![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() en kyllä alkaisi jarrukenkiä hiomaan. on helpompikin konsti. eli alasimen päällä kuulapäävasaralla koputella sitä kengän sisäpuolella olevaa rautaa (pystyssä kenkään nähden) jolloin se rauta venyy ja kenkä suoristuu.. näin on joskus jopa katsastusmies neuvonut ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan tuo hiominen on kyllä se ylesemmin käytetty tapa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Vastausta tähän
Veikkaisin että sinulla on ilmaa jarruissa, joka on tullut sinne kun jarru on jumittanut. Sen johdosta lämmennyt niin paljon että jarruneste on kiehunut sylinterissä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itse ei ole tarvinnu testata mutta työkaveri kerto tehneensö niin useemmanki auton kanssa ja väitti toimivan. Eli sitä kengän jäykistettä kun vasaroi niin se venyy ja kenkä suoristuu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tälleenhän ennen sovitettiin kengät rumpuun, olis vaan paree jos se tehdään irtokenkään jossa ei ole kitkapintaa vielä niitattu kiinni, en tiedä kuinka toimii liimatuilla kitkapinnoilla, lähteekö pinnat irti.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() MUTTA: Kun kuulapää vasaralla koputtelet kengän Runkoa; siis sitä metalliosaa mihin sekä säätö, sylinteri että kitkpinnan alla oleva teräs koskee/kiinnittyy, NIIN: a) kuulapää vasaralla saat metallin laajenemaan vain osasta kengän runkoa, pistemäisesti ja mahdollisesti vielä toispuoleisesti.(pitäisi olla leikkuutamppimainen työkalu ja kääntää kenkää...) b) kun nykykengät on pelkästään liimattu, sekin voi aiheuttaa ongelmaa? ennen oli pelkästään niitattu... SIIS: teoriassa! koputeltu kenkä voi muuttaa muotoaan rasituksen/lämpätilan mukaan? Vaikka asbesti on kielletty, niin hiomapöly ei ole terveellistä! -> ota jarrut auki, kengät ja runpu käteen ja hio kenkä kerrallaan pariksi! (huomaat aika äkkiä, mistä kenkä kantaa, kun pikkuisen hierot sitä rumpuun, toki jos rumpu urilla, niin huomttavasti vaikeampaa..... Itse en hiosi kenkien päästä noin 2-3 cm mittaa, sillä huomattavan helposti tulee hiottua kenkää liikaa...) Onhan sulla kengät oikeassa järjestyksessä? muistaakseni kengät on erillaiset rummussa, siis 2+2 kenkää ![]() Noiden rumpujen särkyminen on tosiaankin mahdollista, mutta jos pysytään valmistajien arvojen sisällä edes rullamitta tarkkuudella, niin takarumpujen porsiminen bj-42;ssa on varmaan hyvin epätodennäköistä? Mutta jos joku reilusti ylikokoon sorvattu rumpu, ja vakiokengät siitetään pariksi, niin rumpu joustaa millimetri tolkulla jokaisella kierroksella 2 kertaa kovassa jarrutuksessa ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol takajarrut? | NHOffroadTeam | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.10.2012 06:06 |
LJ:n takajarrut | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.05.2008 17:40 | |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
K10 takajarrut kateissa. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2005 20:54 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |