![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ajelin kuukauden päivät 2011 mallin diesel CR-Vllä. Kulutus oli seka-ajossa noin 8 litraa. Mukava pelihän tuo oli kovalla tiellä ja jäiselläkin pärjäsi. 10 senttiä loskaa alkoikin sitten olla eri juttu. Maasturinimitys ei oikein sovi tuolle härvelille.
__________________
Elämä potkii mutta miksi aina munille? ----------------------------------------------- Jeep Cherokee Limited 4.0L HO -92 Jeep Cherokee Sport 2.5L TD -00 (Rest in pieces) http://fjdc.org |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sehä onkin Kitumaasturi...
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
|||
|
|||
![]()
työkaverilta varsin kysyin kun näin tämän.. se tuumaili että hissukseen kun ajelee niin 7-8 tuntu syövän. 2.0 bensa automaatti ja 140000 ajettu -04. ei mitään vikaa kuulemma ja hyvä ajella... tuskin voi maasturista puhua mutta eiköhän tuolla perusajot ajele jä vähän huonommallakin tiellä kun ei ala pelleilemään..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Anoppilassa on tuommonen.. Ihan okei ajella mutta syö pensaa vähä vaille paljo.. Tosiaan 10/100 on peruskulutus jos ajaa muuta kuin 60 km/h maantiellä..
Voimansiirto ujeltaa muuten ihan kohtuuhiljaisessa autossa.. Tahtoo syödä kesäkumit vaihtokuntoon melko nopeesti vaikka kulmia tarkisteltu useestikkin.. Mihin tahansa nurkkaan osuma kun tulee niin menee parilla tonnilla muovia vaihtoon ![]() Sisältä TODELLA ankea, ainakin minusta.. Täyttä muovia niin että oikeen henkeä haittaa.. Mittaristo toisaalta melko selvä ja hyvälukuinen.. Kulku talvella ihan ookoo, tosin ei se mikään maastoauto ole.. Koneena bensa ja lootana manu-anaali.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vanhemmilla on cr-v vm2010 2 litran bensakone. Kulutus sekaajossa, jossa todella lyhyttä pätkäajoa aika tarkalleen 8litraa sataselle.Manuaaliloota.
Edellinen cr-v oli vm2000 samat ajot 10l satasella. En lähtis huonolle metsäautotiellä näillä.Paksussa lumessa alkaa kytkimen hajua muistuttava haju haisemaan,varmaan kytkeytyvä neliveto luistaa. Tää haju tuli ainakin 2000vm autosta.Uudemmalla ei olla kokeiltu. Uusissa malleissa ei oo maavaraakaan normi henkilöautoa enempää. Tien päällä hyvä ajettava.Kaupunkin liikenteessä "neliveto" auttaa liikkeelle lähtiessä. Mitään varsinaisia vikoja autoissa ei ole ollut. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Porukoilla on kanssa tuo uudempi koppainen 2 litranen bensa manuaali. Oikein pihistellen on tainnut kulutus olla hiukan alle 7 l/100km. Muovia tuossa on kyllä niin paljon, etten kyllä mihinkään maastoon lähtisi edes yrittämään ja moottorin alavääntö on aika onneton.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kokemusta ei ole mutta mökki naapuri tuossa toissa päivänä sanoi että ykkönen on ihan liian pitkä jos pitää kärrin kanssa kikkailla tai pehmeessä käännellä. Ja notta ei se talvella oikein mihinkään mene.
Mutta silläkin se sen perushomman hoitaa elikkä nousee mökiltä mäenpäälle ilman isompia temppuja.Ja kun saman mäen alla ollaan niin meitsin emäntä joutuu pahalla kelillä peruuttamaan saabin sinne mäen päälle kun ei etuperin nouse. Eli kyllä siitä selvästi apua on. ![]() ![]() Jos joku väittää että keskikulutus on tommosessa alle seittemän litraa sataselle niin rohkenen epäillä. ![]() ![]() Jossain alamäessä hetkellinen kulutus voi ollakkin mutta ei taatusti muuten on siinä sen verran massaa ja otapinta-alaa ja pikkuisen sitä pyöritettävää voimansiirtoakin. Mutta joo kokemusta ei itellä ole, ja kaveri mikä noita asentelee niin on sanonu ettei niissä mitään ihmeempiä vikoja ole. Perus japsi laatua. Eli jos ei odota maasturia niin tuskin pahasti pettyy. Jk. Eli pohdintaa aiheesta. Tuo SUV eli sport utility vehicle ?? Eli urheilullinen hyötyajoneuvo tarkoittanee alunperin ajoneuvoa mihin mahtuu kalavehkeet golfbäkit yms. kyytiin ja sillä pääsee aspeniin todella kätevästi hiitämään. Suomessa joku iltalehden toimittaja on kaikessa autoviisaudessaan keksiny määritelmän kaupunkimaasturi mikä ei kuvaa oikeastaan mitään mitenkään. Tai kuvaa sitä ajatusta että turhake mikä turhake koska kaupungissa kukaan millään maasturilla mitään tee...Eli koko alkuperäinen idea on näin pois pyyhkäisty.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Tilanne ratkaistu!
Tilanne on nyt "ratkennut" toistaiseksi siten, että kaikenlaisia "järkisyitä" ja "perusteluita" pohdittuani ja kuunneltuani luovuin toistaiseksi käyttöauton ja maasturin yhdistämisestä.
Ajosuoritteen laatu, kerrostalon tolppapaikan koko yms. jutut saivat sitten lopulta kallistumaan pelkkään pieneen nelivetoiseen henkilö("farmari")autoon. ![]() Eli toistaiseksi huristellaan pienellä japanilaisvehkeellä nimeltä Suzuki Ignis. ![]() (Häpeää syvästi, vaikenee ja poistuu takavasemmalle...) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt kun käyttis on hankittu niin seuraava askel voisi olla SJ410/SJ413/Jimny hupiautoksi ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Että terveisiä vaan sille päälle seitenkymppiselle eläkeläispariskunnalle sinne Varsinais-Suomen suuntaan, joka ajelee ARB-vinssipuskurilla ja takaperän ARB-lukolla varustetulla korotetulla Jimnyllä. ![]() Jimnyn jälkeen ja ennen nykyistä hankintaa oli väliaikaisesti päivittäisajokkeina G-Mersu, C-Mersu, Mitsubishi Lancer nelivetofarmari ja vanha 323 Mazda. Igniksellä mennään nyt toistaiseksi, kunnes nähdään, että tuleeko sitä ajosuoritetta kuitenkin niin paljon, että kannattais laittaa diesel. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Lisää kokemuksia. Vaimolle olisi tuloillaan kaupunkiautoksi -05 2.2d CR V. Ei kiskota kärryä ja reitit on samat mitä nyt tahkotaan -60mm alustaisella etuveto A4.llä eli ei edes "mökkiteitä". Kilsoja kerää vajaa 40tkm vuoteen joten kulutuksen mukaan hiukan valkattu ja hondaan päädytty. ( X trail jäi pois kun niissä ei oikein ilmastointia löydy... )
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muita "pic up" hj:ta? | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 07.08.2017 19:40 | |
kulutus | wuntzikka | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 19.03.2011 23:23 |
RJ:n kulutus | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.01.2008 19:00 |
pa-kulutus? | -roadwarrior- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.11.2007 21:57 |
LJ:n kulutus | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 17.05.2005 07:53 |