Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 16.07.2012, 21:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
joo

mulla oli 603 + ppd 7 mm tapit ja aktiivinen ELR Geessä, ja pikkupuolella ykköselllä tyhjäkäynniltä jarrua vasten kun nosti kytkintä tuntu ettei meinaa sammua millään, ja kun lopulta sammui oli tausta mustana ja ahtoputkissa suhis - eli kyllä nyt on asetuksissa vikaa

eihän sulla ny ne ahdot karkaa alhaalla johonkin ? onks siinä sielä se alipainehelvetillä ohjattu hukkis ?
Siis onko tuo ELR ns. vakionopeussäädin (siis sama morkula mita mersun vakionopessäädin ohjaa)

Jos on, niin muistaakseni sillä sai kaasun pohjaan, eli tuossa sinun tapauksessa: kun nostaa kytkintä hitaasti, niin tuo ELR kaasuttaa lisää koko ajan.
Mutta kun ryömittää maastossa, ja renkaan eteen sattuu kanto, niin vaste sais olla nopeampikin? ja jos tyhjäkäynnillä nostauttaa kytkimen nopeasti, niin kone nyykähtää? Ulkomuistista: tuo aiemmin mainittu säätö/tai joku toinen säätö tuossa boschin pumpussa "muuttaa" moottorin luonnetta vakiokierroskoneesta vakiotehokoneseen.

Siis korostettuna automaattilaatikolla olevat "vakioteho" säädöt miellyttäviä, kone ei ala repimään isommalle siirryttäessä, ja "vakiokierros" säädöt on mukavia manuaalissa, sillä nopeus pysyy vakiona kaasupolkimen ollessa paikallaan (siis korostettuja esimerkkejä)

(nykyisessä käyttiksessä; automaatti laatikko, ilman lukkoturbiinia ja tuommoinen "vakioteho" suuntautunut paketti; tasakaasulla varmaan ylämäet 50km/h, ja alamäet 140km/h!; 4wd MB, 606 12v turbo, 722.3? )

Mutta nyt topiikin aloittajalla on ongelmana (käsittääkseni) se, että kaasupoljin lattiassa elämää ei juurikaan ole alle 2800 r, ja ahtopaineita on JO 0,3 1500rpm.

-> Minun mielestä vika on pumpun säätöissä, JOS mustaa savua ei tule nilkka suorana koko kierrosalueen
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om605.911 BryGgi Tekniikka & Jutustelu 23 29.01.2012 21:30
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä Turbo Isuzu Tekniikka & Jutustelu 1 30.10.2011 21:05
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 mersuana O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 23.06.2011 13:08
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? Tekniikka & Jutustelu 7 18.12.2006 21:25
alavääntö LR TD5 koneeseen Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 06:51


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).