![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mainion näkönenhän tuosta tulee! ja ei tuo kyl niillä rakvaattorin renkailla pilaannu.. klaperjahtia selvitelly kans ku tarkotus mennä myös kokeilemaan onnea jollain autolla mut eniveis raktorin kumeja näkyy olevan siellä aikasta paljon käytössä "proto" vehkeissä ![]() EDIT: 42" isoin koko kisassa...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noi Boggerit ovat 44 joten ne eivät sitten käy Virossa.
Meillä olisi kyllä 42 Irokit, mutta sen renkaan kuvio täyttyy saman tien. Vahvasti näyttää siltä että Mitsun alta lainataan Continentalin traktorin renkaita jotka menevät mittansa puolesta läpi. Niissä ei ole kyljessä mitään tuumakokoa. Ovat halkaisijaltaan hitusen yli metrin. Suomen suunnistuskisoihin ne on kovan väännön jälkeen aina hyväksytty. Kyse kun on ollut ihan millien viilaamisesta. Onneksi Suomessa ei vielä toistaiseksi olla crossisa asetettu max rengaskokoa. Toivottavasti niin ei tulla tekemäänkään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pikku näpertelyä Krossin ympärillä on tapahtunut.
Ohjauksen rautoja on hitsailtu kiinni asti sillä ne olivat vasta kevyesti heppailtuna. Kaikki muut saumat taitavatkin olla jo kiinni asti hitsattuna. Jare kyseli että tuleeko noihin ilmatikkujen yläkiinnitysputkien väliin tukirauta. Nyt se sitten laitetaan. Todennäköisesti pultattava jotta mahdollinen moottoripaketin irroitus helpottuu. Nyt voi tarkempisilmäiset huomata yhden mokan keularautojen toteutuksessa. Nimittäin moottorin edessä oleva poikittaispalkki estää moottorin pois ottamisen! Hauska moka joka on vielä onneksi helposti korjattavissa. Lantsikassa palvellut omatekoinen hytikkavinssi ei paikkaa rungosta löytänyt joten piti tehdä jotain periaatteisiin sopimatonta ja ostaa tehdasvalmisteinen tilalle. Tämä on huomattavasti sirompi ja löysi paikkansa auton takaosasta. Vinssin vetoteho on noin 4000 kg. Naru ohjataan suojaputkessa keulalle mutta tarpeen vaatiessa vetoja saadaan myös taaksepäin. Jarrut on askarreltu taaksekin. Vanne mahtuu vielä pyörimään vaikka jämptin näköistä onkin. Jarrusatulat ovat mallia Volvo. Paisuntasäiliön paikkaa on hahmoteltu. Vaatii tukiraudan hitsauksen niin säiliö pysyy hyvin paikoillaan. Tämä polttoainetankin korkki on näyttävä. Se on palvellut takapihalla olevan öljysäiliön korkkina. Tankin yläkulma koko vaurion ja vaatii oikaisua. Eli lisätöitä ennen pintamaalausta. Muuten tämä patinoitunut pinta putkirungossa on niin tyylikkään näköinen että taidetaan suorittaa ensimmäisen ajelut ihan vaan näin ja maalaillaan sitten syksympänä. Järkevää siinäkin mielessä että jos tulee muokkaamisen tarvetta ei harmita ne rälläköinnit ihan niin paljoa. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ruoste on ikuista, ei kannata pilata hyvää alkua pintakäsittelyillä
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onko minkä volvon satulat?
Viimeksi muokannut tiku83 : 14.06.2012 20:31 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
800 sarjalaisen takajarrusatulat. Kooltaan hieman pienempiä etsittiin ja nämä osoittautuivat hyviksi.
Levyt on tehty itse sorvaamalla ja ovat unimog jaolla. Kuvaa en löytänyt vaikka sellaisia muistaisin jossain olevan. Voin huomenna photoilla mikäli irtonainen levy jostain silmiin osuu. Levyt taitavat näkyäkkin muutamissa aiemmissa kuvissa ja olitkin jo editoinut koko kyssärin pois. Viimeksi muokannut Picu : 14.06.2012 20:43 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ruostutettua tuuninkiako!Lainaus:
Hieman on raskaan olonen minun silmään, vaan mitäs sen on väliä kun tekijäänsä tyydyttää. Maalaushan vähän keventää kun vedätte sen teitin värillä "sinappi" vai mikäkö se nyt sit on? Kuinkas pitkä, korkia ja painava tuosta tulee? Hienohan se on, kyl käyp katteeks. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.06.2012 16:03 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Painosta ei ole tietoa. Ossin tekeleet ovat tunnetusti olleet "raskaita". Auto punnitaan kun se saadaan liikkumaan omillaan trailerin päälle. Tässä lähellä on kaksikin eri punnituspaikkaa. Sellaisia päiväunia on nähty että paino voisi jäädä gramman verran alle 2000 kg. ![]() ![]() Muuten tuosta väristä sen verran että sinappiväri loppui. Nyt käytetään kirkkaan keltaista kun sitä sattuu olemaan useampi kannu jouten nurkissa. Mutta ajan patinaa ei pilata vielä, vasta syksyllä. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Keltaista, ASIAA . . .
|
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |