Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 28.06.2012, 13:27
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

http://www.ralli.net/foorumit/harras...-foorumi/14425
tämmöstä juttua ralli.netissä....
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 28.06.2012, 18:09
mobil2 mobil2 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.09
Sijainti: ruukki
Viestit: 684
Perusasetus

Akk


Tämä Akk yrittää ilmeisesti kitkeä kaiken moottori urheilun suomesta

Onhatuo nähty jo jokkisenkin puolella on ruvennut rivit rakoileen AKK järjettömän rahastuksen myötä

Viimeksi muokannut mobil2 : 28.06.2012 18:20
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.06.2012, 18:25
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Tuo noinaa miks sitä autoa ei voi ajella ihan myyntinäyttely nimikkeellä, ihan laillista, ainakin tarkoituksen suhteen, tuo AKK systeemi on lähinnä tarkoitettu uitetuille ralliautoille mistä ei oo maksettu autoveroja.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 28.06.2012, 23:41
mobil2 mobil2 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.09
Sijainti: ruukki
Viestit: 684
Perusasetus

Ralliautojen katsastus


Tuossa eräs nimeltä mainitsematon kehuskeli että ralliautot katsastetaan mutta turha kuvitella että nuo edellä mainitut laitteet menisi ihan normaalista katsastuksesta läpi esim. itse tehdyt tukivarret ym...

katsastetaanhan nuo maasturitkin joka kilpailussa toki sitä voitaisiin hiukan tiukentaa.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 29.06.2012, 20:17
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Näihin ralliautoihin pätee aivan omat pykälänsä jotka koskee verottomia kilvanajoon tarkoitettuja autoja. Ei ihan voi verrata offikikottimia joita ei ole vuosiin käytetty konttorilla vaikka kilvet kiinni ovatkin ja mikä ikävintä suurin osa offipeleistä ei täytä minkäänlaisia tieliikennevaatimuksia juurikin tuon katasastamattomuuden takia Ralliautot katsastetaan vuosittain ja lisäksi vielä joka kisassa erikseen eikä niillä sitten muuten voikaan ajella, ei kuten ennen edes kisapaikkakunnalle vaan nykyisin pelkästään kisaan välittömästi liittyvällä alueella pakolliset ajot. (siirtymät ja EK:t)
Ja Offisuunnistushan ei kuulu AKK:n palettiin eikä niitä silloin tietenkään ole AKK:n kisakalenterissakan, mutta osaa katsastuskonttoritkin halutessaan käyttää harkintavaltaa kun kyse on kisakäytöstä, safarithan ovat sitten jo täysin toinen juttu
Turhaa jeesustelua että ne ralliautot ois niinku paremmassa kunnossa koko
kisan ajan. Muistellaampa aikaa taaksepäin kun erään kisan siirtymällä nilkutti 3 pyöränen wrc auto ihan siellä muun liikenteen seassa. Eipä siellä välitetty näistä kovasti hehkutetuista säännöistä, leikki jäi vasta poliisien toimesta kesken... Olisi yllätys että tämä tv-kameroilla tallennettu juttu oisi ainukainen laatuaan rallikisoissa.

Vai onko juttu niin että lepikkoon rullatulla romulla voi ajella siellä siirtymillä ihan vaan siksi kun ollaan AKK siunaamana liikkeellä?
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 29.06.2012, 20:57
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Kylläne tämmöset "byrocraatit" lopettaa harrastelun Suomesta..

Viimeksi muokannut Teme : 29.06.2012 21:05
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 29.06.2012, 23:14
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Koittakaas nyt ottaa järki käteen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mobil2 Näytä viesti
Tuossa eräs nimeltä mainitsematon kehuskeli että ralliautot katsastetaan mutta turha kuvitella että nuo edellä mainitut laitteet menisi ihan normaalista katsastuksesta läpi esim. itse tehdyt tukivarret ym...

katsastetaanhan nuo maasturitkin joka kilpailussa toki sitä voitaisiin hiukan tiukentaa.
Offin kisakatsastusta ja rallikatsastusta ei voi millään tavoin verrata toisiinsa ja ralliautot katsastetaan vuosittain valtuutetuilla katsastuskonttoreilla nimettyjen, kilpa-autoihin erikoistuneiden katsastajien toimesta ja kisakunnossa eli juurikin mm. noilla tukivarsilla varustettuna

ja kun tuolla joku mainitsi kolmepyöräiset ralliautot niin sekin oli lähtiessään kisaan tieliikenneasetuksen mukainen, mutta monikaan offisuunnistukseen osallistuvista rakennelmista ei ole edes lähtiessään siinä kunnossa että menis konttorilla läpi.
Eikä ne kilpailurajoitukset tule AKK:n toimistolta vaan valtion- ja EU,n hallinnolta direktiiveinä ja asetuksina. AKK pyrkii sitten saamaan niihin lievennöksiä jotta autourheilutoimintaa ylipäätään olis meillä Suomessa mahdollista harrastaa
Kannattais Offarienkin vähitellen ottaa järki käteen eikä jatkuvasti pyrkiä etsimään itselleen ikävyyksiä. Laittakaa kisapirssit siihen kuntoon että ne on katsastettavissa niin ei viranomaisetkaan pääse harrastukseen niin helposti puuttumaan Suljetuilla alueillahan laitteet voivat sitten olla mitä tahansa, mutta kun ajetaan muun liikenteen joukossa kisalaitteidenkin tulisi olla tieliikenteeseen hyväksyttyjä
Ja perustakaa se kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia)

Autourheilun puolesta yli 45 vuotta
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 29.06.2012, 23:32
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Autourheilun puolesta yli 45 vuotta
Lisää tuohon vielä jatkoksi: "Suunnistuskisoja vastaan yli X vuotta."
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 29.06.2012, 23:39
KunnanMies KunnanMies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.02.10
Sijainti: ruukki
Viestit: 116
Perusasetus

katsasus


Tuskin aiheuttaisi suurtakaan pään vaivaa jos olsi samaan tyyliin offroad katsastus jossa saadaan eri vapauksia renkaiden koon, korin leveyden, moottori tehon, valojen tehon, muutos prosenttijen määrän ja monen muun pikku jutun kanssa esim käsittääkseni fian hyväksyntä ei ole tie liikenne hyväksyntä(penkit ja vyöt)
Mutta kaikenkaikkiaan turha väittää että nämä ralli autot menisivät läpi normaali vuosikatsastuksista ilman erikoislupia joihin harrastus ei käy perusteeksi.

AKK=autourheilijan kuppaus&kusetus
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 30.06.2012, 00:13
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 180
Perusasetus

Pakko tökätä tätäkin soppaa,aikoinaan vauhdikkaammissa lajeissa mukana olleena.
Se että esim.offroad auto ei täyttäisi katsastus sääntöjä ei nyt mun mielestä ole juurikaan homman pointti jos verrataan ralliautoon.

Offissa katiska kun ei juurikaan hölkkävauhtia kovenpaa kulje niin sen aiheuttamat riskit kuljettajille saati yleisölle on lähes olemattomat,ainakin minimaaliset jos vain pysytään nauhojen takana.
Rallissa taaseen pudotellaan esim. 150 km/h ilmannuottia tai vaikka nuotillakin ja kun siellä se tukivarsi,pyöränpultti,ratin-napa,yms. porsii niin pahimmillaan tulee kymmeniä raatoja.

Se että jokin moottoriharrastelaji alkaa sorsimaan toista porukkaa ei nyt kuulosta kovin älykkäältä.Kommentit siitä jonkun porukan katsastuskunnoista ja jonkun ei pitäisi nyt kyllä lopettaa,ne kun aiheutta ennemmin tai myöhemmin kaikkien lajien ankeuden byrokraattien toimesta.

Turpa rullalle jos ei riitä avarakatseisuutta muita lajeja kohtaan.

Punakilvet kilpailuissa kyllä pitää jatkossa sallia lajiin riippumatta,aina.Offissa,Rallissa,yms.
Tämä pitäisi olla kaikkien lajien yhteinen päämäärä.

Edittiä: ennenkuin joku koiranleuka ehtii takertua itse kisoissa olevvista vakuutusturvista tarkoituksenani on sanoa että kun liikutaan lajiin katsomatta yleisen liikenteen seassa niin varsinkin silloin täytyy kiinnittää ehdotonta huolellisuutta nopeuksiin ja huolelliseen/huomaavaiseen ajoon,koska juurikin silloin ko.autokunta on sen kilpailun ja lajin mainomiehiä ja silloin saatava huomio on koko lajia leimaava.Onhan autoilla kilpailevat ns.ammattilaisia auton käsittelyssä ja ajamisessa.

Viimeksi muokannut mp : 30.06.2012 00:38
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 30.06.2012, 00:30
KunnanMies KunnanMies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.02.10
Sijainti: ruukki
Viestit: 116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mp Näytä viesti
Pakko tökätä tätäkin soppaa,aikoinaan vauhdikkaammissa lajeissa mukana olleena.
Se että esim.offroad auto ei täyttäisi katsastus sääntöjä ei nyt mun mielestä ole juurikaan homman pointti jos verrataan ralliautoon.

Offissa katiska kun ei juurikaan hölkkävauhtia kovenpaa kulje niin sen aiheuttamat riskit kuljettajille saati yleisölle on lähes olemattomat,ainakin minimaaliset jos vain pysytään nauhojen takana.
Rallissa taaseen pudotellaan esim. 150 km/h ilmannuottia tai vaikka nuotillakin ja kun siellä se tukivarsi,pyöränpultti,ratin-napa,yms. porsii niin pahimmillaan tulee kymmeniä raatoja.

Se että jokin moottoriharrastelaji alkaa sorsimaan toista porukkaa ei nyt kuulosta kovin älykkäältä.Kommentit siitä jonkun porukan katsastuskunnoista ja jonkun ei pitäisi nyt kyllä lopettaa,ne kun aiheutta ennemmin tai myöhemmin kaikkien lajien ankeuden byrokraattien toimesta.

Turpa rullalle jos ei riitä avarakatseisuutta muita lajeja kohtaan.

Punakilvet kilpailuissa kyllä pitää jatkossa sallia lajiin riippumatta,aina.Offissa,Rallissa,yms.
Tämä pitäisi olla kaikkien lajien yhteinen päämäärä.
tässä nyt tarkoitin sitä että olisi HYVÄ jos saataisiin samantyylinen katsastus offi autoille kuin rallissa on missä ei puututa muutosten niin justiinsa pykälän mukaisuuteen vaan yleiseen turvallisuuteen jarrujen akselistojen kiinnityksiin ja ohjaukseen ja että autolla voidaan oikeasti ajaa yleistä tietä TURVALLISETI muun liikenteen seassa mihin nimen omaan ralli katsastus tänäpäivänä perustuu sillä myös tarrakilvillä ajavat ralli autot täytyy vuosittain ralli katsastaa jos haluaa niillä kilpaa ajaa.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 30.06.2012, 00:48
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Jos pysyttäs kuitenkin asiassa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Lisää tuohon vielä jatkoksi: "Suunnistuskisoja vastaan yli X vuotta."
Eipäs nyt liiotella En ole Offisuunnistuskisoja vastaan ollut enkä ole vieläkään vaan arvostelen niissä käytettävn kaluston liikennekelpoisuutta sekä monen laitteen turvattomuutta = kaarettomuutta Offistakin on toki järjestäjäkokemusta 90-luvun alkupuolelta offisuunnistuksesta tosin vain harjoituskisoista
Offisuunnistushan on hieno laji vaikkei siinä suunnistuksella kovin suurta osaa nykyisellään enää olekaan, nimi on siinä mielessä hieman harhaanjohtava ExtremeOffi-safari olis lähempänä totuutta, mutta sillä mennään joka on käytössä
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 30.06.2012, 06:33
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Kannattaa muistaa että auton täytyy olla tieliikennelain edellyttämässä kunnossa!
Turha luulla että "puuhakilvillä" saa ajaa minkälaisella paskakasalla hyvänsä.
Ainoa poikkeus on jos olet viemässä autoa muutoskatsastukseen.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 30.06.2012, 09:40
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Lisää tuohon vielä jatkoksi: "Suunnistuskisoja vastaan yli X vuotta."
4x4 maailma on näköjään valjastettu tähän rojektiin mukaan. Ja nämä nettiroikellukset myös.

Maailmassa on monta muutakin asiaa pahemmin vinksallaan, tuolla tarmolla voisi tehdä jo jotain oikeesti tarpeellista kuin vahtia harvojen offareitten punakilpiä. Tai niitä kaaria.

Kyllä siellä suunnistuskisojen katsastuksessa ukot kattelee muutakin kuin taivaalle ja tarvittaessa en hetkeäkään epäile että ei tieto/taitoo löydy siihen hommaan.

Kilpailun järjestäjät on 90 luvun jälkeen laittaneet tien reunaan sellaisia numerolappuja joita kutsutaan nopeusrajoituksiksi. hiekkatiellä kun ajetaan 20-30kmh niin ei tartte rallikuskin reaktioita jos jotain yllättävää ilmaantuu tielle. Omien havaintojen perusteella rajoituksia noudatetaan ja muutenkin liikenteen seassa ajellaan taiten. Kun ei ole kiire aikatarkistuspisteelle.

Tämä offiautolla ajelu kun on niin vaarallista etenkin tietä myöten niin niitä onnettomuuksia on varmaan esimerkiksi asti. Eli milloin on sattunut ja mitä...?
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 30.06.2012, 09:58
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Kannattaa muistaa että auton täytyy olla tieliikennelain edellyttämässä kunnossa!
Turha luulla että "puuhakilvillä" saa ajaa minkälaisella paskakasalla hyvänsä.
Ainoa poikkeus on jos olet viemässä autoa muutoskatsastukseen.
Tuohan nyt on selvä että auton oltava kunnossa jos sillä liikenteessä ajetaan,
Oma tapaus sellainen että kyseistä uaz vuosimallia ei ole mahdollista kilvittää vaikka se olisi miten hyvässä kunnossa,vuoden vanhempi malli taas on liikennelaillinen vaikka se on
täysin samanlainen

Siksi täytyy jatkuvasti hakea siirtolupia. ...tanan suomen säädökset
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 30.06.2012 10:01
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 30.06.2012, 11:05
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
4x4 maailma on näköjään valjastettu tähän rojektiin mukaan. Ja nämä nettiroikellukset myös.
kyllä noi Byrocratin 4x4 lehden palstalla olevat jutut on lajille suureksi haitaksi,
jatkuvaa muitten arvostelua ja aliarvioimista.
myös akk toistuu joka jutussa lähes jumalan arvoisena instanssina.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 30.06.2012, 16:03
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Ei hyvältä näytä tämä mollaaminen!
Onko Byrocraatti ajo- vai puhemiehia?
Jos puhe, niin lopeta koko "offailusi"!
Jos ajo, niin tee jotain oikeaa, hyvaa asiaa itsellesi ja meille muille!
4x4 lehden linjailu oudoksuttaa lajin tulevaisuuden kannalta.
Avustajien nimet julki myos nimimerkkien kohdalta!
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 30.06.2012, 19:52
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Kannattaa muistaa että auton täytyy olla tieliikennelain edellyttämässä kunnossa!
Turha luulla että "puuhakilvillä" saa ajaa minkälaisella paskakasalla hyvänsä.
Ainoa poikkeus on jos olet viemässä autoa muutoskatsastukseen.
Kannattaa joskus käydä kattomassa joku suunnistuskisan lähtö niin näkee tuon käsityksen tieliikennelain mukaisesta kunnosta, alkuperäistä autossa ehkä 10 %, renkaat ehkä 150 mm suuremmat yms. Tosin esim venäjällä täysin kilpipelejä :-)
Ja saahan Suomessakin ajella kilvitetyllä KrAz:lla, ainakin jos on polakki.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 30.06.2012, 19:54
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Tuohan nyt on selvä että auton oltava kunnossa jos sillä liikenteessä ajetaan,
Oma tapaus sellainen että kyseistä uaz vuosimallia ei ole mahdollista kilvittää vaikka se olisi miten hyvässä kunnossa,vuoden vanhempi malli taas on liikennelaillinen vaikka se on
täysin samanlainen

Siksi täytyy jatkuvasti hakea siirtolupia. ...tanan suomen säädökset
Mikä vuosimalli ?? 88 menee kilpiin siinä kuin 86:kin, vai onko ongelma 81/82, tosin keveitä muutoksia tarttee tehdä :-)
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 30.06.2012, 21:14
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

näyttää pahasti siltä että laki on off-roadia vastaan ja että tämä halutaan aika röyhkeillä keinoilla kitkeä pois suomesta tämä siirtokilpi jupakka on varmasti akk ja sml käsialaa ja vasta alku soittoa ""uskon että ennen kun joulupukki oveen koputtaa mietitään miten ensivuoden kilpailut pystytään järjästämään ilman siirtokilpiä ""

koekilvillä ajaminen on myös kiristynyt huomattavan paljon jota poliisi on alkanut innolla ratsaamaan sekä trafin toimesta ylihinnoiteltu koekilpi vakuutuksella 1000euroa vuosi eli sen ottaminen pelkästään off-road käyttöön on hiukan liian kallista


tässä ajetaan off-road suunnistus akk alaisuuteen tai tulee loppu ja voipi olla että akk ei halua tätä alaisuuteensa koska tässä lajissa ei raha liiku ja ilman sitä akk ei tee yhtikäs mitään.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 30.06.2012, 21:55
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

En ole nyt tarkemmin tota Jokkispuolta seurannu, mutta tapahtuiko siellä jotain myönnytyksiä, sen jälkeen kun jokkis ry perustettiin ja alkoi järkkäämään kisoja. Mulle jäi keskusteluista sellainen käsitys että AKK vastaisissa piireissä koettiin ettei AKK:ta kiinnosta kuin Neste Rally, jonne pomot pääsee pönöttämään vippitelttoihin...No kuiteski asiaan...

Jos perustetaan kansallisen Offroad suunnistuksen keskusjärjestö ja tarkennetaan katsastuksia varmaan osallistumismaksut nousee, seurojen jäsenmaksut nousee tai tulee käyttöön vuosilisenssi. Vielä jos siihen pistetään ralli tyyppinen konttorikatsastus nii johan pomppas hinnat osallistumisissa. Harrastajan kannalta lähes sama lopputulos (€uroissa) kuin se että kannetaan rahaa AKK:lle.

Mites sitten jos modi ja proto luokissa kilvettömät autot voisi siirtää rastialueiden välillä trailerilla. Vaatii tietenkin sen että aluella olis riittävät traileriparkit eikä teitä tarvi käyttää, esim montulta tai pellonreunalta maastoon siirtyessä.
- Orkkis ja stanu luokat kävis eri ajoaluella kuin modprot, ei olis niin kauheeta ruuhkaa.
- Jos modpro auto on kilvissä ja katsastettu niin sillä saa ajaa ajoalueelta toiselle.Eli kun pitää auton kunnossa (vakiompana) pääsee nopeemmin kisaamaan, mitä trailerijumppaa harrastavilla monstereilla.

Ittäni joskus mietityttäny tuo tarrakilpi asia jos jotain sattuu...Eli siirtymätaipaleella sattuu onnettomuus, jossa kuolee tai loukkaantuu joku kisan ulkopuolinen kanssa autoilija, yleisellä tiellä. Vaikka ajaiskin kännissä ja pysähtymättä Stopin takaa jonkun porttaali tojotan alle. Huonolla tuurilla tulee samanlainen juttu kun Enon rekkakolarista. Sitten kun joku punavihersokee liikenne ministeri vielä keksii että siirtokilpien antamista on tiukennettava...Sieltä kun tuntuu noita kuningas ideoita tulevan nykysin.

Edit: Hienointahan tietenkin olisi jos lait ja asetukset antaisivat vapaamat kädet auton rakenteluun. Olis vaikka joku II tason muutoskatsastus, joka varmaan tulis maksamaan enemmän mutta suuremmat muutokset olisi mahdollista saada autoon laillisesti ja samalla pitää auto kilvissä ja käyttää vuosittaisessa katsastuksessa. Se taitaa vaan valitettavasti olla utopiaa nykyisellä menolla kun kohta ajetaan hybridiautoilla ja hönkäillään alkolukkoon joka parkkipaikalla....
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 30.06.2012 22:06 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 30.06.2012, 22:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Ei siihen AKK:ta tarvita jos perustatte offille oman keskusjärjestön.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
näyttää pahasti siltä että laki on off-roadia vastaan ja että tämä halutaan aika röyhkeillä keinoilla kitkeä pois suomesta tämä siirtokilpi jupakka on varmasti akk ja sml käsialaa ja vasta alku soittoa ""uskon että ennen kun joulupukki oveen koputtaa mietitään miten ensivuoden kilpailut pystytään järjästämään ilman siirtokilpiä ""

koekilvillä ajaminen on myös kiristynyt huomattavan paljon jota poliisi on alkanut innolla ratsaamaan sekä trafin toimesta ylihinnoiteltu koekilpi vakuutuksella 1000euroa vuosi eli sen ottaminen pelkästään off-road käyttöön on hiukan liian kallista


tässä ajetaan off-road suunnistus akk alaisuuteen tai tulee loppu ja voipi olla että akk ei halua tätä alaisuuteensa koska tässä lajissa ei raha liiku ja ilman sitä akk ei tee yhtikäs mitään.
Ensinnäkin AKK tai SML eivät säädä lakeja ja toiseksi nuo siirtokilpimääräykset ovat olleet voimassa jo muutaman vuoden, mutta niitä on valvottu varsin sattumanvaraisesti. Mainitut keskusjärjestöt ovat päinvastoin kuin väität saaneet aikaiseksi sen että verottomilla kisapeleillä on mahdollisuus ajaa kisoissa (siis niissä kisoissa jossa ajetaan yleisillä teillä) Aiempi punakilpikäytäntö (ennen näitä tarrrakilpiä) kaatui siihen, että porukka ei noudattanut kilpiin liittyviä käyttörajoituksia vaan ajeli milloin sattui sellaisiakin ajoja jotka ei liittyneet kilpailemiseen. Nykyisestä verottomien autojen käytöstä rallikilpailuissa (ja tietyin rajoituksin myös AS:ssä) ja kilpikäytännöstä käytiin varsin tiukka vääntö jossa lopulta päästiin varsin tyydyttävään lopputulokseen vaikka kotipaikan kisapaikkakunnan välinen ajomahdollisuus menetettiinkin. Ei tarvii porukan enää ostaa kotimaasta kallista verollista aihiota vaan voi vapaasti ostaa verottoman mistä parhaaksi katsoo.
Ei se AKK kaikkia lajeja itselleen haali vaikka rahaakin niistä mahdollisesti tulis kassaan.(kilpailulupamaksut järjestäjiltä ja kilapilija/toimistijalisenssimaksut kilpailijoilta/seuroilta) Offissahan vain Trial ja Foffi ovat AKK:n lajeihin kuuluvia, muut kuten Offi-suunnistus ja uutena lajina (Suomessa) Officrossi eivät ole edes entistä lajiryhmää kiinnostaneet niin paljoa että olisivat niitä sinne yrittäneet haalia Osaksi varmaan siksi että eivät ole katsoneet Offi-suunnistusta varsinaiseksi autourheiluksi vaikka se sitä minusta onkin. Officrossia ilmeisesti miettivät koska se on nopeuslajina FIAN alainen ainakin Virossa???

Eikä siihen kilpiasiaan välttämättä AKK:ta tarvita kun se niin suurta mörköä monelle edustaa
Kuten aiemmin kirjoitin niin mikäänhän ei estä Perustamasta kilpailuihin keskittyvä Offroadin keskusjärjestö (esim. OffRoad Suunnistus ry jossa jäseninä ovat kaikki suunnistuskisoja järjestävät yhdistykset tai muut tahot) silloin se vastaisi autourheilun valtakunnallista keskusjärjestöä (AKK) jonka kisoissa voisi vaikka (jos Trafin kanssa osataan neuvotella) käyttää verottomia maastureita (katsastuskuntoisia)

Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko

Viimeksi muokannut Byrocrat : 30.06.2012 22:08
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 30.06.2012, 22:23
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Taitaa vaan olla niin, että Offiporukka on niin hajallaan ja niin eripuraista ettei sellaisen perustamisesta tule mitään kun jokaisella on se oma hiekkalaatikko
sää et si pysty kirjoittaan yhtään juttua missä et aliarvioisi ja arvostelisi toisia
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 30.06.2012, 23:14
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

kyllä se varmaan niin on että poliisit kentältä lähettelee toiveet sitten trafi suunnittelee ja on yhteydessä akk ja sml:ään jotka haluaa sinne sen heidän haluaman raon mahdollisuuden punakilpiin kilpailuissa ja siinä sivussa unohtavat että on muitakin lajeja jotka on riippuvaisia punakilvistä eikä ole akk&sml alaisia mutta uusista ohjeistakin sen akk ja sml löytää eli niiden kanssa se suunnitelma on toteutettu mutta jos ne olis muistanu sanoa lukis siinä että asia ei koske off-road suunnistusta koska se ei ole ns nopeus laji mutta se on unohdettu sanoa.


Uskon että tamän kuun aikana vielä paperit lähtee jostain päin suomea ja sellanen offi kansan kattoliitto ry(OKK) perustetaan johon automaattisesti kuuluu kaikki offi seurat suomesta ja se antaa säännöt kilpailuihin samaten kun tähän asti on vanhat konkarit kokouksissa päättänyt mutta se on eri asia siunaako tämä trafi sellaisen kattoliiton että sen alaiset kilpailut sais kilpiä

tämä kattoliitto oisi pitäny perustaa jo vuosi sitten ja jos akk ja sml oisivat olleet positiivisesti kehittämässä auto urheilua oikeasti! oisivat antaneet tästä tietoa off-road yhdistyksille tätä asiaa on varmasti vuosi suunniteltu trafissa! siellä 1vuosi on normaali aika pieniinkin muutoksiin paperilla ja jos sinne akk ja sml lisäksi listaan lisätään OKK niin siitä pyrocratiassa se kestää vuoden
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 01.07.2012, 00:18
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

mites näihi enimmäismääriin vaikuttaa nää amerikan hotrodi harrastajat???

joku saatanan kusinen lasikuitu kuuppa ja ajellaa ku pekon annit pitki kyliä tuppimuna pystyssä ja hujautetaa ojaa ja kaveri teholle.

muistaakseni tästäki löytyy esimerkkiä iha tost naapuri kylästä..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:00 (GMT +2).