Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2012, 06:26
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Kyllähän tuollaisilla moni ajelee kadulla ihan vailla huolia. Mikä sulla niissä sitten mättää?
Tasapainotus. Lyijyä näihin ei edes yritetty - olisi tietysti voinut - mutta laitettiin kuitenkin hiekkaa. XJ:llä näillä tuli kyllä ajettua talvikelissä ilman suurempia ongelmia päälle satasta, mutta oletusarvo XJ:n silloisella alustalla oli myös toinen.

Nyt kun Saharoiden verrokkina on tavalliset katurenkaat (vs. A/T:t), vakioalusta (vs. 4,5" korotus) ja takavieterit (vs. XJ:n lehtijouset ilman takariipukkeen muutossarjaa), niin jumputuksen huomaa heti 80km/h vauhdissa. Alle 60km/h on OK, mutta voisi tietysti vielä kokeilla miten nämä toimii 90-130km/h alueella.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2012, 07:31
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Nonniin, hiekat pois ja perinteinen tasapainotus huolellisesti ja taas mennään täysiä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.06.2012, 11:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Nonniin, hiekat pois ja perinteinen tasapainotus huolellisesti ja taas mennään täysiä
Samaa mieltä, lyijyä vaan vanteisiin. Kyllä ton kokoluokan renkaat pitäis saada puntitettua kohtuudella.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2012, 12:33
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Alkaa mennä vähän offtopiciksi mutta tän kokoisissa pyörissä alkaa jo säästämään painoissakin aika paljon jos jaksaa hetken pyöritellä vanteilla renkaita. Helposti saa 200gr painon tarpeen puolitettua.

Tarrapainot on ainakin omien kokemuksien mukaan ihan ehdottomia, lyöntipainot lähtee maastopaineilla ajellessa irti suht helposti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 13:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Nämä kumit oli reilut puoli vuotta varastossa, joten lienee mahdollista, ettei kaikki hiekat ole vielä irtonaisia viiden kilsan ajolenkin jälkeen. Laitellaan paineet tarkemmin kohdilleen ja ajellaan reippaasti motarilla, niin ollaan viisaampia. Painotukseen en viitsi lähteä, kun ne kuitenkin irtoaa maastossa. Maastoon mennessä kun on vielä kärri matkassa, niin 80km/h max. vauhti ei silloin haittaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2012, 11:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Painotukseen en viitsi lähteä, kun ne kuitenkin irtoaa maastossa.
Pienempiä painoja useita niin on enempi kiinni kuin isot limput pelkästään keskeltä, lopuks sikaa päälle niin eiköhän nuo tuon auton offailut siedä. Tarrapainotkin pysyy varmasti kunhan putsaa vanteen huolella eikä pyyhkäse vaan rukkasella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2012, 20:37
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

On ne vanteet, varsinkin XJ:n alla olevat, sen verran offailusta ruvella, että niistä olis painot lähteneet jo monen monta kertaa; oli ne sitten perinteisiä tai tarroja.

No, ajettuani tänään reilut kymmenen kilsaa reippaalla kaasulla ja parhaimmillaan satasta, niin eipä juuri jumputtanut. Rengasmelua oli kylläkin katukumeja reiluummin, mutta sen nyt arvasikin. Kunhan vielä pääsen motarille kokeileen, mutta taitaa näistä sittenkin pienen herkistelyn ja totuttelun jälkeen olla vielä kumeiksi muuallekin kuin maastoon.

Lisäksi aiemmin karsastettu tehonpuute ei vaivaa tätä autoa, ei edes reippaasti vakiota isommilla 31" renkailla ja pitkällä 4WD-välityksellä, vaikkei tässä reippainta 360cid konetta olekaan.

Laitan huomenna diesel-käyttiksen seisontaan ja ajelen lopun kesäloman tällä, kun ei ole pitkiä päivittäisiä työkilsoja rasitteena. Eiköhän rupee tapansa näyttämään.

Nuo kylkiputket ja valoraudan voisi hävittää pois, kun ovat vain tiellä, mutta katsotaan nyt mitä tästä viitsisi seuraavaksi ruveta rakenteleen. Pitänee katsoa ensiksi josko "Black ZJeepin" ABS:t heräisi eloon ja XJ:ssäkin olisi pientä laittoa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand Cherokee "käyttis" projekti JeepWJ Maasturiprojektit 37 04.10.2012 20:20
Myydään Grand Cherokee WJ alkup 17". vanteet & renkaat 235/65 r17" Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 03.03.2011 22:08
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 09:39 (GMT +2).