![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Rakentelenpa tuonne taka-akselin päälle n. 20 - 25 litrasen säiliön kahdella loiskeväliseinällä. Lähtö ja paluu kuskin puoleiseen etunurkkaan niin saa putkituksen pitkin runkopalkkia - toisella puolella kun on jo jarru ja bensaputket. Sisäisesti paluu putkitetaan säiliön toiseen laitaan. Täyttökorkki huohottimella - tuo ½" apuhuohotinputki jäi minulle hieman epäselväksi. Vissiin olisi hyvä olla myös joku öljypinnan tarkistuslasi? Eikö tuo pumpun maksimituotto saisi tulla jo jollain 3.000 kierroksella - ei kai vinsatessa ja aurahommissa ihan älyttömasti konetta huudateta? Ajatus on varustaa hydraulipumppu sähköisellä kytkimellä ja silloinhan voisi samalla kytkeytyä kierrosluvun rajoitin jos on pelkoa pumpun särkemisestä.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No se maksimi tuotto on aina maksimi kierroksilla.
Eli tuo 10 cc pumppu on noihin teikäläisen litroihin melko sopivahko. Jos se on taas liian iso niin sitten sammuu kone tyhjäkäynnillä kun vetää kepistä tms. Tai aurasta liian äkäinen. Jos tuo pyörii vaikka 1:1 suhteella niin 1000 kierroksella on se kymmenen litraa käytössä ja se ottaa 200 barilla n.reilut 3 kw :tä voimaa.Ja maksimi kierroksilla/painella sitten enemmän.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Luetun ymmärrys onkelma...
Viimeksi muokannut mp : 04.05.2012 10:51 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä en tiedä aiheuttaako ongelmia, mutta tuplat kierrrokset maksimiin kuulostaa paljolta.... Ja kun katsoo kuvaajasta, paljonko pitää esim imuputken olla halkaisijaltaan esim 1,5m pituisena, niin alkaa putkella olla kokoa. (suositus, ei tietenkään tarvitse olla niin suuri?) Tuossa yksi esimerkki luettelosta:http://www.dunlophiflex.ee/kataloogid/hydro_030.pdf Toki tuollakin nuo 10cc pumput ilmoittaa max kierrokset 3000 tai alle.... Mutta, olisko tuo kytkin sittenkään huono vaihtoehto; sillä auraa ja vinssiä käytetään yleensä pienehköillä kierroksilla. Ja tuohon hydraulisysteemiin voi myöhemmin lisätä sähkökäyttöisen pumpun, tuottamaan hydrauliikkapainetta joko lisätuottona, tai silloin kun kone ei käy.... Ja siinä olette oikeassa, että jos järjestelmä suunniteltu oikein, ja pysytää spekseissä niin jo nuo halvimmat komponentit kestää pitkää.... Siis useita tuhansia tunteja käyttöä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kytkinten ongelmana on niiden koko. Ne ei mene ihan pieneen tilaan kun muutenkin on ahdasta. Vapaakierto ratkaisee sen ongelman, joskin ainahan se on turhaa kuormaa pyörimässä, etenkin talven pakkasissa. Itse laittaisin siis kytkimen, koska pumpun tarvii pyöriä oikeasti ehkä 1% ajotunneista....kovassakin käytössä. Toinen mahdollisuus on toki ottaa siitä paineenalentimella tehostajaan öljyt.
Ja laittaisin kyllä pumpun, joka tuottaa aika pienillä kierroksilla tarpeellisen määrän öljyä ja painetta. Mikään ei ole turhauttavampaa kuin huudattaa kovilla kierroksilla, että pääsee etenemään vinssillä. Silloin ei voi edes kunnolla auttaa renkaillakaan jos pitää olla 3500 rinkiä koneessa saadakseen öljyä riittävästi vinssille. Lisäksi lohko vie ainakin pienessä autossa rutosti tilaa, minne sijoittaakin. Yksi vaihtoehto on joku sähköohjattu, se on kätevä mutta tunnoton (ellei hifistele ja osta jotakin herkistelymalllia...) Ja laittaa jäähdyttimen sitten kun silltä tuntuu. Näissä mietteissä... TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hydrauliikan tankki tuli tänään väännettyä alulle - istuu mukavasti taka-akselin yläpuolella. Koko on 38 x 40 x 15 eli vetää 23 litraa. Kahdet loiskelevyt ajattelin laittaa.
Kuvan alakulmaan ajattelin laittaa lähdön ja paluun - paluu putkitetaan tankin sisällä vastakkaiseen kulmaan. Täyttöputken ja öljypintalasin paikka on vielä hieman hakusessa samoin kuin putkilinjojen koko. Suodattimen meinasin laittaa moottoritilaan paluukinjaan. Pumpuksi ajatteli laittaa 11cm3 pumpun sähköisellä kytkimellä maksimikierrosluku sille on 3 000 k/min mikä on myös sj410:n koneen maksimiväännön kohta. Silloin tuottoa olisi 33 L/min. Kun tuo pumppu on moottoritilassa hieman tankkia ylempänä niin olisiko mitään mieltä laittaa pientä säiliöpainetta salliva huohotin?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oisi. Ja hyvä tuosta tulee. Hmm. Imuhan saa olla paksuhkoa eli 3 varttista tai tuumasta. Ja jos paluun tekee paineletkusta niin puolituumaa tai kolmevarttista. Ja se suodatin on ehdoton. Ite laittaisin sen ihan siihen tankkiin kiinni jos vain mahtuu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun suunnittelet sijoituksia niin koita asetella kaikki niin että pärjäät suorilla nipoilla. Koska a.Näin oksat ei pääse aukomaan mitään. Ja b. Jos 1/2 " kaksoisnippa maksaa 3 euroa niin joku suunnattava kulma saattaa maksaa sen 25 egee.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
|||
|
|||
![]() Minun mielipiteitä...Lainaus:
Ja tarkoitus on se, että jos säiliö niin kalleellaan, että, tuo päähuohotin lähtö tankissa öljypinnan alla, niin Öjlyn lämpeneminen/jos horii jostain ilmoja, ei tee tankkiin niin paljon painetta, että öljyt työntys huohottimesta ulos.(siis tuo apuhuohotin päästää ilman pois tuohon päähuohottimen korkin alle) Ja taskista jostain, pajkonko tuo valitsemasi pumppu kestää kierroksia. -> ettei käy niin, että ensimmäisessä kunnon hapetuksessa pumppu ottaa loparit. Ja olin ihan vakavissaan tuon virtauksen demoamisen kanssa: Helpottaa (ainakin minua) ymmärtämään mitä tankissa tapahtuu. (siis kun kehotin laskemaan puutarhaletkulla vettä ämpäriin, ja ottamaan aikaa, ja laskemaan minuuttivirtauksen) --> taitaa olla melkein pakko rakentaa kytkin pumpun ja kampiakselin pään väliin? |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitten suurentaa pumppua ja pudottaa välitystä ettei kierrokset mene yli sallitun. Ihan miten viisaimmaksi katsoo. Hammasratas pumppu maksaa 200 egen kantturoissa ja pyörii tuhansia tunteja jos ei mitään aksidenttiä satu, ja kytkin taas maksaa jotain sekin... Jos kyseessä on harrasteauto millä ei vedetä 40000 km vuodessa niin sen kytkimeen tarpeellisuus on jo vähän niin ja näin. Kaiken maailman päkstereissä pyörii noita hammasratas pumppuja jo kuudettakin kymmentä vuotta ja pääsääntöisesti öljyillä joiden koostumus on enimmäkseen vettä ym. kuraa.
Jäähdyttimenkin tarpeellisuus on vähän niin ja näin. Kannattaa kokeilla ilman ja lisätä se sitten jos tuntuu tarpeelliselta. Maksaa jotakin ja on yksi särkyvä osa lisää. Ehkä kriittisin paikka näissä on letkutukset eli se että ne pysyy kiinni eikä mikään oksa pääse nykäisemään mitään liitosta auki, eli esim jotain 90 kulma nipasta. Tai jotain paluuletkua mitä ei ole säästösyistä raatittu tehdä paine letkusta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kuksassa 32l pumppu suoraan kampuran päässä j säiliö noin 8l jplus lauhari. öljuyt lämpiää noin 40-50 asteseiseks safarin aikana
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eli tuossakin on tuo jäähdytin turhaan???
Ne ölpäthän lämpenee jossain määrin ihan oman viskositeettinsa takiakkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kysymys | ärjy | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 4 | 21.11.2010 18:22 |
Kysymys | -Juuso- | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 06.09.2009 10:58 |
Kysymys A45:lle | Chit-Chat | 3 | 11.12.2005 14:17 | |
DVD-R kysymys | sippis | Chit-Chat | 9 | 24.03.2005 23:09 |