Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 02.07.2012, 19:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
en kyllä alkaisi jarrukenkiä hiomaan. on helpompikin konsti. eli alasimen päällä kuulapäävasaralla koputella sitä kengän sisäpuolella olevaa rautaa (pystyssä kenkään nähden) jolloin se rauta venyy ja kenkä suoristuu.. näin on joskus jopa katsastusmies neuvonut
Noin juuri tehtiin aikanaan, siis silloin kun laivat oli puuta ja miehet rautaa

MUTTA:

Kun kuulapää vasaralla koputtelet kengän Runkoa; siis sitä metalliosaa mihin sekä säätö, sylinteri että kitkpinnan alla oleva teräs koskee/kiinnittyy,

NIIN:

a) kuulapää vasaralla saat metallin laajenemaan vain osasta kengän runkoa, pistemäisesti ja mahdollisesti vielä toispuoleisesti.(pitäisi olla leikkuutamppimainen työkalu ja kääntää kenkää...)

b) kun nykykengät on pelkästään liimattu, sekin voi aiheuttaa ongelmaa? ennen oli pelkästään niitattu...

SIIS: teoriassa! koputeltu kenkä voi muuttaa muotoaan rasituksen/lämpätilan mukaan?
Vaikka asbesti on kielletty, niin hiomapöly ei ole terveellistä!
-> ota jarrut auki, kengät ja runpu käteen ja hio kenkä kerrallaan pariksi!
(huomaat aika äkkiä, mistä kenkä kantaa, kun pikkuisen hierot sitä rumpuun, toki jos rumpu urilla, niin huomttavasti vaikeampaa.....
Itse en hiosi kenkien päästä noin 2-3 cm mittaa, sillä huomattavan helposti tulee hiottua kenkää liikaa...)

Onhan sulla kengät oikeassa järjestyksessä? muistaakseni kengät on erillaiset rummussa, siis 2+2 kenkää

Noiden rumpujen särkyminen on tosiaankin mahdollista, mutta jos pysytään valmistajien arvojen sisällä edes rullamitta tarkkuudella, niin takarumpujen porsiminen bj-42;ssa on varmaan hyvin epätodennäköistä?

Mutta jos joku reilusti ylikokoon sorvattu rumpu, ja vakiokengät siitetään pariksi, niin rumpu joustaa millimetri tolkulla jokaisella kierroksella 2 kertaa kovassa jarrutuksessa ja kenkä lasittuu keskeltä, joten ei kulu muotoonsa, rumpu väsyy ja särkyy
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol takajarrut? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 9 09.10.2012 06:06
LJ:n takajarrut Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2008 17:40
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
K10 takajarrut kateissa. SamiN Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 20:54
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).