Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.07.2012, 18:07
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Mikähän mahtaa olla vm.-89 XJ jeepin jarruputkien liittimien ja putken koko? Olis tarkotus opetella ite tekeen noita jarruputkia, niin tarttis osata eka ostaa niitä päitä ja putkea...

EDIT: Sit semmonen viä et onko Np 242 jakolaatikossa etu ja takakardaanien lähdöissä sama spooritus?

__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 17.07.2012 18:59
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2012, 19:28
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Mikähän mahtaa olla vm.-89 XJ jeepin jarruputkien liittimien ja putken koko? Olis tarkotus opetella ite tekeen noita jarruputkia, niin tarttis osata eka ostaa niitä päitä ja putkea...
Liitin on 3/8 UNF ja kierrettä 10mm. Jarruputkeks käy hyvin vakio 4,75mm tavara. Originaaliliittimiin kuuluis varmaan joku tuumakokonen avain, koska 10mm pyörii tyhjää ja 9mm on hiukan nafti. Vasaralla täytyy se ysi varovasti naputella kiinni ja korvata uusilla liittimillä. Motonetin liittimet onki näppärästi M10-kannalla ni on jatkossa kivempi touhuta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2012, 20:39
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Liitin on 3/8 UNF ja kierrettä 10mm. Jarruputkeks käy hyvin vakio 4,75mm tavara. Originaaliliittimiin kuuluis varmaan joku tuumakokonen avain, koska 10mm pyörii tyhjää ja 9mm on hiukan nafti. Vasaralla täytyy se ysi varovasti naputella kiinni ja korvata uusilla liittimillä. Motonetin liittimet onki näppärästi M10-kannalla ni on jatkossa kivempi touhuta.
Onk se niinku jarruputkinippa kokoa 3/8" x24 UNF ja putki 3/16" ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2012, 20:50
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Onk se niinku jarruputkinippa kokoa 3/8" x24 UNF ja putki 3/16" ?
Juurikin noin. Putki, mitä käytin on tosiaan 4,75mm, mutta äkkiseltään laskettuna 3/16-putki olis 4,725mm halkaisijalla, eli kokolailla samaa tavaraa.

Motonetin valikoimista tuotenumerolla 22-2111 saa sopivat liittimet.

Viimeksi muokannut Superlon : 17.07.2012 20:56
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.07.2012, 19:32
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Avasin perän ekaa kertaa vaihtaakseni vuotavat takavetoakseleiden stefat. Auto on -92 xj H.O. ja oletan että perä on dana35. Akseleissa tuntui aika paljon välystä joten aloin perehtymään paremmin Jamantin sivuilta löytyneeseen "vinkkejä peräongelmiin"- juttuun (http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html). Kuitenkaan noista "perien tunnistekuvista" en tunnista kumpaakaan oikein omakseni Murikan kuoressa on ikään kuin tuollainen lovi (ehkä vähän kantikkaampi kuin kuvassa) johon kitkalevy sopii mutta siinä ei ole mitään - voiko kitkalevyt kulua loppuun/hävitä? Jotain lukon tapaista toimintaa talven liukkailla kuitenkin oli havaittavissa.. Jos ja kun oletetaan että perä on lukollinen, mitä kaikkea tarvitsee uusia? Kitkalevyt mutta mitä muuta? Mitä tapahtuu jos en nyt uusi kitkalevyjä? Okei, pitoa ei ole, mutta aiheuttaako se muuta kulumista/ongelmia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2012, 10:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Huomioi, että D35 perässä itse banjon alareuna on soikea, 8.25":ssä se alareuna on suora. Banjon kannet niissä on todella samannäköiset ja helposti menee harhaan. 8.25":sia on käytetty jo tuon ikäisissä, valitettavasti ne vain on sitä heikompaa 27- spoorista versiota.
Jos sulla ei ole autossa abs- jarruja niin 8.25" on vaihtoehto, D35 aina takana jos on absit.




Mitä lukkoperään ja avoimeen tulee, niin murikoissa on selkeä ero:
edit: oikealla siis lukkoperän murikka

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.07.2012, 20:01
tunabomber tunabomber ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Sawo
Viestit: 69
Perusasetus

Kiitos Timo_L selvääkin selvemmästä ohjeesta On se perä tosiaan dana 35.. Mitä murikkaan tulee, niin kumpikaan kuvassa ei täsmää omaani.. toi "aukko" on omassani soikea kun noissa molemmissa enemmän tai vähemmän kantikas. Jatketaan selvittelyä..

Peräöljy oli muuten aika tummaa, siniharmaata..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).