![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Sähköpumppu voi olla suuremmalla virtauksella, mutta mekaaninen pumppu on edelleen siellä hidastamassa matkaa koneen pyörimisnopeudella. Kokonaan sähköiseen pumppuu vaihtaminen on vaihtoehto sekin, mutta sitten kannattaa poistaa alkuperäisen pumpun siivet kuten Repro juuri teki.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itellä suikassa ei ainakaan ole mitään lämpöongelmia oman vesipumpun kans.Flektit toimii anturilla ja tarpeen tullen pakko-ohjauksella.Anturi tais olla 85/80 astetta.Jäähdytysputket tehty 42 millisestä rosterista ja ne kulkee auton alla.Putket jo itessään luovuttaa lämpöä aika paljon.Flektit pyörii aika harvakseltaan ja koneenahan oli volkkarin 1.9tdi.Kannattaa kokeilla ensin ilman lisävesipumppuja.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Meilläkin on tuossa suikerossa vänkärin takaikkunassa griffinin alumiini syyläri, putket 38mm mustaa ohut seinämäistä, putket kulkee sisällä, eristettynä tottakai ja pumppuna vakio toyotan 4k:n pumppu.
Syyläri on eristetty alumiini kotelolla muusta kapiinista, katolla kaks pientä 8" ja syyläriä vasten isompi 10" flekti, flektit puhaltaa katolle päin, pelkällä ala flektillä lämpiää kapiini mukavasti ja tie ajossa pitää olla kaikki päällä muuten alkaa nostamaan lämpöjä. ![]() Mutavingutuksessa ei mitään lämpö ongelmia eli siellä 80 ehkä pikkasen yli pysyy lämmöt ![]() Projekteista löytyy kuvia tuosta rakennelmasta ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaksi pumppua peräkkäin antaa suuremman virtauksen kun yksi, pitää olla jo tosi nopea virtaus, että pyörivä pumppu jarruttaa virtausta. Jos vesi virtaa liian nopeasti syylärin läpi, se ei ehdi luovuttamaan lämpöään siellä. Vielä toisin päin, syylari on jäähdytysjärjestelmän kylmin kohta. Eikö olekin hyvä, jos neste ei kulje sen läpi liian nopeasti? Mikä on sitten liian nopea virtaus, jotkut väittää 1,8-2,4 m/s olevan optimi. Ja tosiaan samaa vauhtiahan se neste kulkee myös moottorin läpi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla kinattiin asiasta edellisen kerran -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=58301 .
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Suljettu järjestelmä ei lisäpumppuja tarvii korkeueron takia jos sen saa vaan ilmattua oikeesti.
Mikäli längvitsi taipuu niin Billavistalla oli tapansa mukaan oikeen asialliset selvittelyt por.lla jäähdytysjärjestelmän tekemisestä oikein. http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/Cooling/ Viimeksi muokannut hpotteri : 25.05.2012 16:14 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Kupla.
Semmosta tuli mieleen ku oli aikanaan joku jenkki auto,jotenki samannäkönen ku Aku Ankalla(tiedättehän sen lehden) mut siin autos ei ollu kumminkaan vesipumppua ollenkaan ku syyläri oli reilusti koneen yläpuolella,oli ajateltu näin et tulee luonnollinen kierto vedellle ku lämmin vesi nousee ylös ja kylmä alas. Yleensähän syylari on suht samalla korkeudella ku kone jos ei jopa alempana ja six tarvitaan vesi pumppu. Eli syylari ylempänä ei tarvittais lisävesipumppua,toisaalta ei luulis suuresta veden kierrosta olevan haittaakaan kun sithän se vesi ei kerkee jäähtyy niin paljon mut toisaalta käy jäähtymässä useammin eli liekkö +-0 kunhan nyt kiertää edes jotenkin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hj-61 syyläri+patrol syyläri | fordisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.02.2012 14:25 |
Ostetaan SJ413 syyläri käviskö SJ410? ** OSTETTU TRUKIN SYYLÄRI ** | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.02.2010 09:10 |
Myyty BJ:n syyläri | JarLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.10.2008 20:33 |
Akku takakonttiin / katsastus | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.01.2007 09:08 |
Laturi takakonttiin? | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.11.2006 15:56 |