Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 16.06.2012, 23:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos jarrut jää päälle....


Niin vika voi olla myös "jo alkanut jarrutus"
Siis jarrupääsylinterissä tms. on semmoinen säätö, että jarrupääsylinterin männät ei pääse palautumaan lepoasentoon/mekaanista lukitusta vasten.

Yhden kerran haetutti pitkään, kun reippaamman jarrutuksen jälkeen jarrut jäi päälle, ja vapautui minuutissa!

K.o keksintöön oli tehty jarruremonttia useamman tietäjän voimin, ja joku heistä oli jatkanut polkimen tankoa muutaman millin.

Siis joissakin/useimmissa jarrupääsylinterissä on nestesäiliön ja pääsylinterin välisen "nestehuohotuksen" mahdollistava pieni reikä, ja jos jarrupolkimen/-tehostimen säätöjä on viritelty, niin lämpölaajennut neste ei pääse säiliöön.
Pumppaamalla ilmaus onnistuu, kun nuo tiivisteet on yksihuulisia.

-> kun jarrut jumii, niin onko jarruissa painetta? "pulpahtaako" neste? kun avaat jonkin liitoksen/nipan takajarruista? (yleensä etujarrut ei kärsi k.o ongelmasta)
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda B2600 -88 matukki Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2010 17:08
Myyty Mazda B2600 4x4 -89 Frostspring O/M/V Ajoneuvot 1 19.11.2009 19:57
Myydään Mazda B2600 4x4 elhapero O/M/V Ajoneuvot 1 06.08.2009 16:12
Mazda B2600 Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2006 09:44
M: MAZDA B2600 Helperi O/M/V Muut 10 15.01.2005 13:02


Sivu luotu: 04:49 (GMT +2).