|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Pajero 88 2.5 turbo diesel automaattiElikkä olis tommonen pajero hommattuna ja pitäs vähän rakennella sitä. Koria tuli jo korotettua 50mm. Ja maalata meinasin vielä koko auton ja kaikkea mitä tässä keksii. Mutta renkaita tässä mietin mitä kannattais laittaa? Kuinka kyseinen pajero jaksaa vääntää 33´ renkailla loppuuko vakiona tehot kesken? Ja saakos niitä leimalle?
|
#2
|
||||
|
||||
tervetuloa foorumille. pajero onkin mukava auto alottaa harrastus kun ei verenmaku suussa mennä metsään. 33" jaksaa varmaan mennä tarpeeksi, eihän tehoa oo ikinä liikaa (paitsi kun voimansiirto ei kestä kasassa), mulla oli joskus 35" pajerossa, ja kyllähän se niilläkin liikkui. mutta omien kokemusten perusteella laittaisin pajeroon kyllä 33set. oikeen kun aivonystyröitä kiusaan niin muistan että olihan mulla alkuun 33"setkin pajerossa, 10,5 leveinä. leimaamisesta en osaa varmaksi sanoa. mutta kannattaa käyttää vapaa-aikaa foorumilla surffailuun, täältä löytyy tekstiä kyllä pajeroistakin kunhan jaksaa etsiä.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#3
|
||||
|
||||
Gen1 ei isompia renkaita saa leimattua kuin 31"10.5 .
Itselläni on gen2 33"13.5 eikä auto enää raketti ole. Ensiavuksi sovittelen holsetin hx27 onnettoman vakio turbon tilalle. |
#4
|
|||
|
|||
Pitää varmaan katsastus konttorilta kävässä kysäsemässä mitä renkaita ne antaa leimalle ko tuntuu ko lueskellu noita palstoja niin toiset on saanu 33" rekisteriotteeseen. Riippuu ilmeisesti aika lailla katsastusmiehestä?
|
#5
|
|||
|
|||
33"
minun mielestä pitkään gen1 sais katsastettua 33 alle.varmaa tietoa ei oo mutta muistelisin jonkun näin kirjottaneen palstalla jossai...ja onnittelut pajesta.kaikki sanoo huonoksi mutte ite oon ollu enemmänkö tyytyväinen.peltihommia piisaa nii ei hommat ainakaan lopu. kuvia vielä kehiin.
__________________
PITTÄÄKÖ MENNÄ KAASULLA??? |
#6
|
|||
|
|||
gen1 ei saa ku 31"
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
Tämmönen pajero
|
#9
|
|||
|
|||
50mm korin korotus tehty. Ja ruostettetta löyty rungosta sitten vähän joka paikasta. Hitsi saumaa sitten vetämään.
Viimeksi muokannut jakke350 : 24.05.2012 19:52 |
#10
|
|||
|
|||
oisko kellään vetokoukulle ja takapuskurille hyviä ideoita? Koukkua kuiten tarvisinki välillä niin ois hyvä jos se ois ainakin helposti kiinnitettävä. Koukku kun taitaa olla aikamoinen ankkuri perässä
|
#11
|
|||
|
|||
irrotettava koukku niin että voi helposti laittaa paikalla ku tarvii
|
#12
|
|||
|
|||
Tilannepäivitys
siinä olis muutamia kuvia pajeron edistymisestä. Ovet meni kaikki vaihtoon ko löysin ruosteettomat ovet. Edelliset oli alareunasta kaikki ruostuneet puhki niin säästy niitten korjaamiselta. Tuli myös tuunattua vinssin rullat Runko alkaa olleen hitsattua joka puolelta, vielä massata joka paikka. Karjapuskuria tuli vähän ehostettua. Seuraavaksi pitäs alkaa hiomaan ja paklaileen ja maalaillen. Renkaat on vielä hommaamatta mutta eiköhän sitä jokku kesän mittaa saa hommattua.
|
#13
|
|||
|
|||
Aloin etsiä vuotoa polttoainejärjestelmästä koska jostai saa ilmaa, joutuu starttaan aina niin prkl.sti ko auto jonku ajan seissy. Niin niin löyty tankin kyljestä reikä ko paskoja puhistin eestä pois alko liriseen diiselit maahan. Pikkunen reikä eikä näyttyäny ees ruosteessa olevan siltä kohin. Meniskään tohon laittaa joku paikka vai oisko viisaiin hommata ehyt tankki?
|
#14
|
||||
|
||||
Omasta naperosta hitsasin tankin reiän. Tankki pois,reilu huuhtelu vedellä ja ei muuta kuin hitsaamaan.. Hioin saumat ja tinasin viälä varmuudeksi paikan. Kaksi diisel tankkia olen tuolla tavalla hitsannut ilman ongelmia.
|
#15
|
||||
|
||||
Puottaa sen tankin alas, uusii/paikkoo ne märäntyneet lähdöt, joista sulla varmaan horii ilmaa,poistaa ja tulppaa siitä päältä ne ylimääräset putket ja hitsailee reijät umpeen ja maali päälle. Mulla ainaki oli tankki ihan hitsauskelposta tavaraa. Vesihuuhtelu pariin otteeseen ennen hitsausta niin tuloo hyvä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#16
|
||||
|
||||
Rengashommista vielä niin ainakin mulla on Gen1 otteessa 32",en tierä sitte kuinka on saatu mut kuitenki.
Tankin hitsoo olis kans edessä ja vieläpä Bensa. |
#17
|
|||
|
|||
Kyllä se 33" renkailla jaksaa mennä, mää ainaki ajelin semmosten kans eikä ollu ees mikään erityisen laiska. siihen leimahommaan en sano mitään, ei mun pajerossa niitä lue otteessa.....
|
#18
|
|||
|
|||
Nonoiin tankki on irrotettu ja sitten suunnitella mitä sille tekee. Mitä ihmeen letkuja siinä tankin päälä on niin pirusti kestääkös ne poistaa kokonaan?
|
#19
|
||||
|
||||
Ärmäkällä vaan sutaset pois ja paikka päälle vaikka kemiallisella metallilla, jotain bentsiinivehkeeseen liittyviä hommia ne kai on.. Turhia kuitenkin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#20
|
||||
|
||||
Kyllä niistä kannattaa ainakin yks jättää auki,kun pelkän korkin varaan ei huohotusta kannata laskea. Itse laskin ja aika kova alipaine tuntuu olevan kun tankki ajetaan tyhjilleen,talvella tarkoitus tehdä huohotusreikä vielä tankkiin. Ja itse suosittelen tekemään joko kokonaan uuden tankin tai ainakin kunnon panssarin sinne alle jos aikoo käydä metsässä,vakio kun roikkuu niin alhaalla ja on sellainen kantoharava että.... Se panssari on nätti tehdä kun tankki on lattialla.
|
#21
|
|||
|
|||
Noniin käväsin katsastusmieheltä perjantaina kysäsemässä renkaista niin 31x10.5 ne isoimmat oli mitä se pajeroon lupas. 32x11.5 oli jo liian korkeat mutta leveydestä ois ne menny.
|
#22
|
||||
|
||||
Hommaa 31x11,5 renkulat vaan otteeseen,sitä leveyttä haluaa kuitenkin äkkiä lisää kun käy metsässä vähän möyrimässä.
|
#23
|
|||
|
|||
En tiiä...
En tiiä, että onkohan katsurit miten tarkkoja... Mulla yhdessä (kolmesta Pajerosta) tuon kokoset kumet alla ja ei oo ilmeisesti haitannut katsastusta. En itte oo kyllä käynyt leimaan sitä vielä, kun ei oo pihaan asti saanut sitä tuotua keski-Suomesta.
|
#24
|
|||
|
|||
Onko jääny pajero vieläkin petäjävedelle? Naapuri pitäjään siis. No mutta tosiaan riippuu ihan katsurista nuo renkaat. Omaan king cabbiin sain 32"x11,5" 15 ihan muutoskatsastuksella, maksimihan niissäkin tais olla tuo sama 31" kun pajerossa. Tosin harvassa on varmaan nämä suikka insinöörit jotka kattoo vaan että mahtuu se pyörimään eikä välitä muusta.
|
#25
|
|||
|
|||
Noniin tankki tuli sitten hitsattua kuntoon ja ne letkut poistettua siitä päältä ko olivat niin ruostuneet puhki. Ja ne letkujen lähöt tosiaan oli ihan puhki kans niin ne tuli kunnostettua niin on nyt käynnistys ongelmat korjattu. Kotelot ja runko tuli kotelosuojattua ja massattua. Eilen sitten maalattiin pajero ja pitää laittaa tässä kuvia ko saan otettua. Nyt sitten pitäs kasata ja kokeilla leimalle.
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajero( vm 99,turbo diesel,2,8l) nostelee lämpöjä vedätettäessä | sinikka | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 09.07.2011 10:36 |
Ostettu diesel +automaatti | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.03.2011 11:52 |
Myydään KIA SORENTO 2004, automaatti, diesel 14700€ | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.09.2010 12:42 |
diesel kone bensa automaatti pajeroon | pecu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.07.2009 18:11 |
M: Pajero lyhyt Turbo Diesel Intercooler -89 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 22.01.2006 19:02 |