![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
ja näitä kun säätelee niin vaikuttaa myös haritukseen yms..?? pitää tänä iltana yrittää mennä säätämään nuita. raidetangon päistä en ole vielä säätänyt milliäkään. eli kummat ensin oikeisiin arvoihin?? camberit vai nuo auraus/haritukset?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Säädä ensin camber (renkaan sivukallistus edestä katsottuna) ja caster (olka-akselilinjan takakallistus sivulta katsottuna) kohdalleen, tämän jälkeen sitten aurauksen kimppuun.
edit: Kuten Matti yllä totesi, niin jos kaikki arvot on ihan perseellään niin voi olla nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan. Camberin ja casterinkin saa kyllä oikeaksi kun on sopivat työkalut kotona - jos vähän jaksaa laskea niin onnistuu kyllä vaikka vaikka sopivan pitkällä vatupassilla ja kunnollisella kulmaviivaimella tai vatupassilla + mittanauhalla + laskimella ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2012 16:23 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kysmys vielä : mistä kaikkialta tuota vitaraa pystyy säätämään,etupäästä siis kyse.? tiedän vain että iskarin alakiinnikkeen ylempää pulttia pyörittämällä saa tuota renkaan kallistus kulmaa säädettyä eli camberia. mistä casteria voi säätää? Jos laitan ensin nuo säädöt kohdalleen että renkaat on silmällä katsoen suht pystysuorassa auto renkaiden päällä seisoen ja sen jälkeen alan sit katsomaan nuita harituksia ja aurauksia. ja toinen paikka minkä tiedän mistä pääsee säätämään aurauksia on raidetangon päistä. muita säätöpaikkoja en tuosta autosta edes tiedä..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei alatukivarsissa oo mitään epäkeskoja, niin sitten ei mistään.
Tuolla jotain speksejä/ohjeita (3A-1): http://www.suzuki4x4.net/manual/vita...rical_body.pdf |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nyt sain camber kulmat säädettyä. säädöt on ihan tapissa ja jos ei ihan ole renkaat pystysuorassa niin neg.camberia on korkeintaan hiukan mut ei paha. enempää ei voi säätää. Nyt mittasin uudestaan auraukset niin nyt on max. 1cm haritusta.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vitarassa kannattaa ottaa huomioon tosiaan tuo IFS keula, ilman jousia testailin max ja min joustoja, niin samalla renkaat meni harituksen ja aurauksen väliä useamman kymmenen astetta. Varsinkin korotetussa vehkeessä asia korostuu jos ohjausvarret reiluissa kulmissa.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli halvempaa on käyttää auto säädettävänä kuin kuluttaa kaksi rengasta ketuilleen. Ja varsinkin risukeulassa kun se korotus vaikuttaa kaikkeen niin siinä sen luulisi korostuvan entisestään. Tietysti mettä vehkeissä se ei ole niin justiinsa mutta jos laitteella ajetaan yhtään tiellä sitten kyllä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kovat on kyllä haritukset. Meilläpäin on perusturajunttisäätö ollut se että auraus/haritus säädetään nollaan. Kuitenkin sieltä vauhdissa löytyy sen verran väljää että ajossa ollaa hivenen harituksella. Kannattaa tehdä se perinteinen mittarauta jota saa vanteen urassa siirreltyä mille puolelle renkaita tahansa. metrimitan voi ottaa johonkin parempaan käyttöön.
Risukeulassa muuttuu lähes kaikki mitat korkauden mukaan. Jos korottaa niin aina kaikki säädöt uusiksi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Säädettiin liki nollaan nyt kulmat,ihan aavistus vain aurausta. kulkee todella hienosti suoraan nyt suitsa ![]()
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Joo ja eturenkaatkin saattaa kestää vähän pidempään...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin, muut kohilleen eka ja auraus lopuks kuten Timppa jo tuossa sanoikin. Ja sitten jos ja kun on ratti vinossa niin passaat sen suoraks toista löysyttämällä ja toista saman verran kirraamalla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Aurauskulmat | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 15.01.2012 14:46 |
Hj-60:sen aurauskulmat? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.07.2009 17:59 |
aurauskulmat, hj60 | penna | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.11.2008 22:30 |
Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 02.04.2006 16:44 |
Diesel-verojen suuruudet maastureissa/pakuissa ? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.02.2004 20:38 |