Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2012, 22:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vatarin vaihto.


Kulmassa sain viimein pyörän ilmaan ja alas tullessaan vetari paukahti iloisesti palsiksi. Tais pyörä pysähtyä kallion ja korin väliin kun sisälokasuojassa on mustat renkaan jäljet?

Pihalla tallin edessä tutkin vaurioit ja ehjää vetari paikalleen vaihtamaan.


Hajalla on


Purettu, olis jäännyt metsäsää irroittamatta kun lenkki oli vääntynyt kaksinkerroin ja tarvi laikalla leikata poikki jotta mahtui pois.


Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?


Tarvii lisää tikkuja hankkia.
t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 03.06.2012 23:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2012, 23:11
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?
t. Ismo Ämmä
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2012, 23:27
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Rasvanipat?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
Näitäpä juuri, tarvii varmaan tehdä jokaiseen erikseen, tuskin on porausta ristikon läpi kun ei ole rasvattava malli? Ei tarvi kun yhden nipan ja neljä matalaa ruuvia jotka ruuvaa nipan tilalle rasvauksen jälkeen.

Ai niin, kojelautaan se tarra: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.06.2012 17:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2012, 23:35
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?


Tarvii lisää tikkuja hankkia.
t. Ismo Ämmä
C-sokat tai ne sisäpuoliset varmistin renkaat on vissiin asentajalta hävinneet kun on pitänyt migillä turauttaa kiinni
Aikamoinen lisätyö on sinulle järjestetty jos pitää joskus vielä vaihtaa nuo ristikot.

Kokeilin joskus popniittiterällä ja vapaalla kädellä poratä ristikon kuppiin, eipä paljon kuppi naarmuuntunut! Nipan kiinnitys rei'än tekoon tarvitsee vähintään pylväsporakonetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2012, 07:12
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
C-sokat tai ne sisäpuoliset varmistin renkaat on vissiin asentajalta hävinneet kun on pitänyt migillä turauttaa kiinni
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2012, 13:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
Juu vanha temppu vahvistaa noita heikkoja vetareita on ollu tuo hitsaaminen. Harvemmin ainakaan itellä tuli eteen, että tarviis hitsaukset hioo auki, kyl se vetari tai ristikko ehti katkeen jo paljon ennen rasvojen loppumista

Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen.


Tee koelautaan mieluummin tarrat:
AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN

ja jos tuokaan ei auta, niin:
OSTA TERÄSVETARIT

ja jos ei vielkään, niin:
HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2012, 13:51
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jep!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Juu vanha temppu vahvistaa noita heikkoja vetareita on ollu tuo hitsaaminen. Harvemmin ainakaan itellä tuli eteen, että tarviis hitsaukset hioo auki, kyl se vetari tai ristikko ehti katkeen jo paljon ennen rasvojen loppumista

Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen.


Tee koelautaan mieluummin tarrat:
AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN

ja jos tuokaan ei auta, niin:
OSTA TERÄSVETARIT

ja jos ei vielkään, niin:
HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT

Joo, niin vähän meinasin että kiinni vaan ja ajoon ja sitten kun hajoo tai näkyy välljää niin vaihdetaan, tikkuja on jo lisää tiedossa joten näillä mennään.

Lokasuojat piti olla jo niin avarat että eivät pyörät ota kiinni vaan ei ole näköjään tuollaista ääritilannetta tullut viellä vastaan.
Tutkitaan lisä avarrus mahdollisuutta mielessä kävi myös korin korotus, vaan ei mahdu sitten enään kuljetus Volvoon?

Kyllä mennään nyt aluksi halvimmalla versiolla eli: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2012, 22:55
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Pohjaanlyönti kumit?


Useampi silmä näkee enemmän.
Tänään kävi vieraita kattelemassa JEgoNEERin vetari vaurioita ja alustaa niin johan löytyi taas syytä vaurioihin, ite en vaan huomannut vaikka siinä se silmien edessä oli??

Pohjaanlyönti kumihan ei osu akseliin enään 3" korotuksen jälkeen vaan sitä tarvii siirtää eteenpäin n.50-80mm
Iskarikin hankautuu nykyjään kinnikkeeseensä ja haitari kumi on jo hankautunutkin hajalle. Tarvis iskarin alapään kiinnikettä pidentää jotta iskarin alapää siirtyy taaksepäin ja vahvistaa samalla.


Banjon stoppari kumia tarvii siirtää myös 50-80mm eteenpäin.


Ei ihme jos rengas sisälokariin ottaa!
Kiitoksia Sami.

Miten sitä ite ei moista ollut huomannut? Ihmettelin vaan jotta kummasti nuo iskarit hankautuu? HÖLMÖ!
Tarvis varmaan pyytää useammin uusia silmiä katsomaan peliä.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.06.2012 04:44
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.06.2012, 10:24
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Sama tullut huomattua monta kertaa, itse pähkäillyt pidempään jotain että on se kumma kun ei toimi, ja kaveri tulee ovesta ja sanoo että no tuohan ei ole siellä päinkään
Hyvä että löytyi vika.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).