![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vatarin vaihto.Kulmassa sain viimein pyörän ilmaan ja alas tullessaan vetari paukahti iloisesti palsiksi. Tais pyörä pysähtyä kallion ja korin väliin kun sisälokasuojassa on mustat renkaan jäljet? Pihalla tallin edessä tutkin vaurioit ja ehjää vetari paikalleen vaihtamaan. Hajalla on Purettu, olis jäännyt metsäsää irroittamatta kun lenkki oli vääntynyt kaksinkerroin ja tarvi laikalla leikata poikki jotta mahtui pois. Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse? Tarvii lisää tikkuja hankkia. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 03.06.2012 23:24 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
||||
|
||||
![]() Rasvanipat?
Näitäpä juuri, tarvii varmaan tehdä jokaiseen erikseen, tuskin on porausta ristikon läpi kun ei ole rasvattava malli? Ei tarvi kun yhden nipan ja neljä matalaa ruuvia jotka ruuvaa nipan tilalle rasvauksen jälkeen.
Ai niin, kojelautaan se tarra: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.06.2012 17:04 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Aikamoinen lisätyö on sinulle järjestetty jos pitää joskus vielä vaihtaa nuo ristikot. Kokeilin joskus popniittiterällä ja vapaalla kädellä poratä ristikon kuppiin, eipä paljon kuppi naarmuuntunut! Nipan kiinnitys rei'än tekoon tarvitsee vähintään pylväsporakonetta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen. Tee koelautaan mieluummin tarrat: AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN ja jos tuokaan ei auta, niin: OSTA TERÄSVETARIT ja jos ei vielkään, niin: HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Jep!Lainaus:
Lokasuojat piti olla jo niin avarat että eivät pyörät ota kiinni vaan ei ole näköjään tuollaista ääritilannetta tullut viellä vastaan. Tutkitaan lisä avarrus mahdollisuutta mielessä kävi myös korin korotus, vaan ei mahdu sitten enään kuljetus Volvoon? Kyllä mennään nyt aluksi halvimmalla versiolla eli: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#8
|
||||
|
||||
![]() Pohjaanlyönti kumit?
Useampi silmä näkee enemmän.
Tänään kävi vieraita kattelemassa JEgoNEERin vetari vaurioita ja alustaa niin johan löytyi taas syytä vaurioihin, ite en vaan huomannut vaikka siinä se silmien edessä oli?? Pohjaanlyönti kumihan ei osu akseliin enään 3" korotuksen jälkeen vaan sitä tarvii siirtää eteenpäin n.50-80mm Iskarikin hankautuu nykyjään kinnikkeeseensä ja haitari kumi on jo hankautunutkin hajalle. Tarvis iskarin alapään kiinnikettä pidentää jotta iskarin alapää siirtyy taaksepäin ja vahvistaa samalla. Banjon stoppari kumia tarvii siirtää myös 50-80mm eteenpäin. Ei ihme jos rengas sisälokariin ottaa! Kiitoksia Sami. Miten sitä ite ei moista ollut huomannut? Ihmettelin vaan jotta kummasti nuo iskarit hankautuu? HÖLMÖ! Tarvis varmaan pyytää useammin uusia silmiä katsomaan peliä. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.06.2012 04:44 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sama tullut huomattua monta kertaa, itse pähkäillyt pidempään jotain että on se kumma kun ei toimi, ja kaveri tulee ovesta ja sanoo että no tuohan ei ole siellä päinkään
![]() Hyvä että löytyi vika. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |