Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2012, 22:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Ei siihen AKK:ta tarvita jos perustatte offille oman keskusjärjestön.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
näyttää pahasti siltä että laki on off-roadia vastaan ja että tämä halutaan aika röyhkeillä keinoilla kitkeä pois suomesta tämä siirtokilpi jupakka on varmasti akk ja sml käsialaa ja vasta alku soittoa ""uskon että ennen kun joulupukki oveen koputtaa mietitään miten ensivuoden kilpailut pystytään järjästämään ilman siirtokilpiä ""

koekilvillä ajaminen on myös kiristynyt huomattavan paljon jota poliisi on alkanut innolla ratsaamaan sekä trafin toimesta ylihinnoiteltu koekilpi vakuutuksella 1000euroa vuosi eli sen ottaminen pelkästään off-road käyttöön on hiukan liian kallista


tässä ajetaan off-road suunnistus akk alaisuuteen tai tulee loppu ja voipi olla että akk ei halua tätä alaisuuteensa koska tässä lajissa ei raha liiku ja ilman sitä akk ei tee yhtikäs mitään.
Ensinnäkin AKK tai SML eivät säädä lakeja ja toiseksi nuo siirtokilpimääräykset ovat olleet voimassa jo muutaman vuoden, mutta niitä on valvottu varsin sattumanvaraisesti. Mainitut keskusjärjestöt ovat päinvastoin kuin väität saaneet aikaiseksi sen että verottomilla kisapeleillä on mahdollisuus ajaa kisoissa (siis niissä kisoissa jossa ajetaan yleisillä teillä) Aiempi punakilpikäytäntö (ennen näitä tarrrakilpiä) kaatui siihen, että porukka ei noudattanut kilpiin liittyviä käyttörajoituksia vaan ajeli milloin sattui sellaisiakin ajoja jotka ei liittyneet kilpailemiseen. Nykyisestä verottomien autojen käytöstä rallikilpailuissa (ja tietyin rajoituksin myös AS:ssä) ja kilpikäytännöstä käytiin varsin tiukka vääntö jossa lopulta päästiin varsin tyydyttävään lopputulokseen vaikka kotipaikan kisapaikkakunnan välinen ajomahdollisuus menetettiinkin. Ei tarvii porukan enää ostaa kotimaasta kallista verollista aihiota vaan voi vapaasti ostaa verottoman mistä parhaaksi katsoo.
Ei se AKK kaikkia lajeja itselleen haali vaikka rahaakin niistä mahdollisesti tulis kassaan.(kilpailulupamaksut järjestäjiltä ja kilapilija/toimistijalisenssimaksut kilpailijoilta/seuroilta) Offissahan vain Trial ja Foffi ovat AKK:n lajeihin kuuluvia, muut kuten Offi-suunnistus ja uutena lajina (Suomessa) Officrossi eivät ole edes entistä lajiryhmää kiinnostaneet niin paljoa että olisivat niitä sinne yrittäneet haalia Osaksi varmaan siksi että eivät ole katsoneet Offi-suunnistusta varsinaiseksi autourheiluksi vaikka se sitä minusta onkin. Officrossia ilmeisesti miettivät koska se on nopeuslajina FIAN alainen ainakin Virossa???

Eikä siihen kilpiasiaan välttämättä AKK:ta tarvita kun se niin suurta mörköä monelle edustaa
Kuten aiemmin kirjoitin niin mikäänhän ei estä Perustamasta kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia)

Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko


Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.06.2012 22:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2012, 22:23
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko
sää et si pysty kirjoittaan yhtään juttua missä et aliarvioisi ja arvostelisi toisia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2012, 23:14
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

kyllä se varmaan niin on että poliisit kentältä lähettelee toiveet sitten trafi suunnittelee ja on yhteydessä akk ja sml:ään jotka haluaa sinne sen heidän haluaman raon mahdollisuuden punakilpiin kilpailuissa ja siinä sivussa unohtavat että on muitakin lajeja jotka on riippuvaisia punakilvistä eikä ole akk&sml alaisia mutta uusista ohjeistakin sen akk ja sml löytää eli niiden kanssa se suunnitelma on toteutettu mutta jos ne olis muistanu sanoa lukis siinä että asia ei koske off-road suunnistusta koska se ei ole ns nopeus laji mutta se on unohdettu sanoa.


Uskon että tamän kuun aikana vielä paperit lähtee jostain päin suomea ja sellanen offi kansan kattoliitto ry(OKK) perustetaan johon automaattisesti kuuluu kaikki offi seurat suomesta ja se antaa säännöt kilpailuihin samaten kun tähän asti on vanhat konkarit kokouksissa päättänyt mutta se on eri asia siunaako tämä trafi sellaisen kattoliiton että sen alaiset kilpailut sais kilpiä

tämä kattoliitto oisi pitäny perustaa jo vuosi sitten ja jos akk ja sml oisivat olleet positiivisesti kehittämässä auto urheilua oikeasti! oisivat antaneet tästä tietoa off-road yhdistyksille tätä asiaa on varmasti vuosi suunniteltu trafissa! siellä 1vuosi on normaali aika pieniinkin muutoksiin paperilla ja jos sinne akk ja sml lisäksi listaan lisätään OKK niin siitä pyrocratiassa se kestää vuoden
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.07.2012, 00:18
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

mites näihi enimmäismääriin vaikuttaa nää amerikan hotrodi harrastajat???

joku saatanan kusinen lasikuitu kuuppa ja ajellaa ku pekon annit pitki kyliä tuppimuna pystyssä ja hujautetaa ojaa ja kaveri teholle.

muistaakseni tästäki löytyy esimerkkiä iha tost naapuri kylästä..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.07.2012, 00:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
kyllä se varmaan niin on että poliisit kentältä lähettelee toiveet sitten trafi suunnittelee ja on yhteydessä akk ja sml:ään jotka haluaa sinne sen heidän haluaman raon mahdollisuuden punakilpiin kilpailuissa ja siinä sivussa unohtavat että on muitakin lajeja jotka on riippuvaisia punakilvistä eikä ole akk&sml alaisia mutta uusista ohjeistakin sen akk ja sml löytää eli niiden kanssa se suunnitelma on toteutettu mutta jos ne olis muistanu sanoa lukis siinä että asia ei koske off-road suunnistusta koska se ei ole ns nopeus laji mutta se on unohdettu sanoa.


Uskon että tamän kuun aikana vielä paperit lähtee jostain päin suomea ja sellanen offi kansan kattoliitto ry(OKK) perustetaan johon automaattisesti kuuluu kaikki offi seurat suomesta ja se antaa säännöt kilpailuihin samaten kun tähän asti on vanhat konkarit kokouksissa päättänyt mutta se on eri asia siunaako tämä trafi sellaisen kattoliiton että sen alaiset kilpailut sais kilpiä

tämä kattoliitto oisi pitäny perustaa jo vuosi sitten ja jos akk ja sml oisivat olleet positiivisesti kehittämässä auto urheilua oikeasti! oisivat antaneet tästä tietoa off-road yhdistyksille tätä asiaa on varmasti vuosi suunniteltu trafissa! siellä 1vuosi on normaali aika pieniinkin muutoksiin paperilla ja jos sinne akk ja sml lisäksi listaan lisätään OKK niin siitä pyrocratiassa se kestää vuoden

onks tää provoa vai oleksä päissäs ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2012, 08:23
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

oiskohan tää nyt sitten sitä omaa mielipidettä johon vaikuttaa 15vuoden kokemus suomen moottoriliitosta ``nekatiivinen kokemus`` sinne kelpaa vain raha ja kun sitä tarpeeksi antaa voi jotain saada tai ei saa mitään
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.07.2012, 22:30
markomartini markomartini ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.12
Sijainti: keuruu suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
kyllä se varmaan niin on että poliisit kentältä lähettelee toiveet sitten trafi suunnittelee ja on yhteydessä akk ja sml:ään jotka haluaa sinne sen heidän haluaman raon mahdollisuuden punakilpiin kilpailuissa ja siinä sivussa unohtavat että on muitakin lajeja jotka on riippuvaisia punakilvistä eikä ole akk&sml alaisia mutta uusista ohjeistakin sen akk ja sml löytää eli niiden kanssa se suunnitelma on toteutettu mutta jos ne olis muistanu sanoa lukis siinä että asia ei koske off-road suunnistusta koska se ei ole ns nopeus laji mutta se on unohdettu sanoa.


Uskon että tamän kuun aikana vielä paperit lähtee jostain päin suomea ja sellanen offi kansan kattoliitto ry(OKK) perustetaan johon automaattisesti kuuluu kaikki offi seurat suomesta ja se antaa säännöt kilpailuihin samaten kun tähän asti on vanhat konkarit kokouksissa päättänyt mutta se on eri asia siunaako tämä trafi sellaisen kattoliiton että sen alaiset kilpailut sais kilpiä

tämä kattoliitto oisi pitäny perustaa jo vuosi sitten ja jos akk ja sml oisivat olleet positiivisesti kehittämässä auto urheilua oikeasti! oisivat antaneet tästä tietoa off-road yhdistyksille tätä asiaa on varmasti vuosi suunniteltu trafissa! siellä 1vuosi on normaali aika pieniinkin muutoksiin paperilla ja jos sinne akk ja sml lisäksi listaan lisätään OKK niin siitä pyrocratiassa se kestää vuoden
Ajoneuvourheilun keskusjärjestö on jo perustettu, siihen alalajina voisi mukana olla myös off.
Toiminnan perustaminen ei ihan helppoa ja vaatii myös paljon aikaa ja säädöksien selvitystä. Mutta perustyö tehty.
Lisätietoja www.harrateralli.net
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.07.2012, 23:00
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

Yksi mahdollisuus vähentää paperityötä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja markomartini Näytä viesti
Ajoneuvourheilun keskusjärjestö on jo perustettu, siihen alalajina voisi mukana olla myös off.
Toiminnan perustaminen ei ihan helppoa ja vaatii myös paljon aikaa ja säädöksien selvitystä. Mutta perustyö tehty.
Lisätietoja www.harrasteralli.net
Tuossa yllä korjattuna tuo linkki, joka toiminee paremmin, mutta jos offarit ajattelee että nykyisille rakennelmille ilman sen kummempia saa poikkeusluvat punakilpiin Harrasteralli ry:n siipien suojassa niin kannattaa vilkaista näitä rakentelusääntöjä tuolla harrasteralli ry:n puolella

http://harrasteralli.net/wp-content/...4nn%C3%B6t.pdf
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.07.2012, 09:24
markomartini markomartini ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.12
Sijainti: keuruu suomi
Viestit: 3
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tuossa yllä korjattuna tuo linkki, joka toiminee paremmin, mutta jos offarit ajattelee että nykyisille rakennelmille ilman sen kummempia saa poikkeusluvat punakilpiin Harrasteralli ry:n siipien suojassa niin kannattaa vilkaista näitä rakentelusääntöjä tuolla harrasteralli ry:n puolella

http://harrasteralli.net/wp-content/...4nn%C3%B6t.pdf
Et tainnut ymmärtää että omana lajiryhmänä voi tekniikka säännöt muodostaa itse, ja mitä tieliikennekelpoisuuteen tulee rakentelu säädökset löytyy tieliikennelaista.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.07.2012, 10:19
markomartini markomartini ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.12
Sijainti: keuruu suomi
Viestit: 3
Perusasetus

92 § (11.12.2002/1091)

Ajoneuvon käyttöä koskevien säännösten soveltaminen

Tässä luvussa olevia säännöksiä sovelletaan kaikkeen ajoneuvoliikenteeseen tiellä ja muualla sekä kaikkiin ajoneuvoihin ja niiden tarvikkeisiin. Säännöksiä ei kuitenkaan sovelleta sellaiseen ajoneuvoon, jota käytetään yksinomaan yleiseltä liikenteeltä eristetyllä työmaalla taikka tehdas-, satama-, varasto-, kilpailu- tai muulla vastaavalla alueella. Tällaisen ajoneuvon tulee olla rakenteeltaan turvallinen ja tarkoituksenmukainen.
Tämän luvun säännöksiä moottorikäyttöisestä ajoneuvosta sovelletaan myös moottorikäyttöiseen ajoneuvoon kytkettävään hinattavaan ajoneuvoon
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.07.2012, 22:18
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Oletko nyt itse ymmärtänyt mistä Offareilla kenkä puristaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja markomartini Näytä viesti
Et tainnut ymmärtää että omana lajiryhmänä voi tekniikka säännöt muodostaa itse, ja mitä tieliikennekelpoisuuteen tulee rakentelu säädökset löytyy tieliikennelaista.
Eihän offipuolella mikään muu olekaan ongelma kuin juurikin tuo mainitsemasi tieliikennekelpoisuus johon offisuunnistajat (proto ja Pro-modi erityisesti mutta myös muut) haluaisivat poikkeuksia koska kisoissa joutuu ajelemaan siirtymillä yleisen liikenteen käyttämillä teillä . Jos kisat ajettas suljetuilla alueilla niin ongelmaa ei olisikaan kun ei itse kisassa tarvittas niitä tarrakilpiäkään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:29 (GMT +2).