Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 30.06.2012, 21:55
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

En ole nyt tarkemmin tota Jokkispuolta seurannu, mutta tapahtuiko siellä jotain myönnytyksiä, sen jälkeen kun jokkis ry perustettiin ja alkoi järkkäämään kisoja. Mulle jäi keskusteluista sellainen käsitys että AKK vastaisissa piireissä koettiin ettei AKK:ta kiinnosta kuin Neste Rally, jonne pomot pääsee pönöttämään vippitelttoihin...No kuiteski asiaan...

Jos perustetaan kansallisen Offroad suunnistuksen keskusjärjestö ja tarkennetaan katsastuksia varmaan osallistumismaksut nousee, seurojen jäsenmaksut nousee tai tulee käyttöön vuosilisenssi. Vielä jos siihen pistetään ralli tyyppinen konttorikatsastus nii johan pomppas hinnat osallistumisissa. Harrastajan kannalta lähes sama lopputulos (€uroissa) kuin se että kannetaan rahaa AKK:lle.

Mites sitten jos modi ja proto luokissa kilvettömät autot voisi siirtää rastialueiden välillä trailerilla. Vaatii tietenkin sen että aluella olis riittävät traileriparkit eikä teitä tarvi käyttää, esim montulta tai pellonreunalta maastoon siirtyessä.
- Orkkis ja stanu luokat kävis eri ajoaluella kuin modprot, ei olis niin kauheeta ruuhkaa.
- Jos modpro auto on kilvissä ja katsastettu niin sillä saa ajaa ajoalueelta toiselle.Eli kun pitää auton kunnossa (vakiompana) pääsee nopeemmin kisaamaan, mitä trailerijumppaa harrastavilla monstereilla.

Ittäni joskus mietityttäny tuo tarrakilpi asia jos jotain sattuu...Eli siirtymätaipaleella sattuu onnettomuus, jossa kuolee tai loukkaantuu joku kisan ulkopuolinen kanssa autoilija, yleisellä tiellä. Vaikka ajaiskin kännissä ja pysähtymättä Stopin takaa jonkun porttaali tojotan alle. Huonolla tuurilla tulee samanlainen juttu kun Enon rekkakolarista. Sitten kun joku punavihersokee liikenne ministeri vielä keksii että siirtokilpien antamista on tiukennettava...Sieltä kun tuntuu noita kuningas ideoita tulevan nykysin.

Edit: Hienointahan tietenkin olisi jos lait ja asetukset antaisivat vapaamat kädet auton rakenteluun. Olis vaikka joku II tason muutoskatsastus, joka varmaan tulis maksamaan enemmän mutta suuremmat muutokset olisi mahdollista saada autoon laillisesti ja samalla pitää auto kilvissä ja käyttää vuosittaisessa katsastuksessa. Se taitaa vaan valitettavasti olla utopiaa nykyisellä menolla kun kohta ajetaan hybridiautoilla ja hönkäillään alkolukkoon joka parkkipaikalla....
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 30.06.2012 22:06 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:00 (GMT +2).