![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder Viimeksi muokannut JAMANT : 13.07.2012 12:00 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuleeko johtosarja/pistoke mukana? Kuinkas onko tuossa ZJ:ssä johdoissa haaroitus tuolle vetokoukulle? Kun ottees olis tuo 3500kg niin olis ihan jees tuo koukku tuohon autoon. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
On mulla ainakin ihan liittimien kanssa oma koukku kun niitä verhoilupaneeleita irrottelin joskus. Ei ole millään ryöstöliittimillä väkästelty.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Morjesta kysellään vielä samaisesta aiheesta kun sattui valmis ketju löytymään. Eli alustavia kauppoja hierottu vm 2000 wj:ta bensa kutosella, kumpiko nelivetojärjestelmä tälläisessa nyt on?(sen verran tiedän että on kahta erilaista). Mitä kandee bensakoneisessa tutkia koeajolla kun ei autoa voi pitää tuntitolkulla tutkittavana? miten esim näistä katellaan vikakoodit tai onko edes mahdollista ilman lisälaitteita? onko näissä vikavaloja kuten jenkeissä yleensä? kuten arvata saattaa jeepeistä ei minkäänlaista omakohtaista kokemusta eli kaikki apu on tarpeen(sen jo tiedänkin että kasissa olisi voimaa ja joillekin se on ainoa oikea moottori näissä).
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan pitäs mersupalstalle heittää, mutta kysytään nyt aluksi täällä.
Tarkotus olis hakia jeepin grand 2,7 crd. Kuinka iso ongelma tämä tyyppivikanaki tunnettu suutinvuoto on. Auto on 2002 ja ilmeisesti alkaa jossain vaiheessa suuttimet vuotamaan. Oisko jollain kokemusta tästä viasta, tai sen olemattomuudesta? Tähän mennessä kuultu kahta versiota: Ensimmäisessä suutin vuotaa fyysisesti diisseliä pihalle, mutta pystyy vielä ajamaan aikansa. Tästä selviää tiivisteiden vaihdolla ja jyrsimällä tiivistepinnat? Toisessa suutin jumiutuu puuttelisen voitelun takia, ja polttaa mäntään reiän? Vian varmaan korjaa tekemällä suutinremontin ennen kuin jotain tapahtuu, ja taas päästellä ainaki se 300tkm mikä tällä ehokkaalla on rullattu, mutta mitä mahtaa remontti kustantaa? Viimeksi muokannut Rocker : 30.10.2014 00:41 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
1,5 tonnia oli viime kesänä suuttimien irrotus, testaus, kunnnostus ja uudelleen ohjelmointi, konetta ei irroteltu, tein laikalla elintilaa.
Kaikki 5 piti rempata. Jonkun verra vois säästää jos ite tekis eli ostais tehas korjatut siittimet ja jyrsis tiivistepinnat kuntoon muit itelle liika monimutkasta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.jeepforum.com/forum/f310/...guide-1271979/
Täällä on kyllä perustavaa laatua olevaa infoa WJ kökkäreestä. Jos vaan Lontoo taipuu Lainaus:
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos ne suutin onGelmat on samanlaisia kuin mersuissa niinkuin olettais, on yleisin homma se pohjatiivisteen ulospäin kuseminen, jolloin dieselin ja noen yhdistelmä pikkuhiljaa hiipii ylöspäin suuttimen kylkeä, ja palaaa vihaisesti kiinni. Alkuvaiheessa korjattuna helppo ja yksinkertainen homma, suutin ylös, pohjatiiviste ylös, pohjan kalvaminen oikealla työkalulla ja suutin takas uudella pultilla rasvattuna ja momenttiin.
Yleensä tätä ei tehdä heti, niin homma moninkertaistuu. Hiukan uudemmasta mutta periaatteeltaan samanlaisesta moottorista vaihdettiin pari viikkoa sitten kaks suutinta, 15 min työtä per kpl. Toinen ääripää on koneen ja kannen irroitus epäonnistuneen suuttimen irroituksen seurauksena. Toinen murhe on sitten suuttimien sisäinen ohivuoto, jolloin yhteispaineruiskutuksen valvonta puuttuu peliin, kun lukee rail paineen romahtavan, ja viheltää pelin poikki, tavallaan ihan fiksusti ennenkuin korkeapainepumppu kuivahtaa ja hajoaa, sama diaGnoosi tulee sitten monesta muustakin syystä, peruste ja seuraus sama. Suuttimet ei maltaita maksa vaikka käsityönä tehtynäkään, toki kannattaa hiukan kattella mistä ja mitä tilaa WJ ssä vissiin riesana tilanahtaus em. puuhasteluille ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
![]() V8 ja pensa.
-Eli kandee unohtaa nuo löpövehkeet...?
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeep cherokee kokemuksia | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2011 20:14 |
kokemuksia grand cherokee 3.1 d v99-03?? | höpöhöpö | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.07.2011 22:51 |
Tietoa/kokemuksia Jeep Grand Cherokee | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.01.2009 18:13 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |