![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() nii... perstunteella, kolmelitrasen ahistin ei kyllä 2.5 litrasessa innostu pyörimään ennekuin "ylhäällä", jos sielläkään... mites siin on hukkaportti ja sen ohjaukset toteutettu ? ja tuohon tuupertumiseen ois hyvä lääke se "sammumisen esto"
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vois kyllä kokeilla tuota vakio ahdinta. Mites tuo sammumisen esto toimii. Toimiiko se sen tyhjäkäyntikierrosten säätökellon kautta alipainetta ohjaten vai onko sähköinen pulikka. Olisi tuollainen automaatin sähköpumppukin hyllyssä josta voi osia näpätä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
pienempää turboa vaan kehiin,ei tahdo oikeen muut poppakonstit toimia tohon vaivaan...
![]() edit:eikös se sammumisen esto ole tuossa sähköllä... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mahtuukos sinne joku isompi vauhtipyörä ? ala väännöttömiä on ollu useampi mersunkone mitä olen nähny ja kuullu. eräässä yksilössä isommalla pumpulla varustettu kun stumppaa niin kone ei lähe edes pyörimään heti, vaan pakollinen tupakan mittanen tauko pidettävä niin sitten taas käynistyy.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
tulleeko mustaa jo ennen ahtoja? eli onko perus syöttöä reilusti? ppd on yks kirosana pumpun tekijäks.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ja...Lainaus:
Velillä kamppeessa on yllä PPD:n rappaama pumppu, mutta ei siinä ainakaa pahaa sanomista oo, mutta ei kyllä oo ku nelosen pumppu. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Sulla on tainnut olla murheita pumpun kanssa? Kerro toki muillekkin mitä ongelmia, niin ei tule vääriä mielikuvia turhaan.. Itsellä ainakin pelkästään positiivisiä kokemuksia Pasin kanssa asioimisesta, eikä moitittavaa pumpun tekemisessä, päin vastoin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sähkösolenoidi pumpun perässä, joka tuuppaa lisää koittaen vakiinnuttaa kierrokset asetetulle tasolle - ihan ehdoton ja simppeli vehes... muistaaksein ei kyl automaateis oo ollu ... tarviit: - ELR releen - kierroslukutiedon - koneen lämpötiedon - mokkulan (solenoidi) pumpun persiiseen jossain mun Gee topiccissa kytkös ohje, ja tais mennä myös kultapossuGee topicciin EDIT: postaus nro 33. tuol: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=72400&page=2
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.07.2012 19:17 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
En lähtis ahdinta vaihtamaan, mulla mäyriksessä sama kone om605, samalla om606 ahtimella ja hyvin toimii. Ei oo kierroslukumittaria mutta noin arviolta 1200-1500rpm lähtee ahtamaan. Ahdot rajoitettu 0,7bar.
Pumppu mulla on vakio om602:sta. Pitkällä puolella ykkösellä tyhjäkäynnillä voi nostaa kytkimen normaalin rauhallisesti ylös, eikä sammu. Eiköhän se vika löydy siitä ppd:n pumpusta tai säädöistä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
OK. Eipä sitten vielä kosketa turboon. Voisin sitten kokeilla tuota pumpun vaihtoa vakioon, jotta osaa jostain lähteä etsimään vikaa. Tuo Peen esittämä sammumisen esto on kyllä kokeilemisen arvoinen. Vaatii vaan tuon kierroslukumittarin anturin. Se kun ei ole paikoillaan ja vauhtipyöräkin taitaa olla 200D:n. Onkohan siinä vastakappale kierrolukumittarille vai onko o anturi sellainen että indusoi jännitettä kun vauhtipyörä pyörii lähellä?? Samoiten tarviin tuon ELR solenoidin.
Oon kyllä ollut hieman ihmeissään tuon alaväännön puutteen kanssa. Tiesin ettei tää kone nyt mikään kaikkein vääntävin ole mutta kohtuus nyt kaikessa. Alkaa tuntuun jo volvon b30 melko pippuriselta myllyltä ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei siinä välttämättä mitään vikaa ole mutta jos se on rakennettu räppäily pumpuksi niin säätäjä voi olla jo niin loiva että se aiheuttaa tommosta.
Eti tai pyydä laittamaan siihen jyrkempi säätäjä vaikka jostain agrigaatista niin alkanee pitämään kierrokset. Tai sitten vaan säätämään se pumppu niinkuin haluat sen toimivan. Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
lukee vauhtipuörältä starttikehän hampaita ... lohkossa vois olla sille paikka ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Siis saako kone soppaa pienillä kierroksilla?
siis vaikkapa neloslla ajat tyhjäkäynnillä, ja nilkka suoraksi, niin työntääkö mustaa? Ja tuo pumpun tekijän säätövinkki kannattaa ehdottomasti kokeilla. Voihan olla että pumppuleipuri on pistänyt alakierrosten syötöt niin pienelle tms. että kone ei julkisesti saa ruokaa! ja tavoitteena on mahdollisesti ollut pehmeämpi toiminta. (vois olla soppeli automaatille?) Jos tuo 606 turbo toimii toisessa 605:ssa hyvin, olisi lupa olettaa että tässäkin toimisi. jos tuo 605 20v ja 606 12v, niin vaparina tuossa 605 taitaa olla enemmän voimaa -> virtaa paremmin? Ja tuo, että on 3 litran koneesta, ei voi toimia 2,5 litraisessa, on turhankin paljon yleistetty. Turbo parkahan ei tiedä, minkä kokoisessa koneessa on..... se vaan ottaa pakokaasua vastaan ja ahtaa ilmaa... (noin suurinpiirtein) Itse usutin kaverin laittamaan 1,5 litran koneen turbon 2,8 litran koneeseen, ja tuli parempi kuin tehtaantekemä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om605.911 | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 29.01.2012 21:30 |
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä | Turbo Isuzu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.10.2011 21:05 |
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 | mersuana | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 23.06.2011 13:08 |
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.12.2006 21:25 | |
alavääntö LR TD5 koneeseen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2005 06:51 |