksessa. Eipä rämise enää.

Seuraavaksi vaihtoon lähtee varmaankin takapuskuri, kun entinen on aika hapan. Samalla tarkastukseen menee ristikytkentä.

Ensi viikolla on aika varattu A/C-huoltoon, josko kohta saisi kämppään kylmää. Näillä keleillä on aika tuskaista jopa varjon puolella. Täytyy vain toivoa, että vuotokohta on helpossa paikassa, jolloin korjauksesta selvitään ykkössatasilla.

Tekemättömien hommien lista alkaa mahtua jo yhdelle lapulle ja pian voisi siirtyä toisten aihioiden kimppuun.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 13.07.2012, 14:25
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

A/C on sitten laitettu toimimaan. Alkuperäinen kompura vuoti kuin seula, mutta tuosta varaosa-autosta sai ehjän tilalle. Laitettiin Vuorisen korjaamolla typpipullot ZJ:n konttiin ja ajettiin huoltomiehen kanssa tallille testaamaan toinenkin auto. Näillä jätkillä palvelu pelaa! Kompuraa ei kuulemma kannata korjailla, kun tiivisteitä ei saa korjaamossakaan pitämään luotettavasti. Lieneekö uuden/korjatun kompuran pakkomyyntiä...?

No, vaihdoin ehjän kompuran illalla ja tänään sitten kuivattiin järjestelmää alipaineella varmuudeksi kokonainen tunti ennen uusien O-renkaiden ja aineiden laittoa, niin jos tämä sitten menisi ilman uutta kuivuria. Katotaan nyt miten tiivis systeemi on, ainakin kylmää tulee ja automatiikka toimii. Helteitä odotellessa.

Sitä vaan voi ihmetellä, miksi konehuoneessa on NIIN järkyttävän pitkä pätkä paljasta freoniputkea ottamassa lämpöä koneesta? Luulisi löytyvän sopivaa lämpöeristettä. Tässähän syntyy hyvä paleltumavamma, kun putki on sitten niin vietävän kylmä! Moottorin lämpöjen kanssa taitaa puntit mennä tasan...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 13.07.2012, 18:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
No, vaihdoin ehjän kompuran illalla ja tänään sitten kuivattiin järjestelmää alipaineella varmuudeksi kokonainen tunti ennen uusien O-renkaiden ja aineiden laittoa, niin jos tämä sitten menisi ilman uutta kuivuria. Katotaan nyt miten tiivis systeemi on, ainakin kylmää tulee ja automatiikka toimii. Helteitä odotellessa.
Vaihdoitko samalla uuden kuivaimen - siis sen kylmäainejärjestelmän sisäisen kuivaimen? Usein unohtuu se homma, ja jostain käsittämättömästä syystä tässä maassa ei myöskään ilmastointihuollot sitä tunnu haluavan vaihtaa vaikka veisi uuden mukana.. Aika oleellinen osa järjestelmän pidempiaikaisen toimivuuden kannalta ja pitäisi vaihtaa tietyin väliajoin käytön määrästä riippuen.

Täältä ostettuna maksaa hunajaa, Rockautossa taisi olla viitisen kymppiä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 14.07.2012, 07:39
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

No sitä yritin tuossa edellä kuvata, eli ei vaihdettu. Tekohengitystä järjestelmän mahdolliselle kosteudelle tehtiin kaksinkertaisella alipainekäsittelyajalla. Vesihän alkaa kiehua alipaineessa, joten mahdollisesti likomärästä silicasta pitäisi lähteä osa vedestä pois. Lisäksi järjestelmässä lähiaikoina ilmenevä mahdollinen muu kuin kompuran liittimen vuoto tai muu vakava vika voisi tehdä kuivaimen vaihdon kannattamattomaksi investoinniksi.

Jos A/C toimii vielä syksyllä, niin mietitään sitten kuivaimen hankintaa. Eihän tuo 50€ kuulosta yhtään pahalta, kun täällä ne maksaa 200€ tjsp.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 16.07.2012, 21:38
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos A/C toimii vielä syksyllä...
No niin prkl! Eihän se sitten toiminutkaan kuin kaksi päivää! Etusyyläri vuotaa, mutta nyt on sekin vaihdettu. Toivottavasti on ehjä. Huomenna sitten uutta täyttöä putkeen; tänään kerettiin vielä pelastaa osa kylmäaineista.

Alkaa olla jo nämä hommat hallussa, kun koko roska (molemmat syylärit irti ja takaisin) nesteineen ja ilmauksineen meni kahteen tuntiin. Vielä ehti välissä huuhdella lastin ruostetta pois vesipuolelta, joten puhdasta pitäisi alkaa olla. Kummasti muuten putsausaineet (sitruunahappo?) irrottaa ruostetta, kunhan malttaa pitää niitä koneessa muutaman sata kilsaa. Pelkällä vedellä ei paljoa irtoa. Kunhan tuo kylmäainepuoli saadaan kuntoon, niin sitten voisi jo alkaa laittaa glykolia ilman pelkoa ruskeasta nesteestä.

Semmonenkin kutina alkaisi olla, että jousiin tulisi 1,75-2" palakorotukset rajumpien sijaan. Silloin 31":t mahtuisi pyörimään paremmin ja kylkiputkien irtioton jälkeen voisi jo harrastaa pientä offailua esim. Jatilan kevyissä maastoissa. Katotaan josko tulevana viikonloppuna pääsisi ZJ:llä oman kerhon ajoihin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 17.07.2012, 08:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä sillä 2" korotuksella ja 31" renkailla pärjää kulmassakin, kun ei pahimpiin paikkoihin mene hyvin tuo oma auto vielä säilynyt nipussa, tosin talvella meinasi puu tökkiä takaikkunasta sisään kun ei malttanu vinssata jyrkkää mäkeä.

Mulla liikenisi jossain vaiheessa 1.75" korotuspalat + iskarit, mut menee kyllä pitkälle syksyyn.. eipä ne paljoa onneksi maksa uutenakaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 17.07.2012, 11:39
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

No nyt sitten A/C toimii taas! Syyläri ei ainakaan vuoda, joten jos vielä tulee nesteet pihalle, niin sitten sisäkennosta. Tuli muuten vieläkin kylmempää (+5°C) kuin viime perjantaina (+9°). Pitäisi siten saada nämä hirmuhelteet hallintaan...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä sillä 2" korotuksella ja 31" renkailla pärjää kulmassakin, kun ei pahimpiin paikkoihin mene hyvin tuo oma auto vielä säilynyt nipussa, tosin talvella meinasi puu tökkiä takaikkunasta sisään kun ei malttanu vinssata jyrkkää mäkeä.

Mulla liikenisi jossain vaiheessa 1.75" korotuspalat + iskarit, mut menee kyllä pitkälle syksyyn.. eipä ne paljoa onneksi maksa uutenakaan.
Tartteekos sitä iskareita välttämättä edes vaihtaa? Jarruletkuja ei ainakaan. Katotaan näitä muita projekteja välillä, voisi sitä satsia sitten katsoa, jos menee pidemmälle, eikä iske hinku saada korkoja pian.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 21.07.2012 15:24
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 17.07.2012, 13:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No tarvii ja tarvii, mut ei ne orkkikset tahdo ulosjoustoissa riittää korotetussa. Jarruletkut riittää kohtuuhyvin sentään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 17.07.2012, 13:39
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Perusasetus

Sorry,hiukka ot,mut jäiks tost risasta ac:n kompurasta ehjää magneettikytkintä?
Omasta onnääs ihan jaskana niin voisin ostaa poisjaloista,siis jos myynnissä.
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 17.07.2012, 15:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joutaahan se sitten, jos tuota mustaa ZJ:tä ei tule laitettua liikenteeseen. Pitää vielä katsastella, ilmoittelen kuten puhelimessa sovittiin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 17.07.2012 15:09
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 21.07.2012, 15:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
No nyt sitten A/C toimii taas! Syyläri ei ainakaan vuoda...
Ja vuotaahan se sittenkin! Otettiin kylmäaineet varmuudeksi heti talteen, niin ei vuoda kaikki pihalle. Jo kolmeen kertaan tarkastettu kenno vuotaa alareunasta; saapas nähdä mitä tarkastaja itse (perjantaina lomalla) tuumaa maanantaina toimistansa... Tartteis siis uusi kenno, jos mielii saada kylmää kyytiä.

No, tulipa ainakin todettua Punkan hiekkakuopalla V8-ZJ:n tehoreservien ylivertaisuus XJ:hin verrattuna. Video: http://youtu.be/xTLAfLJhV8k
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 21.07.2012 16:07
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 23.07.2012, 13:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Uutta kennoa tilaukseen. Lupasivat sentään seuraavan täytön ilmaseks, kun kolmeen kertaan todettiin olevan ehjä kenno, eikä sitten ollutkaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 25.07.2012, 03:12
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Uutta kennoa tilaukseen. Lupasivat sentään seuraavan täytön ilmaseks, kun kolmeen kertaan todettiin olevan ehjä kenno, eikä sitten ollutkaan.
Mistä tilaat? Mullakin taitaa olla sama juttu....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 25.07.2012, 07:25
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Mistä tilaat? Mullakin taitaa olla sama juttu....
Täältä Hämeenlinnasta Jäähdytinpalvelu M. Vuoriselta. Ei löydy hyllystä, toisin kuin South West Tradesta, mutta hinta on huomattavasti edullisempi (180€ vs. 280€). Toimitusaika muutama päivä (perjantai).
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 25.07.2012, 12:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Uutta kennoa tilaukseen.
Ja taaskaan ei päästä "varaosa-autoa" hyödyntämään...
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 25.07.2012, 14:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja taaskaan ei päästä "varaosa-autoa" hyödyntämään...
No aika ihmehän tuo olisi, jos KAIKKI varaosat saisi SAMASTA varaosa-autosta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.08.2012, 21:13
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sopivaa aikaa ja intoa Vuoriselta jo pari viikkoa sitten haetun A/C-syylärin vaihtoon odotellessa korjasin rikkoutuneen takapuskurin kiinnikkeen uudella peltilipareella ja parilla isolla mutterilla + kylmäsinkillä. Nähtävästi vetokoukun asentajalla oli sattunut pieni voimien väärinarviointi ja sitten iskenyt joko laiskuus tai hitsivehkeet oli pois pelistä. Isoista 12mm pulteista ensimmäinen katkesi vääntämällä, toinen läpipyörivä vasta rälläkällä. Nyt ei pyöri läpi.





Tänään poistin jonkun käsittämättömän ihmeen "Germany flasher control" -releen vetokoukun ja takavalojen johtojen välistä. Liitin vilkkujen johdot suoraan vetokoukun johtoihin ja johan alkoi valot kärrissä heti pelittään! Nyt olis sitten toimiva 3360kg vetoauto kasassa...

Niin mukava kuin tämä onkin ajaa XJ:hin verrattuna (= paljon tehoa ja reilusti enemmän tilaa ratin ja penkin välissä ) taitaa rakentelu toistaiseksi keskittyä "Kid Bron" ajokuntoon saattamiseen. Siinä kun on kaikki olennaiset maastovermeet jo paikallaan ja pikkuvaivalla taas liikenteessä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 22.08.2012, 17:59
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Jo aiemman omistajan aikana toimimattomana olleet kattovalot heräsivät viikonloppuna henkiin, kun otin kattopaneelin irti ja laitoin irti olleeen liittimen kiinni. Mitä lie oli edellinen sähköasentaja miettinyt, kun sen oli unohtanut? Varmaan tuulilasin vaihdon yhteydessä jäänyt lasiin liimatun taustapeilin sähköjen kanssa jotenkin kampeuksiin ja irronnut... No, nyt riittää valoa kämpässä, kun kaikkiaan yhdeksän valoa palaa.

Uusi ilmastoinnin lauhdutin on vihdoin asennettu paikalleen ja uudet kylmäaineet sisässä. Automatiikkakin näyttäisi toimivan kostean sään vaatimalla tavalla, vaikkei ulkona ole niin kovin kuumakaan (+16°C). Samalla asennuskerralla poistui varsinaisen syylärin puolelta siellä putsiaineiden kanssa muhineet moskat ja tilalle meni tuoreet vihreät nesteet. Pitäisi siis loppua ruskean nesteen tulo. Järjestelmän ilmauksessa on muuten varsin kelpo apu käyttää syylärissä korkkia, jossa on ilmaus-/paineenalennusvipu. Tavallista korkkia aukomalla vain saa nesteet päällensä, nyt ne menee ilmojen kanssa paisariin.

Seuraavaksi pitäs varmaan laitella kirppikseltä ostettuja lisävaloja tms. talven varalle ja pian saanee myös vanteet maalaamosta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 26.08.2012, 14:31
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Aiemmalta omistajalta palasina saatu keskuslukituksen kaukosäädin heräsi henkiin kolvattuani sen painonapit takaisin piirikortille. Vinoon mennyt toinen nappi pitää vielä korjata, kun se tuppaa jäämään pohjaan. Ensin vain täytyy ostaa uusi kolvi, kun melkein 40v palvellut kolvi hajosi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand Cherokee "käyttis" projekti JeepWJ Maasturiprojektit 37 04.10.2012 20:20
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 18:06 (GMT +2).