Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.07.2012, 21:04
Pex:n Avatar
Pex Pex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Runnerissahan ei ole napalukkoja ollenkaan, joten se puoli ei ainakaan ole vialla. Ekaksi tulee mieleen olisiko yksinkertaisesti etuakselin pidemman vetotikun puolella majailevasta alipainekellosta letku rikki tai kellon kalvo puhki. Taikka joku muu alipaineeseen liittyvä vuoto, joka estää kellon toiminnan?
Palataanpas tähän vanhaan aiheeseen kun ei ole tullu vieläkään korjattua tuota.

Tutkailin alipainekellon letkutusta eikä siitä löydy mitään vuotoja. Releet toimii myös eli naksahtaa ainakin kun kepistä nelaria kytkee. Tuli myös todettua, että ainakin jonkinlainen erittäin pieni, tuskin havaittavissa oleva imu/puhallus tapahtuu tuossa kytkentävaiheessa. Testasin sen siten, että irrottelin noita kuvassa olevia relehässäkkään meneviä letkuja ja laitoin sylkeä letkun suulle samalla kun nelivetoa kytkettiin päälle/pois. Toisessa asennossa imi räät sisään ja toisessa pukkas ulos. Mitähän tuostakin sitten osais päätellä? Lieneekö kellon kalvo ehjä?
Näyttää tuo kello niin jämäkästi prässätyltä, että saaneekohan enää kokoon jos repii auki? Tarvinnee vissiin kuitenkin avata, jotta kalvon kunnon saa selville? Öljythän tuolta vissiin lurahtaa ulos jos tuon koko mutikan irrottaa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2744_2.jpg‎
Views:	531
Size:	96,2 Kt
ID:	28134   Click image for larger version

Name:	IMG_2749_2.jpg‎
Views:	543
Size:	91,4 Kt
ID:	28135  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2012, 21:41
Onki:n Avatar
Onki Onki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: kuopio
Viestit: 96
Perusasetus

liekkö vettä kellossa?


eli alipainekello irti + letkut ja liikuttele siirtohaarukkaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2015, 16:16
Atu-79 Atu-79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Kouvola, suomi
Viestit: 52
Perusasetus

No nyt kun ootte tutkaillu noita nelari vikoja niin mulla ei kans syty nelarin valo joten mistä aloitan vian etsimisen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2015, 17:15
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atu-79 Näytä viesti
No nyt kun ootte tutkaillu noita nelari vikoja niin mulla ei kans syty nelarin valo joten mistä aloitan vian etsimisen?
Hmmmm. Kunhan ei nyt olis lamppu pimeenä. Se on kiva homma purkaa mittaristo. Muttei mahdoton kuhan vähän miettii mitä tekee.
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2015, 17:25
Atu-79 Atu-79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Kouvola, suomi
Viestit: 52
Perusasetus

No entäs jos se nelari ei mee päälle? Täytyy lähtee jollekin kokeileen että toimiiko pyörille asti. Joo oon hiluxin mittariston purkanut .
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2015, 17:44
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Atu-79 Näytä viesti
No entäs jos se nelari ei mee päälle? Täytyy lähtee jollekin kokeileen että toimiiko pyörille asti. Joo oon hiluxin mittariston purkanut .
Lyöt nelivedon päälle ja kokeilet ihan vaan parkkipaikalla että kääntyykö miten jouhevasti. Kyllä sen huomaa ihan tasasella
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2015, 20:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

ja jos huomaat, et etuperä ei vedä vaikka kardaani pyörii, niin vois selvitellä vaikkapa alipainekytkentää tutkimalla. Alipainepumpulta tulee letku siihen apparin puollelle sisälokarille. Siinä musta/valkoinen takasiku ja samassa ne kytkentäventtiilitkin, (toinen vetää etuperää toimintaan, toinen auki) Mutta se letku käy vielä välissä pyörähtämässä alipainesäiliössä eturenkaan etupuolelle ihan oikeassa etunurkassa. Mulla oli omasta ainakin sieltä ruostunu letku tukkoon ja poikki. Onneks oli jääny etuveto nelikkoasentoon, niin ei siihen toimivuuteen tullu kiinnitettyä huomiota. Ohitusleikkasin sen sitten kytkemällä suoraan alipainepumpulta tulevan letkun niille venttiileille.

Valo syttyy vasta, kun laatikosta tulee signaali, sekä etuperältä signaali, et kiinni ollaan.

Viimeksi muokannut Viipo : 08.04.2015 20:56
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-91 Hiacen neliveto ei kytkeydy päälle Hiace-91 Tekniikka & Jutustelu 13 13.08.2022 17:46
4runner neliveto ei kytkeydy Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 14.07.2009 10:16
hj:n hidas neliveto ei kytkeydy Kuuno Tekniikka & Jutustelu 7 26.11.2008 20:08
Neliveto ei kytkeydy päälle? hoojii Tekniikka & Jutustelu 9 31.03.2008 09:20


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).