Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.06.2012, 22:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Näinhän se kyllä on.. jo mä tuolta Kempin sivuilta katsoin räjäytyskuvat ja varaosanumerot. Pitää marssia paikalliseen huoltoon ja kysymään osien pakettihinta, onko fiksumpi ostaa kokonaan uusi vai korjata vanha. Muutama muukin kulutusosa tuosta jo aika lopussa (mm. kaulasta kierteet ollu kovassa käytössä kun käännelty -> on mennyt vähän huonoksi ja pitäisi uusia kaula)..

Tutkimusmatkalle siis
jos uuden ostat niin ole kaukaa viisas ja osta sitte se 5m ainakin, ei tarvi kokoajan konetta siirtää, olin tänään osienhankintareissulla, ihan siinä kulmilla eikä sitte tosiaankaan tullu mieleen että ne varret olis kulkeutunut silleenki vähä halvemmalla

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.06.2012, 23:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Koneessa on vain kaksipyöräinen langansyöttölaite kun on kevyemmän pään valovirtavehkeitä (Kempomat 1701) -> pitäydyn 3m pituisessa poltinkaapelissa tein tänään venäläistyyppisen kenttäkorjauksen niin pystyi käyttämään konetta, tilasin samalla kokonaan uuden kyllä.

Eipä tuo onneksi kauhean kallista ollut muutenkaan lähetyskuluilta, toki olisi tullut vielä halvemmalla omassa kyydissä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2012, 09:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Koneessa on vain kaksipyöräinen langansyöttölaite kun on kevyemmän pään valovirtavehkeitä (Kempomat 1701) -> pitäydyn 3m pituisessa poltinkaapelissa tein tänään venäläistyyppisen kenttäkorjauksen niin pystyi käyttämään konetta, tilasin samalla kokonaan uuden kyllä.

Eipä tuo onneksi kauhean kallista ollut muutenkaan lähetyskuluilta, toki olisi tullut vielä halvemmalla omassa kyydissä.
luuleks että tässä muillakaan on kun se 2 pyörää... toimii kyllä ihan moitteetta kun pidät spiraalin puhtaana, puhallat sen aina välillä ilmalla ja laita vaikka earista meneen se lanka läpi siellä syöttörullien luona
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.06.2012, 18:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Protoshopista ei löytynytkään sopivia työvälineitä M24 x 1.5 vasuri sisäkierteen tekoon. Kun ensin kysyin niin hinta piti olla 85€ + alv., kun vein varret niin hinta olikin 100€ + alv. - maanantaina soittivat ja sanoi että heidän pitää ostaa sorviin työkalu että onnistuu, hinta veloitetaan minulta -> 190€ + alv.

Hain varret pois ja tilasin itselle sen perkeleen kierretapin Lähetin tapin Rytarille niin tulee sitten kunnolla sorvissa tehtynä ne varsin kohtuuhinnalla.

Etupanhardin kiinnikettä aloin jo tekemään, kuvia nyt ei ole mutta huomenissa varmaan valmistuu sekä korin- että akselinpuoleinen pätkä. Vaihdelaatikon kannakepalkki on puolivalmis, ja pakoputkelle on kannake olemassa kunhan vain hitsaa kiinni. Etujarrut alkaa olla muuten kondiksessa, paitsi tarttee vielä jarrupalat sekä kaikkien jarrujen ilmauksen.

Nämäkin tuli tänään postissa, niin saa naputeltua kääntöpäihin paikalleen ja ohjausvarret kiinni heti kunhan ne Rytarilta tulee. Eli siis kääntöpäistä porataan kartioreiät veks 19mm:n suoriksi rei'iksi, ja sitten nuo kartioholkit sinne reikään niin saa kartion käännettyä alaspäin kapenevaksi -> raidetanko ja välivarsi nousee ylemmäksi pois kantojen ja kivien tieltä
15$ kappaleelta (3kpl.) + lähetyskulut 10$, eli ei ihan järkkyhintaiset sentään. Jos olisi sorvi ja oikean kokoinen kartiokalvain niin olisihan nuo itsekin tehnyt.



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.06.2012, 18:33
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

ne varret on jo valmiit että voit joutua jo viikonloppuna ajeleen sillä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2012, 18:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No voi paska, näin äkkiä

Kiitoksia taas kerran, nopeaa toimintaa!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.06.2012, 14:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Rytarin sorvaamat ja kierteyttämät ohjausvarret tuli eilen (kierros numero kaksi ). Flip instertit tuli naputeltua ensin paikalleen ja vähän heppailtua kiinni sekä maalasin ne. Tänään pääsikin sitten kunnolla kyhäilemään panhardin kiinnikkeitä ja kokeilemaan ohjausvarsien sopivuutta. Tiukkaa tuolla on high- steerin kanssa, mutta mahtuu jotenkuten

Korinpuoleinen panhardinkiinnike ja varsia (tulee vielä pari vahviketta); pitää vielä viistää jousipedin puoleista reunaa kiinnikkeestä ja vähän pyöristää alareunaa niin ei tule täydellä sisäänjoustolla ahdasta:




Etupanhardille on tuolla hyvä kolo:




Edestäpäin katsottuna voi panhardin kulma hämätä, koska säätöpäässä on mutka. Toi olisi mennyt ihan suoranakin kyllä mutta tuollaisena tuli tehtaalta. Jos panhardin nivelpisteistä katsoo, niin se on käytännössä täsmälleen samassa kulmassa välivarren kanssa - ei pitäisi tulla bumpsteeriä




Tuolla repsikan puolen kääntöpään tietämillä on vähän ahdasta, joudun vielä vähän taivuttamaan koiranluiden kiinnityspisteitä lähemmäs jousta. Vasemmalle kääntäessä tilaa on, mutta oikealle kääntäessä raidetangonpää ja lukitusmutteri nappaa kiinni. Mittavirhe pääsi käymään

Panhardin telineen ja välivarrenpään väliin jää pienimmillään ~6mm tilaa, saa luvan riittää

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).