![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En ummärrä suomalaisten viehtymystä tohon Cr-v:hen, eikö lie kaikkein köykäsin nelivetosysteemi mitä on ikinä missään autossa tarjolla ollu? Foresterissa ois ihan oikee aina päällä ja aina toimiva neliveto, vanhemmissa kyllä kulutus öbaut litran enemmän vissiin. X-trailissaki ihan viksu neliveto. Mitsun Outlander X-trailin kanssa samaa luokkaa nelivedon suhteen. Minkä hintaluokan vehe lie topikin alottajalla hakusessa?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Parhaillaan 6.4L/100km matka-ajoa hellun kans kahestaa ajellessa.
vm. 2009 ja Diisseli manuaali 80km/h kevät keleillä ja nastarenkailla. Hyä auto ollu. Säteilylämppäri sucks -32*c |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Se takapäälle vetoa kytkevä visko on vissiin tyyppivika.
Itte yhtä kävin testailemassa niin aina kun takaveto alkoi kytkeytymään niin infernaalinen ujellus kantautui hyttään. Kyllä se takaakin vielä veti mutta hävinneekö veto samalla kun ujellus...? ![]() Ihan hyvin se kulki kun oli sillä ns. tehokkaammalla 2 litrasella. Jäi laittamatta ![]() ![]() ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se mitään huuda. Siihen perään pitää vaihtaa öljyt (vasittu Honda DPS-F Dual Pump öljy 1Ltr) 50 000km välein, niin ei oireile. Tehtaan ilmoittama väli on suurempi, mutta kun käytetään lumella ja soralla, joutuu tietenkin öljy kovemmalle ja siitä johtuen pitää vaihtaa useammin. Jos ei vaihdeta, lopulta tietenkin palaa levyt. (ei ole visko, vaan tuplapumppu öljykytkin. uudemmissa myös sähköohjaus lisänä.)
Oireena alkaa kuulumaan just tuollaisia volinoita ja jutinoita. Silloin viimeistään öljyt vaihtoon! Voi testata ajamalla hitaasti ympyrää. Öljyä menee litran verran. ![]() ![]() Kuvia puretusta: http://honda-tech.com/showpost.php?p...2&postcount=66
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 25.06.2012 20:36 Perustelu: lisää kuvia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mie oon alkanu pikkuhiljaa ymmärtää. Emännän ajokkina ollu tuo isäukon entinen CR-V eli ollu tavallaan meillä uudesta asti. Mallia -03. Ensimmäistä kertaa kävi pajalla tänä kesänä ja tuokin käynti johtui maahantuojan takaisinkutsusta (valokytkimen johtoliittimen tarkastus)
Tavattoman huoleton peli ei ainuttakaan vikaa yhdeksään vuoteen. Maasturin kanssa tuolla autolla ei tosiaan ole muuta yhteistä,ku varapyöräteline takaovessa. Käytännössähän CR-V on etuvetoinen ja siirtää vetoa taakse aina kun etu ja taka-akselin pyörimisnopeusero kasvaa tarpeeksi isoksi, ideana hyvä mut tuossa systeemissä on törkeen pitkä viive. Kulutukset pyörii kympin kulmilla/100km 2L koneella+automaagi Maantieajossa menee hiukan alle kaupungissa hiukan yli. Melko karu mut varma ja huoleton käyttöauto.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä oli aikanaan HR-V ja tykkäsin kyllä ajella ne ajot, mitä silloin oli. Itsellä ajot on valtaosin maantietä ja poikamiehenä yksin suhailua. Oikeaan maastoon jos pitää mennä, niin siihen käytetään toisia vehkeitä. Tällä perusteella sopivin ajokki olis varmaankin nelivetoinen Suzuki Swift... ![]() Se on vaan se, kun kerran-pari vuodessa pitäis vetää vähän perävaunua ja saada menemään vähän eräretkeilytavaraakin paikasta A paikkaan B. Ei silloinkaan mitään maastopätkiä ajella, korkeintaan huonolla aurauksella olevia teitä. Tosin viimeksi veturina oli Ford Escort, joten tuo Swiftkin olis tähän verrattuna huomattava parannus. Henki näyttäis olevan se, että sen ikäluokan CR-V:t, joihin mulla olis varaa, syö soppaa vähän liikaa... Tää auton valinta on aina yhtä vaikeeta. Ja sitten seuraavalla viikolla löytyy aina se parempi vaihtoehto. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Koska kokonaisuus ratkaisee niin kulutuksella ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.
Tai riippuu paljon ajat vuoteen. Mutta jos ajat 20000km vuoteen ja cr-v; vie bensaa 10 litraa/100 km. Eli 2000 litraa/20000 km = 2000 x 1.6 = 3200 egee. Tai jonkun väittämän mukaan 8 l/100 km =1600 l/20000 km=2560 egee Eli uudemman cr-v:n kulutus olis n. 640 egee vuoteen vähemmin???? Eli montako vuotta aioit ko. laitteen pitää ja paljonkos noissa on hintaero??? Tuo kulutus on täysin sivuseikka jos joudut ostamaan laitteen rahoituksella... Väitän ma. Osta se mikä tuntuu omalta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Työkaveri osti uuden diesel crv:n heti kun niitä sai. Ensimmäisenä talvena olisi pitänyt työmaalla siirtää henkilönostin pihalta halliin sulamaan. Ei meinannut lähteä hondalla liikkeelle pieneen ylämäkeen kymmenen senttisessä lumessa, metrin pääsi ankaralla sudittelulla etenemään. Sitten rupesi nousemaan savu auton alta ja loppui takapyörien veto ja honda jäi paikoilleen etusilla sutimaan. Vedin nostimen sitten 240:llä Volvolla pois, ei juurikaan edes sutinut. Honda meni ehjäämölle ja siihen vaihdettiin nelikon kytkin, ei meinannut edes mennä takuuseen kun oli mukamas käytetty väärin.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Muistanko väärin, että ainakin joissakin vuosimalleissa olisi mahdollisuus lukita neliveto kiinteäksi hitaissa nopeuksissa?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole CRV:ssä nelivedon lukitusmahdollisuutta.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tuo ML-mersuhan tuntuu olevan varsin mainio peli kun lueskelee näitä japsi "nelikoiden" juttuja.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muita "pic up" hj:ta? | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.08.2017 19:40 | |
kulutus | wuntzikka | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 19.03.2011 23:23 |
RJ:n kulutus | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.01.2008 19:00 |
pa-kulutus? | -roadwarrior- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.11.2007 21:57 |
LJ:n kulutus | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 17.05.2005 07:53 |