![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
edit: Noista pulteista vielä, jos ne ei lähde suosiolla irti (=ruuvamalla ja vähän vasaralla päästä naputtelemalla) niin älä edes ala pelleilemään vaan osta suosiolla uudet. Alkuperäisten pulttien bonus on tosin se, että niissä on pieni paksunnos kannan juuressa -> ei yhtään välystä reiässä. Normi 14mm pultti voi olla jonkun kymmenyksen ohuempi kuin reikä on. 9/16" tuumakokoinen on sitten vähän jämptimpi. Jos sulla on ohjauksessa death woblea tosiaan jollain nopeudella, niin tarkista ainakin: * Renkaiden tasapainotus ja rengaspaineet * Mahdollisesti renkaiden paikan vaihto päästä toiseen (kierot vanteet; aftermarket peltivanteissa voi olla ihmeenkin isoja heittoja -> huonommat taakse) * Pallonivelet kunnossa? * Iskarit kunnossa? * Raidetangonpäät ehjät/ ei välystä? * Kaikki puslat tarkistaen - uudet tukivarret ei ole tosiaankaan pahitteeksi * Panhardin pusla, sekä kiinnitys akselin- ja korin päässä. Akselilla menee yleensä kiinnitysreikä soikeaksi -> klappia. Korin päässä kannake voi löystyi pulteista, kannake voi murtua osittain, ja kartiokiinnitys kuluu väljäksi * Klappia simpukassa; sen tosin tuntee ratissakin. * Aurauksen ja casterin säätö; jos sulla on raidelevyttä kasvatettu (leveämmät renkaat/ levittävät vanteet) niin auraus hyvin lähelle nollaa. Caster- kulma tulisi saada mahdollisimman lähelle tehtaan haarukkaa, mutta kuitenkin niin että pinionikulma pysyy siedettävänä ettei ala etukardaani täristää. Pitäisi onnistua noin matalalla korotuksella helposti. Kannattaa laittaa joku heiluttamaan rattia nopeasti edes-takaisin, ja itse auton alle kokeilemaan ja kattomaan mistä väljää löytyy. Jos woblaa niin silloin siellä ei kaikki ole kunnolla. Kun selvität woblauksen syitä, niin irrota ohjausiskari kokonaan pois. Oikein säädettynä noin matalalla korotuksella ja pikkurenkailla ei pitäisi woblata vaikka XJ/TJ/ZJ/MJ- keulalla siihen taipumusta onkin. Vasta kun on woblaus hävinnyt niin ohjausiskari takaisin paikalleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.07.2012 16:47 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Lj tukivarret | Anttu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 22.07.2012 10:49 |
Ostetaan hdj etu tukivarret | HCelin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.04.2011 19:09 |
Ostettu LJ:iin tukivarret | jonetzu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 06.02.2011 21:22 |
O: Tukivarret BJ:hin | mss | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.08.2007 20:22 |
O:Tukivarret | ari | O/M/V Muut | 0 | 17.12.2003 09:24 |