Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2012, 21:37
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Väärinkäsitys?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Laakeria siellä ei ole eikä kuulukkaan olla, öljyt pysyy sisällä eikä ajaessa ole ongelmia ollut niin näillä mennään edelleenkin.
Oiskohan nyt käyny niin et joku on käsittäny sen rakenteen väärin. Ei siellä mitään luistia ole eikä kannatin laakereita,se laippa jossa on akselin pätkä tulee suoraan murikan kylkeen ja se poori mikä siellä näkyy on poskirattaan poori niinku kaikissa perissä on. Se pikku klappi johtuu siitä et se poskilaakeri luonnostaan klappaa vähän mut rasituksessa se ei klappaa. Se tarvittava luisti joka aina vetarissa on,on tässä tapauksessa murroksissa niinku yleensä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2012, 21:45
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Oiskohan nyt käyny niin et joku on käsittäny sen rakenteen väärin. Ei siellä mitään luistia ole eikä kannatin laakereita,se laippa jossa on akselin pätkä tulee suoraan murikan kylkeen ja se poori mikä siellä näkyy on poskirattaan poori niinku kaikissa perissä on. Se pikku klappi johtuu siitä et se poskilaakeri luonnostaan klappaa vähän mut rasituksessa se ei klappaa. Se tarvittava luisti joka aina vetarissa on,on tässä tapauksessa murroksissa niinku yleensä.
Okei, tää valaseekin huomattavasti. Vielä sen verran, eli kun vasemmalla puolella se klappi on huomattavasti pienempi kuin oikeella puolella, niin onko näissä vetareissa sitten keskenään huomattavasti erilainen rakenne?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2012, 22:58
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Vetarit on identtiset, jos on yksi uusi varalla se käy molemmille puolille. Vanhaa ei kannata laittaa jos ei tiedä kuin päin se on kieppunut tai nivelet uusittu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2012, 05:18
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Oiskohan nyt käyny niin et joku on käsittäny sen rakenteen väärin. Ei siellä mitään luistia ole eikä kannatin laakereita,se laippa jossa on akselin pätkä tulee suoraan murikan kylkeen ja se poori mikä siellä näkyy on poskirattaan poori niinku kaikissa perissä on. Se pikku klappi johtuu siitä et se poskilaakeri luonnostaan klappaa vähän mut rasituksessa se ei klappaa. Se tarvittava luisti joka aina vetarissa on,on tässä tapauksessa murroksissa niinku yleensä.
Ennen avausta soittelin marmoritiskille ja kyselin mitä vaihto-osia sinne löytyy ja rek nrolla katso kristallipallosta myyjä silmälaakerin.
Tilasin sellaisen vaikka helkutin arvokas oli että saa sitten vaihtaa, taisi tuo laakeri palauttaessa näyttää räjäytyskuvaakin ja ainoa osa tuonne laipan alle oli silmälaakeri mitä ei ollut ennestään eikä olisi sinne kyllä sopinutkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2012, 15:52
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ei ymmärrä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ennen avausta soittelin marmoritiskille ja kyselin mitä vaihto-osia sinne löytyy ja rek nrolla katso kristallipallosta myyjä silmälaakerin.
Tilasin sellaisen vaikka helkutin arvokas oli että saa sitten vaihtaa, taisi tuo laakeri palauttaessa näyttää räjäytyskuvaakin ja ainoa osa tuonne laipan alle oli silmälaakeri mitä ei ollut ennestään eikä olisi sinne kyllä sopinutkaan.
Ensinnäkin "silmälaakeri on vauhtipyörässä ei akselissa,eikä koko etuakselissa ole yhtään kuulalaakeria eikä edes sen kokosta. Sitä en muista mikä siinä akseliputken tyngässä on kuskin puolella mut jos sulle joku neulalaakeri on työnnetty käteen ni se vois olla sisemmästä nivelestä sen rullan neulalaakeri. Jos se sinne laipan alle oli ni sit se oli perän poskilaakeri joka on kartiorullalaakeri kokoluokkaa 40*70*20mm. Ne varaosatiskin heput ei yleensä tiedä mistään mitään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2012, 20:02
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuo asia tuli konkreettisesti huomattua silloin kun palauttelin laakeria
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan bj 45 vm 84 etuperä dust71 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.08.2010 19:41
Ln 110 etuperä Ht35gte Tekniikka & Jutustelu 2 02.12.2008 21:41
O:Hj:60 Etuperä k81 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 11.01.2008 23:20
Hiluxin perästä löytyi vol2 etuperä Pörö Tekniikka & Jutustelu 5 26.04.2007 21:29
Etuperä? Chit-Chat 15 19.02.2005 14:11


Sivu luotu: 22:52 (GMT +2).