![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No nyt kun ootte tutkaillu noita nelari vikoja niin mulla ei kans syty nelarin valo joten mistä aloitan vian etsimisen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hmmmm. Kunhan ei nyt olis lamppu pimeenä. Se on kiva homma purkaa mittaristo. Muttei mahdoton kuhan vähän miettii mitä tekee.
__________________
DADDY´S TOY |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No entäs jos se nelari ei mee päälle? Täytyy lähtee jollekin kokeileen että toimiiko pyörille asti. Joo oon hiluxin mittariston purkanut .
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
DADDY´S TOY |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ja jos huomaat, et etuperä ei vedä vaikka kardaani pyörii, niin vois selvitellä vaikkapa alipainekytkentää tutkimalla. Alipainepumpulta tulee letku siihen apparin puollelle sisälokarille. Siinä musta/valkoinen takasiku ja samassa ne kytkentäventtiilitkin, (toinen vetää etuperää toimintaan, toinen auki) Mutta se letku käy vielä välissä pyörähtämässä alipainesäiliössä eturenkaan etupuolelle ihan oikeassa etunurkassa. Mulla oli omasta ainakin sieltä ruostunu letku tukkoon ja poikki. Onneks oli jääny etuveto nelikkoasentoon, niin ei siihen toimivuuteen tullu kiinnitettyä huomiota. Ohitusleikkasin sen sitten kytkemällä suoraan alipainepumpulta tulevan letkun niille venttiileille.
Valo syttyy vasta, kun laatikosta tulee signaali, sekä etuperältä signaali, et kiinni ollaan. Viimeksi muokannut Viipo : 08.04.2015 20:56 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mä selvitän tuon kardaanin tilan vielä, mutta alustava testi tasaisella. Pätkä puoli pelaa mutta ei pala valo, pitkän nelivedon pistää niin ei hankaa yhtään vastaan vaikka tekee jyrkkiä käännöksiä autolla..... Ja valo ei pala. Joku on nyt häikkänä?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Kuvassa lukee transfer indicator light, vaikka kyseessä on switch eli katkaisija.. Vika voi olla mekaaninen. Jos nelikkoa on tökkinyt päälle/pois veto päällä, ADD holkki voi ottaa siipeensä eikä sovi booriin enää kunnolla. Eka tietty tarkistus että meneekö neliveto oikeasti päälle vaikkei lamppu syty. Jos menee, lamppu palanut. Jos ei mene, vika on muualla. Sitten mittaa että tuleeko noille VSV paineilmasolenoideille jännite vuoron perään yhtä kerrallaan jompaan kumpaan kun keppiä siirtää. Jos tulee, vika on alipainepuolella. Jos ei tule, vika on sähköpuolella. Jos tulee vaan yhteen eikä toiseen koskaan, johto poikki vsv - rele väliltä. Sähköpuolella katsoo ensin sulakkeen. Sitten jos rele naksuu kojelaudan alla kun heppiä keiluttaa, vika on releen ja vsv -venttiilien välillä. Jos ei naksu, vika on releen ja jakolaatikon katkaisijan välillä. Alipainepuolella nykäisee vetarin alipainekellosta letkut irti ja katsoo että tulee kunnon alipaine vuorotellen molempiin kun vatkaa keppiä. Jos ei kumpaankaan niin letku poikki jostain. Jos vaan toiseen niin vsv solenoidi sökö, tai se ei imuttava letku tukossa/poikki. Jaaniin, auto luonnollisesti käymään kun imukykyjä testaa ![]() Alipainepumppua ei bensakoneessa ole. Tota ap-tankkia ei taida omassa olla enää, hyvin toimii ilmankin. ADD VSV solenoidit on ne kaksi erillään lokarissa kiinni. Ja voi olla että puhun täysin puppua ja automaatissa ja dieselissä ja eri vuosimalleissa on eri systeemit sun muuta. Omaa harkintaa käyttäen ![]() Viimeksi muokannut Reisrdok : 22.04.2015 14:52 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-91 Hiacen neliveto ei kytkeydy päälle | Hiace-91 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.08.2022 17:46 |
4runner neliveto ei kytkeydy | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.07.2009 10:16 |
hj:n hidas neliveto ei kytkeydy | Kuuno | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.11.2008 20:08 |
Neliveto ei kytkeydy päälle? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 31.03.2008 09:20 |