Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2012, 13:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

nii...

perstunteella, kolmelitrasen ahistin ei kyllä 2.5 litrasessa innostu pyörimään ennekuin "ylhäällä", jos sielläkään... mites siin on hukkaportti ja sen ohjaukset toteutettu ?


ja tuohon tuupertumiseen ois hyvä lääke se "sammumisen esto"

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2012, 13:39
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Vois kyllä kokeilla tuota vakio ahdinta. Mites tuo sammumisen esto toimii. Toimiiko se sen tyhjäkäyntikierrosten säätökellon kautta alipainetta ohjaten vai onko sähköinen pulikka. Olisi tuollainen automaatin sähköpumppukin hyllyssä josta voi osia näpätä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.07.2012, 15:54
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

pienempää turboa vaan kehiin,ei tahdo oikeen muut poppakonstit toimia tohon vaivaan...
edit:eikös se sammumisen esto ole tuossa sähköllä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.07.2012, 16:24
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mahtuukos sinne joku isompi vauhtipyörä ? ala väännöttömiä on ollu useampi mersunkone mitä olen nähny ja kuullu. eräässä yksilössä isommalla pumpulla varustettu kun stumppaa niin kone ei lähe edes pyörimään heti, vaan pakollinen tupakan mittanen tauko pidettävä niin sitten taas käynistyy.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.07.2012, 16:27
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

tulleeko mustaa jo ennen ahtoja? eli onko perus syöttöä reilusti? ppd on yks kirosana pumpun tekijäks.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.07.2012, 17:06
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
tulleeko mustaa jo ennen ahtoja? eli onko perus syöttöä reilusti? ppd on yks kirosana pumpun tekijäks.
Ja sit Dieselandia Kälviällä on suosittu pumppupaja (Mersun kuskien keskuudessa). Tuolla Pekka tai Matti ruuvaa enemmän soppaa antavamman pumpun, kun Mynän miehet samasta ja saman kokosilla elementeillä.

Velillä kamppeessa on yllä PPD:n rappaama pumppu, mutta ei siinä ainakaa pahaa sanomista oo, mutta ei kyllä oo ku nelosen pumppu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2012, 23:12
-Laine-:n Avatar
-Laine- -Laine- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.05
Sijainti: Vihti, Finland.
Viestit: 387
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
ppd on yks kirosana pumpun tekijäks.

Sulla on tainnut olla murheita pumpun kanssa? Kerro toki muillekkin mitä ongelmia, niin ei tule vääriä mielikuvia turhaan..
Itsellä ainakin pelkästään positiivisiä kokemuksia Pasin kanssa asioimisesta, eikä moitittavaa pumpun tekemisessä, päin vastoin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.07.2012, 19:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Vois kyllä kokeilla tuota vakio ahdinta. Mites tuo sammumisen esto toimii. Toimiiko se sen tyhjäkäyntikierrosten säätökellon kautta alipainetta ohjaten vai onko sähköinen pulikka. Olisi tuollainen automaatin sähköpumppukin hyllyssä josta voi osia näpätä.

sähkösolenoidi pumpun perässä, joka tuuppaa lisää koittaen vakiinnuttaa kierrokset asetetulle tasolle - ihan ehdoton ja simppeli vehes... muistaaksein ei kyl automaateis oo ollu ...

tarviit:

- ELR releen
- kierroslukutiedon
- koneen lämpötiedon
- mokkulan (solenoidi) pumpun persiiseen

jossain mun Gee topiccissa kytkös ohje, ja tais mennä myös kultapossuGee topicciin


EDIT: postaus nro 33. tuol: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=72400&page=2
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 16.07.2012 19:17
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2012, 19:51
JPK JPK ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 07.07.03
Sijainti: Haarajoki, Tuusula
Viestit: 157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Vois kyllä kokeilla tuota vakio ahdinta.
En lähtis ahdinta vaihtamaan, mulla mäyriksessä sama kone om605, samalla om606 ahtimella ja hyvin toimii. Ei oo kierroslukumittaria mutta noin arviolta 1200-1500rpm lähtee ahtamaan. Ahdot rajoitettu 0,7bar.
Pumppu mulla on vakio om602:sta.
Pitkällä puolella ykkösellä tyhjäkäynnillä voi nostaa kytkimen normaalin rauhallisesti ylös, eikä sammu.
Eiköhän se vika löydy siitä ppd:n pumpusta tai säädöistä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.07.2012, 19:58
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

OK. Eipä sitten vielä kosketa turboon. Voisin sitten kokeilla tuota pumpun vaihtoa vakioon, jotta osaa jostain lähteä etsimään vikaa. Tuo Peen esittämä sammumisen esto on kyllä kokeilemisen arvoinen. Vaatii vaan tuon kierroslukumittarin anturin. Se kun ei ole paikoillaan ja vauhtipyöräkin taitaa olla 200D:n. Onkohan siinä vastakappale kierrolukumittarille vai onko o anturi sellainen että indusoi jännitettä kun vauhtipyörä pyörii lähellä?? Samoiten tarviin tuon ELR solenoidin.

Oon kyllä ollut hieman ihmeissään tuon alaväännön puutteen kanssa. Tiesin ettei tää kone nyt mikään kaikkein vääntävin ole mutta kohtuus nyt kaikessa. Alkaa tuntuun jo volvon b30 melko pippuriselta myllyltä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.07.2012, 20:14
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta jos se on rakennettu räppäily pumpuksi niin säätäjä voi olla jo niin loiva että se aiheuttaa tommosta.

Eti tai pyydä laittamaan siihen jyrkempi säätäjä vaikka jostain agrigaatista niin alkanee pitämään kierrokset. Tai sitten vaan säätämään se pumppu niinkuin haluat sen toimivan.

Lainaus:
mahtuukos sinne joku isompi vauhtipyörä ? ala väännöttömiä on ollu useampi mersunkone mitä olen nähny ja kuullu. eräässä yksilössä isommalla pumpulla varustettu kun stumppaa niin kone ei lähe edes pyörimään heti, vaan pakollinen tupakan mittanen tauko pidettävä niin sitten taas käynistyy.
Mihin helvataan tämä perustuu vai siihen että sinne menee jo niin paljon soppaa ennen sammumista että se ei enää mahdu pyörimään???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.07.2012, 20:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

lukee vauhtipuörältä starttikehän hampaita ... lohkossa vois olla sille paikka ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.07.2012, 20:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis saako kone soppaa pienillä kierroksilla?

siis vaikkapa neloslla ajat tyhjäkäynnillä, ja nilkka suoraksi, niin työntääkö mustaa?

Ja tuo pumpun tekijän säätövinkki kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Voihan olla että pumppuleipuri on pistänyt alakierrosten syötöt niin pienelle tms. että kone ei julkisesti saa ruokaa! ja tavoitteena on mahdollisesti ollut pehmeämpi toiminta. (vois olla soppeli automaatille?)

Jos tuo 606 turbo toimii toisessa 605:ssa hyvin, olisi lupa olettaa että tässäkin toimisi. jos tuo 605 20v ja 606 12v, niin vaparina tuossa 605 taitaa olla enemmän voimaa -> virtaa paremmin?

Ja tuo, että on 3 litran koneesta, ei voi toimia 2,5 litraisessa, on turhankin paljon yleistetty.
Turbo parkahan ei tiedä, minkä kokoisessa koneessa on.....
se vaan ottaa pakokaasua vastaan ja ahtaa ilmaa... (noin suurinpiirtein)

Itse usutin kaverin laittamaan 1,5 litran koneen turbon 2,8 litran koneeseen, ja tuli parempi kuin tehtaantekemä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
om605.911 BryGgi Tekniikka & Jutustelu 23 29.01.2012 21:30
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä Turbo Isuzu Tekniikka & Jutustelu 1 30.10.2011 21:05
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 mersuana O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 23.06.2011 13:08
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? Tekniikka & Jutustelu 7 18.12.2006 21:25
alavääntö LR TD5 koneeseen Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 06:51


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).