![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuota kaaviota kun kattoo silmät sikkurassa niin vika voisi olla siellä mittarin takana jossain latauksen merkkivalon ja jännitemittarin tienoilla. Tai jossain hehku systeemissä, eli onkos tuohon sätöstelty mitään nappihehkuja tms.?? Ja vaikka tuossa ei kai öljyn pinnan mittausta ole niin tarkista silti kaikki konehuoneessa seilaavat johdonpäät ettei mikää ole maissa. Koska tuon engine sulakkeen läpi kulkevat jännitteet menee moneen paikkaan ja siellä on jännitteet päällä jo kun avain on "on" asennossa. (johto B-Y eli musta-keltainen) Ja taas tuo laturin L navasta lähtevä W-L johto eli valko-sini ,joka muuttuu jännitteiseksi kun kone käynnistyy ja sammuttaa sen latauksen merkkivalon. Ja siihen ilmeisesti maadoittuu noita hehkun systeemeitä,öljypintavahteja ja mikähän tuo fuel change systeemikin on?? Mahdollisesti tankin päällä tms.jotain irtopiuhoja ym. Entäs se charge sulake, kestääkö se ehjänä??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuota mustakeltaista johtoa seurailisin, sen takana on sellaista joka voi aiheuttaa tuon 15A sulakkeen kyrtsähtämisen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No niin. Jatkotutkimusten jälkeen seuraavaa: Lataus-säätimeltä lähtevässä johtonipussa oleva musta/keltainen johto sulaa/käryää kun kytkee virrat päälle. Mittariston takana oleva "virranjakoliitin" sokea liitin jossa useita musta/keltaisia johtoja sulanut. Jännitteen säädin sulanut. käryäminen/sulaminen loppuu kun irroitan jännitteensäätimen rungosta.
KYSYMYS: onko säädin hajonnut ja maadoittanut järjestelmän ja itse vaihdettuani 30a sulakkeen "engine" sulakkeeksi aiheuttanut johtojen grillaantumisen VAI oikosulku jossain muualla aiheuttanut johtojen sulamisen ja säätimen grillaantumisen. En vielä kokeillut uudella säätimellä, pitänee korjailla sulaneet johdot ensin ja katsoa sitten. Mutta kumpi oli ensin? säädinvika vai onko se seuraus? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Todennäköisesti tuon 30 A sulakkeen käyttö tuossa 15A sulakkeen paikalla hieman pidemmän aikaa on sulattanut nuo johtimet. 30A sulakkeen kautta sulatustehoa on luokkaa 360W joka kyllä riittää kärtsäämään johdot. En osaa sanoa tuosta säätimestä mitään, mutta jos otat sen irti ja mittaat siitä säätimelle menevästä keltamustasta johdosta ilman sulaketta ohmimittarilla ja saat alle 2 ohmia, niin vika lienee siellä. Kokeile mittausta myös ilman säädintä. Jos saat (huomattavasti) enemmän ohmeja, saattaa olla vika löytynyt. Tossa lähteen mukaisessa kaaviossa säädin on laturissa kiinni, mutta jos se on sulla erikseen, niin tehnee ihan saman. Tuo sulanut mustakeltainen voi olla hyvä korvata kokonaan uudella johdolla. Älä käytä yhtään suurempaa sulaketta kuin mitä ohjeissa sanotaan, muuten käy niinkuin siinä yhdessä suomalaisessa elokuvassa "pallaa ukkoloihe perskarvat... "
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Säätimen sisällä oli toinen käämi sulanut ja säätimen runkoon kiinni tinattu "satiainen" sulanut. Mitään yksiselitteistä vauriota ei mielestäni löytynyt. UUdellä säätimellä en vielä uskaltanut kokeilla etten polta sitäkin. Säädinviaksi epäilin sillä että käryäminen johdoissa loppuu kun virrat päällä irroittaa säätimen rungosta...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos, niin sen elämäntehtävä on kärähtää oikosiin ja polttaa sulake ylijännite tapauksessa. Kun nyt joka tapauksessa askaretta on tiedossa niin käytä vielä se laturi irti ja vaikka jossain autosähkö pajassa testerissä siltä varalta että siellä on diodi silta sökö tai että varmistuu sen ehjyys ettei pala se säädin heti uudestaan ja ala koko homma taas alusta. Maksaa hieman mutta on sen arvoista.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Satiainen oli sulanut tunnistamattomaksi. Kiivastuksissani hankin jo uuden laturin joten sen osalta vika on todennäköisesti poissa. Eli uusimalla sulaneita johtoja ja vaihtamalla 15a sulakkeen takaisin päästään tilanteeseen jossa uutta säädintä saattaisi uskaltaa kokeilla paikoilleen...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Äljiin öljynsuodatin | Koiroi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.01.2012 17:29 |
Ostetaan Äljiin kone | artsi777 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 01.01.2011 08:32 |
Äljiin jouset | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.12.2006 02:38 | |
Äljiin takavalot | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.12.2006 10:03 | |
Äljiin stefa | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.07.2003 07:27 |