![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Nyt kun Saharoiden verrokkina on tavalliset katurenkaat (vs. A/T:t), vakioalusta (vs. 4,5" korotus) ja takavieterit (vs. XJ:n lehtijouset ilman takariipukkeen muutossarjaa), niin jumputuksen huomaa heti 80km/h vauhdissa. Alle 60km/h on OK, mutta voisi tietysti vielä kokeilla miten nämä toimii 90-130km/h alueella.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nonniin, hiekat pois ja perinteinen tasapainotus huolellisesti ja taas mennään täysiä
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä, lyijyä vaan vanteisiin. Kyllä ton kokoluokan renkaat pitäis saada puntitettua kohtuudella.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa mennä vähän offtopiciksi mutta tän kokoisissa pyörissä alkaa jo säästämään painoissakin aika paljon jos jaksaa hetken pyöritellä vanteilla renkaita. Helposti saa 200gr painon tarpeen puolitettua.
Tarrapainot on ainakin omien kokemuksien mukaan ihan ehdottomia, lyöntipainot lähtee maastopaineilla ajellessa irti suht helposti. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nämä kumit oli reilut puoli vuotta varastossa, joten lienee mahdollista, ettei kaikki hiekat ole vielä irtonaisia viiden kilsan ajolenkin jälkeen. Laitellaan paineet tarkemmin kohdilleen ja ajellaan reippaasti motarilla, niin ollaan viisaampia. Painotukseen en viitsi lähteä, kun ne kuitenkin irtoaa maastossa. Maastoon mennessä kun on vielä kärri matkassa, niin 80km/h max. vauhti ei silloin haittaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pienempiä painoja useita niin on enempi kiinni kuin isot limput pelkästään keskeltä, lopuks sikaa päälle niin eiköhän nuo tuon auton offailut siedä. Tarrapainotkin pysyy varmasti kunhan putsaa vanteen huolella eikä pyyhkäse vaan rukkasella.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
On ne vanteet, varsinkin XJ:n alla olevat, sen verran offailusta ruvella, että niistä olis painot lähteneet jo monen monta kertaa; oli ne sitten perinteisiä tai tarroja.
![]() No, ajettuani tänään reilut kymmenen kilsaa reippaalla kaasulla ja parhaimmillaan satasta, niin eipä juuri jumputtanut. Rengasmelua oli kylläkin katukumeja reiluummin, mutta sen nyt arvasikin. Kunhan vielä pääsen motarille kokeileen, mutta taitaa näistä sittenkin pienen herkistelyn ja totuttelun jälkeen olla vielä kumeiksi muuallekin kuin maastoon. ![]() Lisäksi aiemmin karsastettu tehonpuute ei vaivaa tätä autoa, ei edes reippaasti vakiota isommilla 31" renkailla ja pitkällä 4WD-välityksellä, vaikkei tässä reippainta 360cid konetta olekaan. ![]() Laitan huomenna diesel-käyttiksen seisontaan ja ajelen lopun kesäloman tällä, kun ei ole pitkiä päivittäisiä työkilsoja rasitteena. Eiköhän rupee tapansa näyttämään. Nuo kylkiputket ja valoraudan voisi hävittää pois, kun ovat vain tiellä, mutta katsotaan nyt mitä tästä viitsisi seuraavaksi ruveta rakenteleen. Pitänee katsoa ensiksi josko "Black ZJeepin" ABS:t heräisi eloon ja XJ:ssäkin olisi pientä laittoa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand Cherokee "käyttis" projekti | JeepWJ | Maasturiprojektit | 37 | 04.10.2012 20:20 |
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 03.03.2011 22:08 |
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |