Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2012, 21:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

On monta tapaa harrastaa se........


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pesix Näytä viesti
Huomen projektina jousipetien uusiminen.

Eli kyssäri mig vai puikko ?
Riippuu ennen kaikkea hitsaajasta. ja myös Hitsattavista materiaali vahvuuksista ja hitsausasennosta.

Jos meinaat hitsata Täyskokoiseen kuormautoon vetävän akselin jousipedit, ja vaihtoehtona on 90 amppeerin mig hiilidioksidilla, ja puikkona 200 Amppeerin kemppi niin puikolla....

Mutta itse olen hitsannut kaikki auto hitsaukset Mig:llä (perinteinen musta rauta) tuolla -80 luvun Kempin Super Kempomatilla, 150A valovirtakone, ja seoskaasulla.

Ja ovat pysyneet.

4 mm menee vielä suhteellisen helposti, 8 mm menee kun kaikki on kohdallaan, ja sauma on max 150mm pitkä...

Ja totuushan on, että puikko-sauma on joustavampi kuin MIG-sauma, siis jos sauman pitää joustaa, niin puikko on parempi. (siis esim. niittaamalla kasatut jenkkien rungot, mitkä joustaa jo pelkkänä runkona paljon, kun nostetaan vastakkaisista nurkista)

p.s Mig:llä olen hitsannut vuosikymmeniä, puikkoa olen polttanut pahimpana päivänä yli 5 kg, ja vieläkään puikko ei pala samalla tapaan kuin Kaatokännissä olevalla hitsarilla. -> en "osaa" hitsata puikolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2012, 21:36
pesix pesix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.07
Sijainti: Malaga,Spain
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Riippuu ennen kaikkea hitsaajasta. ja myös Hitsattavista materiaali vahvuuksista ja hitsausasennosta.

Jos meinaat hitsata Täyskokoiseen kuormautoon vetävän akselin jousipedit, ja vaihtoehtona on 90 amppeerin mig hiilidioksidilla, ja puikkona 200 Amppeerin kemppi niin puikolla....

Mutta itse olen hitsannut kaikki auto hitsaukset Mig:llä (perinteinen musta rauta) tuolla -80 luvun Kempin Super Kempomatilla, 150A valovirtakone, ja seoskaasulla.

Ja ovat pysyneet.

4 mm menee vielä suhteellisen helposti, 8 mm menee kun kaikki on kohdallaan, ja sauma on max 150mm pitkä...

Ja totuushan on, että puikko-sauma on joustavampi kuin MIG-sauma, siis jos sauman pitää joustaa, niin puikko on parempi. (siis esim. niittaamalla kasatut jenkkien rungot, mitkä joustaa jo pelkkänä runkona paljon, kun nostetaan vastakkaisista nurkista)

p.s Mig:llä olen hitsannut vuosikymmeniä, puikkoa olen polttanut pahimpana päivänä yli 5 kg, ja vieläkään puikko ei pala samalla tapaan kuin Kaatokännissä olevalla hitsarilla. -> en "osaa" hitsata puikolla.

Niin unohtu tietysti mainita et kyse on HJ.stä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muovipuskurin hitsaus.. SamiN Tekniikka & Jutustelu 10 05.03.2012 10:20
hitsaus Kirk Tekniikka & Jutustelu 9 17.05.2008 19:29
m:ac/dc hitsaus keskus SAMROCK O/M/V Muut 10 18.10.2007 11:49
Banjon hitsaus Uazmies Tekniikka & Jutustelu 8 09.10.2007 18:57
Jousipeti jallu80 Tekniikka & Jutustelu 9 03.02.2007 08:16


Sivu luotu: 08:04 (GMT +2).